Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

flingan: Tack. Allt ordnar sig.

Ringde och sa till min kontakt som ville ge mig intervjun på tis em att det inte gick och hon skulle försöka fixa tid på onsd. Blir det så är jag uppbokad nästan hela veckan. Hela måndagen försvinner pga cellprovtagningen ute i skogarna i UpplandsVäsby så jag kan inte komma på lekträff då.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

God morgon!

Någon som såg en brasa igår? Inte vi, det var för sent och tråkväder så vi stannade hemma.

Uma vaknade halv fem och Vincent strax efter fem så det har varit mycket här hemma redan. Jag har bakat en sats kardemummabullar, diskat, utfodrat barn ett par gånger och målat Umas alla naglar.

flingan: Lycka till med blöj-borttagandet. Ska ni gå i tåget idag?

Lilla T: Vad mysigt med lunch hos grannarna. Ni verkar ha fullt upp och trevligt mest hela tiden.

Stora syster: Krya på dig! Det är SKÖNT att gå och lägga sig sju ibland.

Själv är jag less på den här lägenheten, sambon med, så vi ska dra iväg lilla familjen till Stinsen. Uma har nästan inga leggings (det enda hon vill ta på sig på nederkroppen). Och så vill jag ha vaccuumpåsar för alla bebiskläder och en ny halkmatta till badkaret. Ska gå och byta om på lillkillen, sambon står i duschen.

• BackinBlack

Flingan: Vad härligt att det går bra med pottan! Jag har heller inte gått i tåget, på många år. Min mamma valde landet istället igår.

Lilla T: Säger som flingan, ungefär. Kista är alltid fullt av folk, hög volym och jag gillar inte riktigt utbudet av affärer. Stinsen är lagom och hur tjockt det än verkar vara på parkeringen, fast man alltid får en plats, så finns det utrymme därinne. Köpte cykellås, byxor och sommarklänning till Uma. Och en halkmatta. Hehe.

Jag mår bättre, fast jag är trött så in i bängen. Kan bero på våren också. Och att våra barn vaknar så himla tidigt. Idag är Uma genomförkyld, så vi missar sista gången på dansen (fjärde gången hon har missat av elva möjliga, vet inte om hon ska fortsätta i höst). Har hon ingen feber tar vi oss till kolonilotten. Hoppas bara hon är bättre imorgon, jag vill få alla mina sjukhusbesök genomförda. Allra mest vill jag förstås ha operationen gjord på tisdag, och det borde nog gå.

Ha det fint i solen som nu verkar ha tittat fram!

• BackinBlack

Kikar in såhär mitt i morgonbestyren, lite kort. Tackar för lycka till-inlägget inför op Mirjam. Jag har bandage runt armbågen nu och det svider/gör ont när jag skiftar läge. Men jag är rädd att bli stel så jag använder armen så gott jag kan och jag får belasta den enligt läkaren. Operationen gick fort, jag blev inkörd och sövd kvart i nio och två timmar senare satt jag på sängkanten på avdelningen och åt smörgåsar. Ville stanna så kort som möjligt så jag var hemma vid ett. Fast jag var groggy och hade ont så min pappa hjälpte till att hämta barnen och så fick vi middag hos mina föräldrar.

Stora syster: Lycka till med jobb och sånt. Skateboardramp fanns på skolgården vid Björkeby förut i alla fall.

flingan: När man skjuter arbetare är sååååå bra. Fast det var många år sedan jag läste den.

Mirjam: Vad kul med att se bebisen. Hoppas din dag blir roligare idag.

Lilla T: Förstår din abstinens. Här blir jag galen om jag inte kan kika in då och då. Och nu närmar du dig BF med stormsteg.

Idag ska jag på intervju på ett teaterbolag på söder, ett föräldravik via ett bemanningsföretag. Spännande, spännande. Måste läsa på lite och stryka en skjorta innan jag åker bara.

• BackinBlack

flingan: Tackar. Verkar vara ett kul företag, nu när jag har kikat in på deras hemsida. Men jag är ju en av flera som kommer dit, så vi får se vart det leder. Men dit ska jag!

Apropå att inte känna bebis så kände jag inte heller något förrän långt fram i min första graviditet. Minns att jag låg i soffan hos min syster i Småland och min svåger försökte förklara hur det skulle kännas - "det är som en fisk som fladdrar" sa han. Och då kände jag att det kunde vara något.

Nu ska jag stryka den där skjortan jag har svamlat om, hänga en tvätt och äta en lätt lunch.

• BackinBlack

Lilla T: Du får gärna underhålla. Ont har jag, jag fick några tabletter med hem men jag har bara en kvar. Fast det är ett bra slags ont, när det är över har jag inte mer ont sedan för skrotet är borta!

Tack för tumhållningen. Det var en kort intervju på det underbara lilla, mysiga kontoret med trevliga människor. Bemanningsföretaget ringde upp mig när jag var på väg hem för att höra om det gick bra och om jag var intresserad. Sedan ringde hon upp tio minuter senare för att berätta att jag är företagets förstahandsval, av fyra kandidater, så nu har jag skickat referenser och så ska jag göra något slags personlighetstest via nätet - något alla de planerar att anställa ska göra, men som inte påverkar min chans till uppdraget i sig. Och så ska jag iväg till bemanningsföretaget och återkoppla imorgon efter lunch.

Nu måste jag tugga färdigt min smörgås och gå till förskolan för att hämta mina barn. Tjing!

• BackinBlack

evani: Vad kul! Grattis!

Ja, jag verkar väl få veta imorgon tror jag. Ska till bemanningsföretaget då och utvärdera mitt test och prata. Hoppas hinna vidare till mina UL i Vällingby efteråt. Och så blev det lite mer spännande, för jag blev just sökt av en tjej på ett annat bemanningsföretag, för en rekrytering till ett stort bolag som jag har sökt. Så jag ska på intervju för det på fredag fm. Kul. Det rör på sig lite.

• BackinBlack

Lilla T: Lycka till idag med att kolla gbs! Tänker på dig.

Mirjam: Gud vad god er lasagne lät.

Stora syster: Krya på dig! Det är ju sol ute nu också. Det dåliga vädret kommer till helgen enligt SMHI.

Själv sitter jag och svullar en chokladkaka. Jag har bestämt mig för att jag är värd det. Var på vårdcentralen och tog bort den hårt lindade gasbindan så nu kan jag röra armen bättre, men ont gör det fortfarande. Mensen är här. Så lite choklad får man äta.

Jag ska ju iväg på turné idag, träffa bemanningsföretaget i Sundbyberg för att gå igenom personlighetstestet jag gjorde igår kväll. Och så ska jag på UL för mage och sköldkörtel i Vällingby. Mina föräldrar hämtar barnen, vilket alla tycker är jättekul. Uma är lite sådär i humöret, hon var på närakuten igår för att hon hade ont i örat så nu går hon på lite penicillin. Snuttan. Men ingen feber och inget ont nu.

• BackinBlack

Grattis Gluffsen! Vad underbart!

Mirjam: Snart är ni där och snusar bebis med. Och, som flingan säger, skit i din sk pappa och vad han tycker.

Lilla T: Visst är choklad underbart gott? Uma går på dagis, var lite röd i örat och fick en sexdagarsdos av Kåvepenin, men verkar helt ok. Jag har lovat att hon ska få något när hon har klarat av denna äckliga medicin.

flingan: Det var en bra seger det där. Min sambo utgår från att jag har städat bort saker när han inte hittar dem, saker jag inte ens är i närheten av, som bilens servicebok. Och visst verkar valet i England helt galet. Och spännande.

tip: Hoppas du mår bra. Jag mår bättre i armen idag, gasbindan är borta och jag kan röra armen lite mer.

Svar på tråden järfällatråden 9