järfällatråden 9
Stora syster: Lycka till med ditt äventyr mot gokartbanan idag. Och hoppas ni får ses lite mer än en halvtimme.
evani: Fy, vad tråkigt. Det är svårt det där, med föräldrar som lägger mer tid för ett barn och syskonrivalitet eller vad man ska kalla det. Har du sagt något rakt ut till dem? Mina två syskon har något bakomliggande nagg, inte stort men det finns, för att räkna hur mycket mina föräldrar ställer upp på vardera och deras barn. Mina föräldrar var väldigt engagerade i min systers barn när de var små och bodde här, de åker och hälsar på flera gånger per år, men de har knappt varit barnvakt åt min brors barn och inte mina heller. Det retar mina syskon, om de känner sig ofördelaktigt behandlade. Jag försöker mest visa mitt missnöje utåt om det blir för mycket åt något annat håll, som att det är min "tur" nu att visas störst hänsyn för nu är våra barn yngst.
Nu ska jag surfa vidare mot SL och kolla tågtiderna. Idag bär det av mot mitt gamla bemanningsföretag för en intervju för en rekrytering. Har inte hört något mer ang den andra tjänsten än, men genomgången av mitt personlighetstest gick bra igår. UL gick också bra, inget med sköldkörteln och inget med gallan (som min läkare trodde) - "ett skolexempel" enligt läkaren hur det ska se ut. Jahaja.
Dags att logga ut. Sköt om er! Kram.