• Timba

järfällatråden 9

Flingan: ja vi få ha en lekdate med killarna, det skulle vara kul att se hur de är tillsammans. Angånde napp kolla skurkkids webbshop de har 50% på allt ibutiken och har elodie details.

Välkommen Bolindermamman !!! kul med fler i kallhäll. Vi brukar ofta vara i stora parken minst varannan dag skulle jag tippa dvs kan inte gå förbi där utan att ungarna vill stanna ett tag där så...Vart bor ni ? Vi bor i bolinderbyn.
    Just nu är jag lite låst här hemma eftersom vi håller på och renoverar dvs vi har hantverkare här som kommer och går så jag vill inte gå för långt hemifrån ifall det är något. Så fikat vid säby får jag hoppa över nu. Fast bullarna lät goda...

• Timba

stora syter: vad härligt om hon flyttar nära, det är ju mycket lättare att spotan umgås då, skulle oxå gärna vilja ha mamma närmare..

BM: vad trist att tjejen är sjuk, Elina fick sprutan för en månad sedan och hon blev helt prickig tom fotsulorna..det ju lagom kul när det kliade.

Flingan: skönt att det inte var någon fara med Gustav. och städa är inte kul, här se det oxå hemskt ut efter att hanverkarna sprungit, men känns som att det inte är någon ide..

Utteröga: Har du kollat dig varför du blöder så ofta?, tänkte på att om man redan har lite cystor och myom så brukar man blöda oftare, dvs man kan ju ta bort dem om man har en massa besvär. dvs jag vågar inte käka några p piller nån mer eftrsom jag har haft myom tidigare och vill inte få tillbaka det...
    Men vad bra att lägenheten såg bättre ut nu, ska ni ha den ?

• Timba

Evani: vad trist att Nea är sjuk hoppas hon mår bättre snart.

Här har jag båda barnen hemma och vet sjutton vart byggjobbarna tagit vägen fattar inte att det är så svårt för dem att meddela när de ska vara här och inte vara här.. så nu måste jag ringa och försöka få tag idem så jag att jag kan gå ut med barnen. Och det verka ju som att det kommer att regna, trist..
    Förresten börjar badvattnet bli rättså varmt Elina tog ett litet premiär dopp vid bolinderstrand igår..

• Timba

Utteröga: Men om du inte har gjort nåt UL på ett tag, så gå och gör ett. Du ska ju inte behöva blöda sådär. Lägenheten låter toppen, hoppas du bara får karln med dig.

BM: Härligt med båt. Vi var förresten i parken en sväng idag innan regnet, tycker det är skönt där när det är lite sämre väder dvs inte så mycket folk då och lite lättare att ha koll på ungarna.
    Jepp hon badade vid er, fast honär inte så kräsen med temperaturen, men jag tyckte väl inte det var jättevarmt...

Mirix: har hon fått nån spruta nyligen dvs den vid 1,5 år kan man ju bli rejält prickig av efter ca 10 dagar. Annars tänkte jag på svinkoppor ?

Nu sover ungarna så nu ska jag öppna mitt paket från elleos beställde en massa bh på rean och lite annat.

• Timba

BM:Vad härligt badet lät ´det måste vi kolla in, båda mina barn är ju helt badtokiga.

LillaT: Grattis lilla Tor !!! Jag har testat både minform och sempersmagdroppar till Eliott när han hade kolik, men det gjorde varken till eller ifrån..har dock hört från andra att de har hjälpt så det ärväl olika. Annars kan man ju ge så kallad kolik massage bvc sköterskan kan visa hur man gör, det hjälpte lite tyckte jag han fick ut lite gaser. Sen ska man ju se till att de rapar efter varje amning och även mitt under amningen, så att de inte sväljer för mycket luft..dvs Eliott brukade började skrika mitt under amningen och då behövde han rapa....Hoppas magknipet försvinner snart inte roligt det där.

Utteröga: Fasiken vad jobbbigt att må så där. Och vilka idioter det finns.

Stora syster: Vilken super dagmamma ni verkar ha. Och verkligen kanon att de får vara ute så mycket.

Har hittat ett jättebra knep mot halsbränna, glass, så nu är jag intte på min andra glassbåt idag, mums

• Timba

Flingan: Shit vad jobbigt det låter med liten bebis...

• Timba

Stora syster: Skulle vilja att ha mina barn på ur och skur dagis, men just nu vågar jag inte byta Eliott vill inte stressa honom. Vill ju gärna att barnen ska tycka om att vara ute i naturen och inte bara sitta vid tvn.

Utteröga: Stackars dig, men ge dig inte du ska inte behöva hadet så här. Nåt måste ju doktorena kunna hjälpa dig med.

LillaT: Jag älskar baby sittern, vi har två stycken och barnen använder dem fortfarande som tv fåtöljer.

Flingan: Vad skönt att du fått sova. Tror att det en bra ide att ge ersättning till natten de håller sig ju lite mättare då.
    Angående sittern så brukade jag gunga Eliott med foten när han satt i babysittern, det gillade han, men han gillade inte bara sitta still i den, den skulle röra sig hela tiden, som tur var lärde han sig att gunga själv när han var ca 3 månader...jag tänkte bara säga ifall hon skulle gilla det så att du slipper bära hela tiden.

Idag mår jag illa, fattar inte direkt det är fint väder får jag migrän och illamående. Och sen har jag ungarn själv hela kvällen maken kommer inte förrän sent, typiskt..

• Timba

Ha det så härligt på fikat idag, vädret är ju helt perfekt.

Här sitter jag och väntar medan rörmokarna fixar och maken har åkt till ks med Eliott på hörselkontroll, så jäkla tråkigt att bara rulla tummarna..

Fick i allafall paket idag från lilla mirakel har beställt en klänning och tunika till mig, underbart med lite nytt, beställde i mamma storlek så att jag kan ha dem i sommar, lär ju inte gå ned i vikt i första taget iallafall så.

• Timba

Hej på er
    Länge sen jag var inne på fl,men det har varit så mycket med mina tre små så tiden har inte riktigt funnits.
    Ser att det är massor av nya i tråden, kul.
    Vi fick en liten Rebecka för de som undrar och hon är världens lugnaste bebis..som tur är, dock är hon förkyld just nu så..
    Hur är det med er alla ?
    Flingan hur har det gått med G utredning ? Vill gärna få veta eftersom vi precis har utrett E klart och han har fått en diagnos. Och hur mår Agnes ?
    LillaT Hur mår bebisen ?
    Mirix hur går det för er ?
    Utteröga hur har ni det ?
    ja och alla ni andra uppdatera mig..

• Timba

Utteröga: Vad kul att ni vill ha en till, det är härligt med små bebisar skulle kunna tänka mig en till..men vågar inte med en till graviditet.

Stora syster: Jobbar du kvar på sjukhuset ?
     Härligt med lilljul och vad gott med pannacotta, mums.
    Eliott mår bara bra, men vi har utrett honom klart så nu har han fått en diagnos, autism..så det känns väl sådär, dock har jag mer eller mindre vetat om det under ett år men det känns jobbigt få det bekräftat.

Svar på tråden järfällatråden 9