järfällatråden 9
tip: Jo, de tog odling på hela familjen, men hon visar ändå inga symptom så hon är ju s k bärare av streptokocker. Men vi hade inte en tanke på att testa henne och vem vet hur många på dagis som är bärare. Nåja, nu blir hon i alla fall inte sjukare och är på dagis igen. Tänkte fråga dig ang de där mandlarna som var så goda som du hade med hem till Elin - hur gjorde du dem nu igen?
flingan: Toppen! Heja facket!! Och kul med barnens rum. Du är såååå duktig. Glöm inte att ta det lugnt också. Det där med textilier - jag köpte en fleecefilt, varken den billigaste eller dyraste, men den började lukta kattlåda så jag tvättade och då luktade den ännu värre så jag kastade den.
Nu ska jag förbereda avfärd mot dagis. Har varit och tagit bort "plåstret" över ärret och sköterskorna sa att det såg så fint ut, men jag har inte riktigt vågat titta än. De fick klippa bort någon ögla som inte hade försvunnit. Minnen från förr. Annars mår jag bra, känner inte av halsen knappt alls och ingen värk fastän jag inte tagit mer än en Alvedon sedan igår kväll. Härligt.
Ikväll kommer hon med femman hit med sin tonårsson för att titta på vår lägenhet en gång till. Hoppas vi kommer fram till en deal och att hon har pratat med värden - skulle vara så kul att kunna se fram emot en flytt efter sommaren.