• Timba

järfällatråden 9

flingan: ja förra gången var det ju likadant och då blev det ju en tjej...tror inte att de vill säga nåt om de inte är säkra, dvs snoppen kan ju gömma sig..

Fasiken börjar känna mig lite konstig i magen, käkade tartiflett igår kväll och det är ju en slags potatisgratäng med, kassler och reblochon (ost) och jag tror inte osten var pastoriserad, men gratängen var ju i ugnen i två timmar vid 200grader så då borde ju listeriabakt ha dött(dvs de ska dö vid 70) men jag blir lite orolig ialla fall, fan varför åt jag det...

Disan: grattis Maya och grattis till försäljningen, skönt att det löste sig så snabbt.

• Timba

utteröga: Håller tummarna, så att du får jobbet, vad kul isåfall.

• Timba

Marina: Härligt med Egypten, kan dock vara väldigt varmt sommartid...så packa med kylsalva.

Stora syster: hopppas det går vägen och de kan ta bort dem. Förresten kan du inte åka iväg och jobba på nån semesterort eller kryssningsfartyg, fastdet kan ju vara lite svårt med ungarna.

Lindasnutt: tror att det bra att börja itid med maten dvs min tjej åt ju bara en halv tesked åtgången de första tre månaderna..så det kan ta tid.

• Timba

Utteröga: jag såg att coopforum kunsängen har rea på skalkläder denna vecka, abeko tror jag det var, då kan du ju ha fleece under och använda även sommar tid. Tror de kostade 199 för jacka och byxa, dvs halva priset, tänkte köpa såna till Elina.

• Timba

Maken är hemma idag och lät mig sova till halv elva, känner mig jätteseg, dvs jag är så konstig att om jag inte får frukost tidigt får jag migrän...känns som att jag blir så svag..likadant var det när jag ammade oxå..

• Timba

Alltså jag gillar inte fleefodrade regnställen för att man kan bara ha dem en så kort period och sen blir de jättevarma och de andas inte..därför gillar jag skalkläder bättre dvs köper man sådana med tillräckligt högvattenpelare så behöver man inte galonisar och man kan kan använda dem ändå när det är varmt dvs hela sommaren när det är blött i sandlådan..

Sen kan jag tipsa om en vädigt bra vinteroverall som eliott haft i år

http://www.lillaw.se/sv/articles/2.60.21/lassie-overall-suprafill

dvs man kan ha den hela vinter och även vår och höst och behöver då inga galon kläder. Såg att de är på rea nu i små storlekar.

• Timba

utteröga: jag köper inga allväderstövlar, dvs jag kör gummistövlar med raggsockor om det är kallt, då kan de ha dem en längre period..

Angående bemanningsföretag, så brukar de ju öka lönen om de är nöjda med en, dvs en kompis till mig började oxå jobba för ett företag för några år sedan för inte såmycket i lön och hans lön gått kraftigt upp pga av att företagen gärna vill ha honom kvar och då måste ju bemanningsföretaget se till att han stannar hos dem, men visst är det inte så kul att börja med låg lön, dock tror jag att nu har de rättså många att välja bland eftersom så många är arbetslösa och då pressar de ju ned lönerna...

hm funderar på att köpa en ny skötväska, dvs den jag har är riktigt ful och då måste jag fråga är en sån här för flashig  dvs jag tänkte på en röd

http://www.campadre.com/products/dadadoo/sweetheart/

• Timba

Utteröga: klart att du inte ska gå ned i lön, men jag tänkt mer på att de kanske inte ger så mycket mer just nu, fast det ska ju bli bättre tider snart säger de, hoppas hoppas..

ok nytt försök med länken

http://www.dadadoo.info/03/sweetheart.html

• Timba

Utteröga:läste lite för snabbt nä det verkar ju skit om det inte är samma lön månad för månad, lite måste man ju veta och tre månaders jobb verkar ju lite lite.

• Timba

ok tror att jag ska köpa den, har sett den flera gånger och varit sugen men tänkt hela tiden att den är för flashig men nu vill jag ha den...

Svar på tråden järfällatråden 9