Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

flingan: Jag valde att ha båda hemma idag. Tror inte att det är magsjuka han har, han är ganska lös och känslig i magen i vanliga fall. Uma var mitt lilla monster igår, hade ett sånt utbrott vid hämtningen igår så hälften vore nog. Skrik, slag och gråt i över en timme. Så idag är vi här hemma, antagligen tar jag ut dem till parken en stund senare. Nu håller Vincent på att somna på min axel, efter att ha dykt ned från Umas säng med huvudet före. Puh.

Sköt om er. Kram.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

flingan: Lovar att andas. Hoppas vilan gör susen!

tip: Japp, vi får ses en annan dag. Jag har många dagar att "slå ihjäl" ett tag till, om det fortsätter såhär.

Nu ska jag se över vad det finns för lunchmat hemma.

• BackinBlack

Mirjam: Jag BORDE verkligen träna för Umas trots har pågått sedan hon var nio månader och har nu eskalerat. Vincent är större än vad hon var så jag borde börja nu...

annhan: Det måste gå att kringgå reglerna. Det måste de förstå, när ni berättar er situation tycker jag. Ring dit igen.

• BackinBlack

Och så lite ego-inlägg. Jag fick kallelse till UL i Vällingby. Ska kolla magen och sköldkörteln. 6 maj så det är snart. Bara operationen jag väntar svar om, cellprovet är 3 maj. Och så mår jag illa igen. Steg upp i halösen när jag var i köket och kände lukten av kycklingen i ugnen. Trodde mig vilja och behöva dricka kaffe idag efter tio dagars uppehåll, men efter två försök gav jag upp. Strul.

• BackinBlack

Stora syster: Låter som om ni hade en mysig kväll igår. Lycka till med jobb idag och klippning imorgon!

annhan: Ja, du får verkligen ligga på dem nu. Det måste gå och ordna tycker jag. Så stelbenta kan de inte vara.

Här väckte barnen varandra, ungefär, vid fem. Vincent vaknade och ville över till vår säng, sambon var seg (svårväckt) att gå till Uma som ropade och när han gjorde det kom han tillbaka med henne i famnen och la henne bredvid Vincent mellan oss. Så det blev ju inte att något av barnen somnade om. Suck. Nåja.

Hoppas på en fin dag idag, de lovade väl det? Vi ska klippa oss, jag och Uma, sedan är dagen fri från planering. Trodde vi skulle gräva kolonilott med mina föräldrar men det är tydligen imorgon mamma ska dit. Synd att det är löningshelg, jag vill så hemskt gärna köpa några saker på Ikea men det lär ju vara några till där idag.

Ha en fin dag!

• BackinBlack

AnnaLind: Välkommen!

flingan: Jag kommer inte in på min profil sedan i fredags. FB är så segt. Orkar inte testa på ett par dagar, förra gången tog det tre veckor. Hoppas du har det fint på landet och får sova en massa.

Lilla T: Vad duktig du är! Ta det lugnt bara, även om det känns kul att fixa.

Själv mår jag pyton. Som om jag skulle vara magsjuk fastän jag inte spyr eller är dålig i magen. Har inte sovit många minuter, mått illa hela natten och haft kramper i bröstet till och från nu under förmiddagen. Blir så less och sambon tycker att jag ska ringa och få komma in någonstans snart och inte vänta till 6 maj. Har vilat tre timmar med sonen, försökt äta lite och snart måste sambon åka och storhandla - slut på allt.

Nog gnällt. Vi fick vår tvillingvagn såld igår, ett par som kom och köpte den för 4 000 kr. Härligt. Så nu har vi en bra mat-/Ikea-kassa.

• BackinBlack

Hinner/orkar inte läsa och kommentera. Ville bara säga att jag åkte in till Danderyds akutmottagning igår. Killen på vårdguiden tyckte det var dags. Summa summarum är att jag fick spendera natten där, de hittade inget på hjärtat men var oroliga att jag hade en propp i lungan efter två omgångar röntgen och fyra rör blod.

Är hemma igen och mår ungefär som vanligt. De sa att jag har vatten i ena lungan och att det beror på virus, gör ont och går över av sig självt. Mår fortfarande illa, nu med kramper i magen, men på Danderyd tyckte de att de hade kollat det som skulle kollas. Så nu får jag se hur jag går vidare, kan inte må såhär illa i tio dagar till så jag kanske måste ringa och gnälla hos husläkaren imorgon. om jag inte vaknar mycket piggare imorgon.

Nu ska jag försöka få i mig någon slags mat. Och sedan sova. Delade rum med en snarkande 90+-dam som hade en apparat som brummade och väste.

• BackinBlack

Kikar in kort, måste lägga mig raklång igen snart. Inatt och idag har jag mått som om jag är magsjuk. Jättekul. Inte. Körig i magen, plus kramper i både bröst och mage. Suck. Vet inte vad jag ska tro om den här kroppen. Nåja. Sambon är hemma, fanns inte en chans att jag skulle klara av barnen själv och lämna och hämta, klä på etc etc. Nu måste jag ringa FK och se vad de säger om ersättning när vi båda är hemma, men ingen av barnen. Är jag tillräckligt sjuk för att han kan vara hemma för vård av mig? Ja har faktiskt sjukskrivit mig hos Af idag för jag orkar inte ens tänka på något jobbsökeri.

Mirjam: Vädret är superfint, har du bil finns Mulle Meck-parken i Solna eller bara en kul park som i t ex Kallhäll, picknick i Ängsjö eller bara hänga på Ikea och springa runt utan att shoppa.

annhan: Skönt att det har funkat med förskolan!

• BackinBlack

Kikar in kort igen. Väntar på att det ska komma mat hemlevererat.

Vinkar hej till umeafia! Och hoppas att lilla Mira mår bättre nu, ingen feber mer. Ni stackars höggravida har inte så lång tid kvar, det börjar närma sig i alla fall. Vad skönt. Och spännande.

Själv mår jag bättre idag än på många dagar. Har varit och friskanmält mig på Af och ringt fk (mycket meck med det hela). Stressmagen pockar på och Uma har varit väldigt uppochned sista tiden - äter inte, trött och många utbrott. Hon ska flytta till nästa avdelning inom en månad och verkar ta det sådär halvbra.

Fast nu på väg hem blev jag uppringd av KS operationsplanering och de hade ännu ett återbud, så jag får operera bort skrotet på tisdag fm. Kunde inte tacka nej. Har en intervju den dagen, men jag känner att armbågen måste gå först, då har jag allt som är kvar att ta tag i med den här hejkopejko-kroppen klart nästa vecka och kan sedan fortsätta framåt...

Nog om mig och mitt ego-inlägg. Jag är ju fortfarande hemma än så länge och är intresserad av en fika i den mån jag kan. Sköt om er!

Skumläste just om majbrasa. Den hade jag helt glömt bort. Borde man titta på den?

• BackinBlack

tip: Ja, jag kunde inte säga nej.

Apropå vita gympaskor. Vet att min mamma slet sitt hår över hur skitiga våra skor blev ganska snabbt när vi var små. Förutom min bästis som var så försiktig och noga. Båda våra barn har nu gympaskor med vit botten - vi får se hur de blir här framåt juni/juli. Hehe.

Svar på tråden järfällatråden 9