Inlägg från: Stora syster |Visa alla inlägg
  • Stora syster

järfällatråden 9

Bm, jag fyller trettio, samt att jag trorr jag lovat att ha fest nu i typ två år, sen vi flyttade in..  Haha! Men du e välkommen om du vill såklart!  (Om det nu blir av, beror på renovering...)

Annars har jag Nilo på Trollebo, tre dagmammor som håller till i ett lgh-radhus i Nydalsområdet i Östra Polhem. De e supergulliga, och vi trivs bra! De har utepedagogik, så de e istortsett ute rån 9 till tre på dagarna, lagar mat på stormkök och klättrar i skogen! Jag har alltid smutsiga barn!! ;)

Nä, nu måste jag gå o väcka Nilo så han hiner äta innan dagis. Skönt med en halvtimme för sig själv för en gångs skull!!

• Stora syster

Vad jobbigt med onda magar! Tyckte inte att varken minifom eller sempers droppar gjorde nån superskillnad, men man vet ju inte hur det skulle varit utan heller... som nån annaan sa, testa mkt massage så gaserna kommer ut ist. Hoppas det går över!

Vad jobbigt det låter att ha små bebbar, man glömmer rätt snabbt hur det e att inte få sova... Men det går ju över... O glad e jag att jag ändå har så långt mellan barnen, det har ju verkl sina nackdelar när man ska hitta på aktiviteter som ska passa allla, men just när det kommer till trots så har jag aldrig behövt känna att jag inte pallar med att släpa med alla tre. Har nog hotat om div utegångsförbud under vissa utflykter, men det e ju en annan femma... ;)

Nä, måste väl rusa till jobbet, antar att det e sommartabell på bussarna nu??

Ang dagmammorna, de e ju med i friluftfrämjandet, och har Mulleverksamhet för de större barnen. De e alltid ute, ur som skur, men de anpassar sig ju ngt för vädret...Annars e de alltid ute. Lyckosar! Nilo vill ju inte va inne längre!!

• Stora syster

Mirix, jag beklagar verkligen! Vet hur det är att förlora sin far! Kram!!!!!
    Ang fest så misstänker jajg att det blir helgen efter den 21a, alltså typ 24/7? Dålig på darumen där... Men vi håller det lite öppet, men alla som vill e ju självklart välkommna, bara de sjunger en stump!!

Helt galet trött!! (slår aldrig Marina i jobbtider och sömnbrist, men ändå) Skulle aldrig sagt att det var en lugn kväll igår på jobbet, strax efter bröt cirkusen ut! Blod och kiss överrallt, tusen patienter som började larma, och ett gäng förvirrade systrar o en doktor... Tillslut var det bara att skratta, för det var helt galet, och jag kunde ju inte lämna en ensam nattsyrra att ta alla 24 galna patienter... Så  jag var hemma vid halv ett! Skulle slutat halv tio... LIIITE seg nu.....mot jobbet igen...

Men idag föräldrafika på dagis, sen grilla med mamma förhoppningsvis.

Kram på er alla, sola lite från mig!!

• Stora syster

Glad midsommardag på er! Verkar som de flesta hade det nice igår! Vi med, vi  hade lite folk hemma o grillade.

Tyvärr blev starten på gårdagen inte så bra, det hade varit inbrott på Jontas gokartbana, e har tagit minst sju gokarts! Så nu har de inte kapacitet för att ta emot alla gäster... Får see om de får ha stillestånd på företaget ett tag nu, men försäkringspengarna, eller om de ska köra på lågvarv... Jävla fräcka typer, polisen hade fått in klagomål om att det var många gokarts som kört omkring på gatorna i Norsborg, så de bilarna e nog inget kvar av nu...

Nu väntar jag bara på att svärisarna ska komma o passa Nilo så jag kan gå o jobba, Jonta har redan stuckit iväg för att kolla in gokartbanan. Jag e inte ALLS sugen på att jobba idag... men man kanske piggnar på sig när man börjat aktivera sig... Ha det gött nu!!

• Stora syster

Uttteröga, vet hur det e med mammiga klängiga barn... Men det går över, man får försöka trösta sig med det...

Gjorde av med en förmögenhet när jag betalde räkningarna igår, hua! Funderar seriöst på att skaffa ett extrajobb nu, det här håller ju inte, och jag e osäker på om jag vill gå upp till 100% på nuvarande jobbet, det e rätt tungt... Sen vet vi ju inte hur det blir för Jonta, om de måste låsa igen gokarten ett tag för att kunna få ut ngr försäkringspengar...

Hoppas snart de e färdiga här, nu hittar mans nart ingenting i röran, occh allting e smutsigt... Tror rörisen e på g, så då borde det inte ta sååååå många dar till nu ... Peppar peppar...

Idag ska jag iaf flexa tidigt o sola en stund efter jobbet, sen ska jag och Alexandra gå på senaste Beckfilmen i Kista  tänkte vi. Och kanske lyckas spendera ngr av de sista kronorna på kontot, hahah!! Det e väl rea, tänker att då FYNDAR man ju iaf!! hihi!!

SEr ut att bli änne e n underbar dag!! Sola lite åt  mig alla ni som e lediga!!

• Stora syster

Hejhej! Inget bad för mig på torsdag, jobar tor-fre... Men e ledig i helgen om nån e sugen på lekdejt med ettåring...

Kan rekomendera senaste Beckfilmen!! Scary!

Glodde lite på rean, men det finns nästan bara skit! Och jättestora storlekar... Hittade en vanlig tröja för 50 kr och en munkjacka för 129. Och solglasögon för 10. Men de var nog felmärkta.. hahah!!

Tänkte ev ta en trip till Jakan imorgon, beroende på väder o vind, men jag skulle behöva fyllla på ungarnas garderober lite inför hösten...Om nån vill fika el så??

Hade tänkt kkommentera, men nu har jag glömt allt... Sorry, det kommer väl tillbax....

• Stora syster

Flingan, jag skulle gärna hitta på nåt barnvänligt på lördag! Beroend epå väder o vind dvs... Förslag?

Utteröga, det e ju bara kul att läsa det du skriver, små historier lixom om ditt liv, lite dokusåpa light... ;)

Manade på karln att klippa gräset, så nu ser tomten ok ut igen...

Nilo fick en liten pool, och idag kom Loke hem, och Nilo blev så glad att han glömde bort att han hatar vatten så han kastade sig med Loke i poolen!! Läääänge lekte de i vattnet!! Glad mamma!! O lite mindre smutsig Nilo... (han blev väl lika smutsig sen när han sprang runt i geggan runt poolen, men han så gladd ut i vattnet iaf!)

• Stora syster

Hi girls!

Det ska bli över trettio grader hela helgen! Tjoho!! Vem e på till stranden/eller liknande? Jag har bara en liten ettåring hemma, så det blir rätt lugnt, men det e ju jättetrist att bara  va hemma, man måste ju passa på!!

Flingan, hur går det med helgplanerna? Jag känner inte till så många bra bad, söker nåt med liten strand o helst utan geggig eller stenig botten. Och gärna med toaletter i närheten.. hahah!! Tips??

Nä, nu måste man mot jobbet!!

Njut ordentligt nu i värmeen, kom ihåg hur kallt o jä-ligt vi hade det i mååååånga månader i vintras!! So long!

• Stora syster

Hej Lottie, o välkommen!! ;)

Jag bor också i Berghem, på Berghemsvägen! Med tre busar, tjejen e 13, o två kkillar, 7 och 1,5 år. O en sambo såklart... Fyller The big 3 0 i sommar... Var i Berghem bor du? Går kidsen i Berghemsskolan?

• Stora syster

Lördag 9.00 hemma hos flingan
    Flingan + 2
    Karro + 1 (om det kan va ok om vi kanske dyker upp straxt efter nio? beroende på bussar..)

Svar på tråden järfällatråden 9