Inlägg från: Stora syster |Visa alla inlägg
  • Stora syster

järfällatråden 9

Håller tummmar för er some  gravida! Är INTE avis!

Själv ska jag tydl på magnetröntgen idag, ska va där kl 7.10! (ska äntl kolla ryggen som pajade i vintras...) Tur att jag ringde dit igår em o frågade om remissen kommit fram! Knasbollar! O tur att jag har så underbara kollegor som tar mina patienter tills jag kommer till jobbet!!

Sen fortsätter veckan o nästa m div läkarkoller, uppföljningar o tandläkare, för mig o ungar, så e rätt stressad nu... Sen snurrar tankarna hela nätterna av frågan hur jag ska fixa ett jobb där man trivs OCH får betalt så man klarar sig...sen känner jag mig rätt labil o ensam, trist med en sommar ensam lixom har det gått uppp för mig... Nästa sommar får de f-n anställa nån på Jontas jobb.. hahah!!

Nä, om  man skulle ta sig ut i det underbara vädret då!!

• Stora syster

Mirjam, man skulle kunna tro att hon bara väger runt kilot, hihi!! (nä, såklart skönt att hon gick genom besiktningen!)

Sitter o väntar på att det ska komma en kille o köpa Lokes gamla bilbarnstol för 700 spänn... Alltid najs såhär direkt efter att man betalat räkningarna!! Tjoho!!

• Stora syster

Det var länge sen maraja!!!

ja, jag längtar också ihjäl mig efter resa! skulle helst vilja åka nu! Men jag har startat stora övertalningskampanjen på Jonta, jag vill att vi åker till Thailand i vinter ist... Vi ska ta det ist f 30-årspresenter till varann tänkte jag. Han fyller på lördag o jag i juli. Eftersom han jobbar lär det inte bli nåt firande...

Nä, usch, måste hinka mer kaffe så man klarar dagen... Varför ska man va så trött??

Det blir nog en bra dag iaf, ska få besök av ytterligare hantverkare som ska räkna på vår renovering ikväll.

Todelooo!!!

• Stora syster

Tack Maraja!

Elin, vad skönt, hoppas det fortsätter o ta hand om er nu! (Även om jag inte var nåt fan av nyföddhetstiden så var det ju skönt att slippa va gravid vill jag minnas!!)

Har tagit ledigt idag, vi tänkte fira traditionsenlig Ormingekarneval jag och barnen idag, synd att det inte e bättre väder..Näja, kanske bättre i Nacka, vem vet...

Imorg fyller karln trettio, och han tänker spendera dagen och kvällen på jobbet. Jaja, mest trist för honom, men ändå. Jag har inte köpt nåt till honom, han vägrar ju säga vad han önskar sig, och jag vill att  han ska svara på om vi kan åka nånstans i vinter och fira istf en massa onödiga presenter nu, men han vägrar svara på det med. Blir minst sagt irriterad, för om han inte ens kan säga vad han tycker så måste jag ju alltså köpa dessa presenter idag, som han inte vill ha och som jag hellre lägger pengarna på en resa till ex Thailand. Suck.

Nä, slutgnällt, det hjälper väl troligtvis ändå inte...

Nu blire att klunka i sig sista kaffet och fixa sig och påbörja den långa färden mot Orminge!!

Kram på er alla!!

• Stora syster

Tip, lider med dig! Fy! Ang resan så e det inte pengarna som e bekymret, de har jag redan fixat... Problemet e hans skräck för att planera el nåt sånnt... suck!

Lilla T, det e säkert bara nån liten 24-timmars bacill, krya på dig nu!!

IIkväll blir det filmkväll med Alex, vi hinner ju umgås mer ensamma nu när jag inte slappar nåt i soffan med karln...

Tror att jag snart kommer bli vansinnig av att va hemma med ungarna själv, undrar hur det ska gå i sommar då vi ska va lediga flera veckor tillsammans...De bråkar ju bara vad man än hittar på! Borde kanske åka på en resa UTAN familjen o vila upp mig istället! Har verkl ingen energi, och e bara arg hela tiden! Usch, ska man inte va lycklig såhär på våren???

• Stora syster

God morgon!

Tyvärr vet jag inget om Vallvägens fsk. Har ni varit där och besökt dem? Annars gör det!

• Stora syster

Flingan, klart att man avskyr sina syskon ibland när man e  liten, men sen när man e stor kan man tacka dem för mkt! Klart det e bättre att ha syskon än inte! bättre att lära sig alla jobbiga känslor när man e liten, så man vet hur man ska tackla dem när man blir stor!!

Nilo o Loke ligger just nu (om än två sekunder, men ändå!) i soffan bredvid varann i bara blöja/kallingar o gosar o tittar på barntv! Så söta!

Usch, känner att jag har så mkt som jag skulle vilja prata meed J om, men när ska jag få chansen? Känns som att jag e världens gnälltant här ockkså, men måste få bolla lite...? Igår kväll satt jag upp o väntade på att han skulle komma hem från jobbet apsent. å när han väl kom var han bara sur och gick iväg när jga försökte prata. Ok, det e väl hans problem om han e grinig, men ändå får jag dåligt samvete. Suck! Kan man tvinga folk att kommunicera tro? Eller att bestämma sig för saker? Det kan väl inte va så svårt att uttrycka vad man vill och hur man vill? Jajaj, ska sluta gnälla, rycka upp mig och hoppas att solen värmer ordentligt idag!

Utteröga, det låter jobbigt för dig,kan ni styra om deras sovvanor på nåt sätt??

• Stora syster

Utteröga, vilken omtänksam karl du har ;)

Tack tjejer för stödet, ibland känner man bara att man kanske e helt inne på fel spår, och verkligen e den där gnällkärringen man hatar.. Men tror ni har rätt, ska tvinga honom, bara det att jag så lätt blir ledsen ist för att säga vad jag tycker. Gillar inte att komplicera saker, utan vill va öppen och bara rakt på, inget krångel lixom...Tur att man e rätt envis!! Haha!!

Vad fint väder det blev! Sitter ute, försöker möblera altanen så att det finns skugga hela tiden, men det e inte så lätt... Flyttat om många ggr nu...

Har hunnit rfensa lite ogräs också, o luckades bränna mig på brännässlor.. buhu!

• Stora syster

Men Lilla T, kan du inte kolla hur det ser ut på andra sjukhus runtom då? verkar jobbigt det där, man vill ju bara att allt ska gå smidigt och sen har man sin lilla bebis! Håller tummarn för er imorgon iaf!!

• Stora syster

Hahah, Tip, det skulle man testa! (Problemet e bara att han oftast kommer hem efter midnatt, och då har jga nog slocknat över vinet...)

Jag o kidzen har iaf firat med pizza till middag! Och jag har fått en massa fixat idag, som jag eg inte ens hade tänkt göra, så det känns som en bra dag. Nu lägga minsting och glo på Gossip Girl, och sen den efterlängtade duschen.

Marina, jag var fräck och gjorde en reservation på en resa i höst, såg du på Facebook? Du som verkar ha kollat upp stället, vad tror du?

Svar på tråden järfällatråden 9