Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

tip: Jo, de tog odling på hela familjen, men hon visar ändå inga symptom så hon är ju s k bärare av streptokocker. Men vi hade inte en tanke på att testa henne och vem vet hur många på dagis som är bärare. Nåja, nu blir hon i alla fall inte sjukare och är på dagis igen. Tänkte fråga dig ang de där mandlarna som var så goda som du hade med hem till Elin - hur gjorde du dem nu igen?

flingan: Toppen! Heja facket!! Och kul med barnens rum. Du är såååå duktig. Glöm inte att ta det lugnt också. Det där med textilier - jag köpte en fleecefilt, varken den billigaste eller dyraste, men den började lukta kattlåda så jag tvättade och då luktade den ännu värre så jag kastade den.

Nu ska jag förbereda avfärd mot dagis. Har varit och tagit bort "plåstret" över ärret och sköterskorna sa att det såg så fint ut, men jag har inte riktigt vågat titta än. De fick klippa bort någon ögla som inte hade försvunnit. Minnen från förr. Annars mår jag bra, känner inte av halsen knappt alls och ingen värk fastän jag inte tagit mer än en Alvedon sedan igår kväll. Härligt.
    Ikväll kommer hon med femman hit med sin tonårsson för att titta på vår lägenhet en gång till. Hoppas vi kommer fram till en deal och att hon har pratat med värden - skulle vara så kul att kunna se fram emot en flytt efter sommaren.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

flingan: Ah, ska ni byta namn. Jag har börjat tjata om ringar och vill gifta mig - nu igen. För att sambolagen är så dålig. Stackars min sambo, jag är alltid full av idéer. Hehe. Ingen av oss vill byta namn.

Lilla T: Vad skönt att Idun är bättre. Ta hand om dig! Kram.

• BackinBlack

Mirjam: Det kommer jag verkligen göra, men dröjer säkert ett år.

flingan: Låter som en toppendag. Har kikat mycket på den där rutschkanan och Chrille brukar försöka få Uma att se den från bilfönstret när vi åker förbi. Det där med att gifta sig - vi är inte medlemmar i kyrkan och ingen vill ha något stort, så jag har sagt att en liten ceremoni duger bra. Vi får se om jag lyckas med min "övertalning". Han tycker ju t ex att "vaddå, om vi inte ens har samma namn när vi gifter oss, varför ska vi gifta oss" - så det går lite trögt med att få fram mina argument här men jag är envis som en röd gris.

Stora syster: Spännande med BVC. Och man vet aldrig med vädret för först lovade de ju regn igår, men det blev ju inget. Hoppas du får en fin ledig dag, oavsett väder.

Själv väntar jag på att tvättmaskinen ska gå färdigt så att jag kan hänga strumpor och underkläder innan jag tar bussen mot Outlet. Måste ha underkläder, det är pinsamt vilken uppsättning BH:ar jag har.

Hon med femman kom aldrig igår och jag fick till slut tag på henne på hennes mobil. Hon hade inte hunnit höra av sig till mig för hennes plan är att få tag i områdeschefen och få till en besiktning av hennes lägenhet så att hon får papper på vad som kan och bör åtgärdas innan vi går vidare. Låter ju bra, så nu får vi vänta tills hon hör av sig.

• BackinBlack

Mirix: Jag tycker det är bra att du har tagit upp problemet med gruppen med din lärare. Vi hade mer än en strulgrupp när jag pluggade, jag och en annan jobbade och ville få det bra och godkänt medan de andra knappt engagerade sig och kom de på våra grupparbetesmöten så satt de bara där, hade inte gjort det de skulle och missuppfattade hela tiden. Så vi blev bedömda individuellt.

tip: Vad mysigt med tjejkväll och picknick. Ha en underbar kväll!

Lilla T: Det är därför vi finns här - för att man ska få prata och älta och gnälla av sig. Och fröjdas med varandra. Förstår att det är tufft nu, särskilt med den här åskvärmen. Jag håller på att flyta bort och jag är inte ens gravid med allt vad det innebär.

Matglad: Hoppas du kommer upp ur svackan snart. Ta hand om dig.

flingan: Vad kul att det gick bra hos BM. Och att ni får en återbesökstid redan. Hihi.

Själv har jag varit och köpt ett par BH:ar och ett gäng trosor och en sjal till mig själv. Och en ny kudde på Ikea. Fick oplanerat sällskap från mina två mammagruppsvänner från förr. Trevligt i massor.

Ja, jag tycker också att argumentet angående barnen är nog, men min sambo behöver ju alltid smälta allt jag säge. Jag är för en ceremoni i en park eller vadsomhelst alternativt i statshuset eller vardagsrummet (som min bror och hans fru) med bara våra föräldrar som vittnen och sedan har fest för vänner och bekanta i efterskott i lokal eller hemma.

• BackinBlack

tip: Våra barn har bådas namn, även om mitt är registrerat som efternamn och sambons som mellannamn. Vi får se vart diskussionen leder, men vi är lika envisa båda två.

• BackinBlack

Lilla T: Det var ju hur varmt som helst i parken idag. Tror att en del även planerade undan eftermiddagen för att de lovade regn imorse.

Stora syster: Fullt ös som vanligt märker jag. Skönt att vara hemma ensam imorgon.

Mirix: Tänk att det kan bli så bra. Hoppas ni fick en massa gjort också. Jag är lite lätt stressad och tänkte att den här veckan skulle vara full av alla projekt jag inte har hunnit/orkat ta tag i. Men sedan tvärvände jag, för hur mycket ledig kommer jag att vara sedan? Känner mig spänd och nyfiken inför måndagen i alla fall. Har sagt att jag vill vara ledig när dagis är stängt, dvs tre veckor i juli och det skulle vara ok enligt min konsultchef. Sen är jag ju inte ledig förrän till jul, typ. Puh.

Själv "snusar" jag bebis. En granne och mamma till Umas dagiskompis fick syskon för en månad sedan och hon är ju så söt. Mums! Ska bara jobba lite...

Vincent var hysterisk här innan middagen, som blev lite försenad. Fick natta honom med välling vid sex, men tyckte han var varm och tempen var på 38,5. Vet inte om solen i parken hjälper till. Han blev helt galen och knallröd i ansiktet när jag skulle ta tempen och sedan ge honom Alvedon. Inte för att han gillar det i vanliga fall men nu var han helt tokig. Och sedan somnade han på fem minuter. Ska snart titta till honom igen.

• BackinBlack

Marina: Vad duktig du är!

Stora syster: Är inte Nilo nästan i Vincents ålder, dvs 1½ år? Min Uma som är drygt 4 år väger 14,5 kg.

• BackinBlack

Kikar in lite här fastän jag säkert borde göra annat. Jag är hemma med Vincent idag, han hade 38 inatt, ingen direkt feber imorse så vi lämnade Uma och gick mot Willy's för att vällingen var helt slut. Kom hem och trugad i honom välling och så hade han 38,1. Puh. Fastän han bara är i blöja här hemma. Så det är väl en bacill från oss eller dagis som han har fått nu. "Sista" dagen hemma imorgon blir tillsammans med gnälliga, gosiga lillkillen.

Lilla T: Förstår att det är tufft det där. Sa till Uma att hon kunde sitta i knät (jag var så STOR) och att jag kunde dansa och hoppa och bära när lillebror kommit ut. Det fick jag äta upp eftersom han ville äta jämt och jag var ju inte superpigg på en gång.

flingan: Du har det ännu mer spännande än jag tycker jag. Även om jag har vakendrömmar om min måndag så är det ingenting mot vad du har att se fram emot. Det är så häftigt!

Jessi: Vilken kul grej.

Stora syster: De vet hur de ska göra. Här kommer det krokodiltårar och han är snabb min lilla kille att ta till skrik eller tårar när de är osams eller saker inte går som han vill fastän systern ibland sitter meter därifrån med något helt annat.

Ja, det jag undrar över mest, förutom om jag ska duga och klara av mitt nya jobb, är hur vårt hem kommer att se ut och fungera framöver. Jag får helt enkelt spunk om det är stökigt här hemma och vill inte ha det framför mig och veta att kaos väntar mig på väg hem eller när jag vaknar.
    Min sambo får panik när han är själv med barnen och ska klara av att laga mat samtidigt. Men han får väl lära sig och allting löser sig. Har pratat av mig med andra mammor och vi hittar nog våra rutiner så småningom.

• BackinBlack

flingan: Vilket kul besök på sjukhuset. Såååå spännande. Tycker jag. Hoppas du får hjälp att ställa iordning det viktigaste och ännu mer - att du får avlastning och hjälp efteråt.

Ajvides bok som ni talar om stod jag och höll i på bibblan men sedan avstod jag, blev osäker på om jag skulle gilla den. Fast jag gillade Låt den rätte komma in - mest boken men även filmen.

Och jag är också fullfjädrad lillasyster. Min bror tycker att jag har varit och är såååå bortskämd och alltid fått mest - uppmärksamhet, saker, ekonomiskt stöd. Nåja. Jag bor ju nästan granne med mina föräldrar...

• BackinBlack

Lilla T: Åh, hoppas vändningsförsöket lyckas nu. Känner du något av att det? Alltså att det är tvärläge, s a s?

Mirix: Ok, då ska jag låna Ajvides den där med saker i luften som får de döda att gå runt på jorden.

Här är jag, fast bara en kortis. Vincent är feberfri och vilar just nu. Drog iväg honom till Jakan imorse för att jag hade tappat en skruv på glasögonen. Köpte en extra tub solkräm så att jag kan låta den märkta ligga kvar på dagis.

Jag är glad åt att det är växlande molnighet ute så att vi överlever parken efter att jag hämtat Uma. Ska möta upp en dagismamma med barn i mina barns ålder. Uma missade ju ett kalas förra fredagen och här ligger en present inslagen och väntar. Så jag måste nog strax ställa allt iordning efter min svabbning av de superskitiga golven och börja packa en picknickpåse.

La in en fet beställning på HM Online men ångrade mig när det står "leverans i slutet av juni" på det mesta. Så mycket som var slut också. Så långt är det ju inte att åka på helgen och kolla i affärer. Bara inte nu i helgen.

Sköt om er och ha en fin helg om vi inte hinner "ses" här. Kram.

Svar på tråden järfällatråden 9