Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

Elin: Vad skönt att du är hemma. Och stanna du i din bubbla, njut och ta det lugnt. kram.

ajan: Välkommen hit.

Stora syster: Knepigt när han inte önskar sig något. Kanske att du kan köpa bara något litet när han inte kan svara på något?

Själv är jag "gnäll-sur" för att Anna Bergendahl blivit så "mobbad". Hon som är så duktig får åka ut i någon konstig kvaltävling till förmån för clowner och annat löst folk (som jag fattar det). Nu tänker jag definitivt strunta i den så kallade Melodifestivalen... Inte för att jag följde den slaviskt men nu vill jag inte ens slökolla.

Jag har varit på jobbet drygt en timme, fick veta att jag inte har så många uppgifter att göra idag och ekonomichefen är borta. Så jag har uppmanats att ta det lugnt. Därför är jag här. Ska ta en promenad bortåt Åhléns på lunchen, om det inte spöregnar.

Någon som ska fira/bli firad på söndag? Jag vet att sambon för en gångs skull vet om att det är Mors dag om han vill göra något å barnens vägnar, men jag förväntar mig inget direkt.

Kram på er!

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack
    Annelie E skrev 2010-05-28 14:45:59 följande:
    Jag har hintat att det är morsdag på söndag i två veckor nu, inte för att jag vill ha något, men det kan ju vara kul, med frukost och sovmorgon...
    Ja, någonting i alla fall. Vill inte ha något i presentform, bara lite omtanke med någonting hemma eller något gott efter maten eller så.
  • BackinBlack

tip: Stackare. Har du fått medicin nu? Har det släppt något?

Lilla T: Vad kul med shopping till storasyster och hoppas bacillen ger med sig snarast. Ja, mitt jobb kunde inte vara bättre som det känns nu.

Mirix: Vilken underbart lång semester tillsammans. Och bra att det är uppmärksammat hur klassen är, det kan ju inte vara sådär - verkar helt muppigt. Ha ett fint tårtkalas idag!

Jag har barn som inte vet om att det är lördag så Uma kom in 5.15 och väckte Vincent i hans säng strax därpå. Nu vilar Vincent med sin pappa medan Uma ser på Playhouse Disney - hon har lagt pärlplatta, lekt picknick, läst saga och ätit i omgångar.
    Dagen är ju mulen och blåsig så det blir högst en gemensam tur till någon stor mataffär. Kanske att vi träffar mina föräldrar senare, de åker inte till landet i det här vädret.
    Ha en fin helg allesammans!

• BackinBlack

God morgon!

flingan: Det där dåliga samvetet kommer och går, men samtidigt tänker jag att det är en del av livet. Uma har inte valt att få lillasyskon och ibland får jag dåligt samvete när hon får stå tillbaka/ta hänsyn, men så tänker jag att det är nyttigt också. Och hon är så glad i sin lillebror, nästan jämt. Omtänksam och hon längtar efter honom ofta. Ta hand om dig så mycket du bara kan Elin!

Här är det någon slags maskopi mot den arbetande mamman. Vincent vaknade FYRA imorse och tog en timme på sig att somna om. SEX vaknade Uma och ropade på pappa, som snarkade vidare, så att Vincent vaknade igen och skulle upp. Vi var uppe och såg film igår så jag har inte sovit många timmar. Samma sak natten innan och igår eftermiddag var jag helt borta - mådde illa och var helt svag i kroppen av trötthet efter första arbetsveckan.
    Nu måste vi styra upp helgmorgnarna om barnen ska hålla på så här i ottan. Jag och Uma ska iväg på kalas efter lunch och innan dess måste sambon iväg och storhandla mat så någon vila blir det inte.

Och att det är mors dag idag ... det tror jag min sambo har glömt.

• BackinBlack

Stora syster: Klart man måste få chansen att kommunicera. Jag "tvingar" min sambo de gånger han är grinig, för jag vill prata och han helst slippa. Förut struntade jag i det, men nu kräver jag att vi ska prata och även om det blir hus-i-helvete ibland så rensar det ut och han säger vad han tänker - med lite påtryckningar av mig. Hoppas ni får eller tar tiden att prata. Morgnarna här hemma måste verkligen styras upp för det här är för mycket för mig...

Lilla T: Wow - vilken rutschkana ni måste ha köpt till Idun. Undras om jag kan se den när vi åker förbi idag . Ska till era krokar på kalas hos Umas bästis på dagis. De bor inte långt ifrån där vår gemensamma vän bodde förut. Lycka till med framkallning och allt.

Nu ska jag skumma igenom matlistan, sätta på kaffe och få dagen att sakta rulla vidare. Uma gör ännu ett halsband, killarna sover.

• BackinBlack

Marina: Ja, det kanske är dags att minimera Vincents vila på dagen. Ska prata med förskolan också, tror han kan få sova rätt länge där.

Och jag har fått en mors dag-present. Sambon köpte en top från HM som jag har tittat på ett antal gånger, men aldrig kommit till skott att köpa. Så fin.

• BackinBlack

Lycka till idag Therese!

Stora syster: Vad skönt att få prata av sig. Spela roll att det var via mobilen. Och du verkar ha fullt ös som vanligt. Lycka till med kollen av knävecket.

Mirjam: Usch, vad läskigt med en krock, men skönt att det inte blev några skador.

Elin: Förstår tankarna. Jag och många med mig säger till varandra och oss själva att "de har inte bett om att få ett syskon" och så kommer det dåliga samvetet. Särskilt när femtontimmarsregeln fick Uma att "missa" kompisar på dagis som gick andra dagar och vi var ganska isolerade under vintermånaderna. Men nu leker barnen t o m med varandra, imorse lekte de med dockorna tillsammans.

Själv är jag urbota trött.Vincent sover så oroligt och han bara storgrät när jag lämnade honom. Fast jag ringde dagis för någon halvtimme sedan och han satt och lekte glatt i sandlådan.

Nu ska jag be om nya uppgifter, har försökt strukturera upp huvudet och mina anteckningar från förra veckan.

• BackinBlack

Lite gnäll också. Fick tag i vår områdeschef, han som hon med femrummaren skulle kontakta för att få till en besiktning så att vi vet vad som ligger i tiden för omtapetsering och golv och sånt. Han var inte svår att få tag på som hon har sagt och han gav mig en helt annan bild. Hälften av lägenheten är inte i läge för omtapetsering än på några år och hälften är dags men blir inte av förrän nästa år då det ska erbjudas i början av året och budgeteras in och så vidare. Köket är ganska nyligen omgjort t ex. Det såg inte ut så. Väljer vi att flytta dit får vi alltså inte omgjort förrän om något år och då bara hälften och jag kan inte leva med det där slitaget. Suck. Det var det. Nog gnällt.

Väntar på fortfarande på att få nya arbetsuppgifter, nu ska vi boka royalties.

• BackinBlack

Stora syster: Skönt att bli av med det åderbråcket ändå. Och gnälla måste man få göra. Du skulle ha hört mig om min armbåge. Gör det ont så gör det ont och vem ser fram emot en operation?

Ja, jag är ju envis som en röd gris och gick direkt in på en bytessajt och hittade en aktiv annons angående en annan femrummare, som vi var mer intresserade av förra året (den har alltså legat ute länge eller fram och tillbaka). Nu har jag gjort ett nytt försök i att kontakta den lägenhetsinnehavaren, en lägenhet på första våningen. Den andra struntar vi helt enkelt i, man kan ju inte flytta till vad som helst. Områdeschefen sa något om att byten aldrig blir "rättvisa" om någon sitter på en fräschare lägenhet, men det här tar nog priset...

Nu ska jag jobba vidare, har piggnat till lite.

• BackinBlack

Åh, grattis Therese! Vad underbart! Många kramar till dig och din lilla familj.

Stora syster: Känner igen det där. Jag är en glad amatör som inte orkar vänta på "folk" ibland. Lite lätt otålig är jag också...

Elin: Skönt att få komma ut och shoppa lite till A, även om kontosaldot inte är lika kul efteråt. Hoppas allt är bra. Ja, hon med lägenheten drar nog i alla växlar för att hon vill ha vår lägenhet, men vi vill inte ha hennes nu. Sambon säger att det ska vara om hon bekostar omtapetsering av sin lägenhet, men det tror jag knappast att hon gör.

Marina: Hoppas du får en bra peng för din fina vagn.

Här hemma är det hemmadag. Barnen sov mycket bättre inatt, men istället är det vab. Vincent somnade hos mig efter sju igår, jag somnade också. Halv tio vaknade jag med en kokhet lillkille bredvid - han hade 38,85 i temp. Sov bra efter Alvedon och välling, barnen vaknade efter sju imorse. Men då hade Vincent feber igen (38,75) och Uma ville inte gå till dagis, sambon har vikarie på jobbet och kan inte vara hemma.

Så jag vabbar, såhär min sjunde arbetsdag. Nåja, vad ska jag göra? Det får bli som det blir för jag kan inte trolla. Jobbigt med alla samtal på morgonen, men nu är det gjort - dagis, bemanningsföretaget och företaget och så anmälan hos FK för vab. Får se hur gnällig dagen blir, men jag försöker ta det med ro och ta dagen lite som den kommer.

Svar på tråden järfällatråden 9