Inlägg från: Stora syster |Visa alla inlägg
  • Stora syster

järfällatråden 9

God morgon!

Idag blir nog ok, först mot doktorn för att kolla om man kan göra nåt åt min propp/ åderbråck i knävecket som jag gått med ett år nu! Sen luncha med Jonta! SEn två möten med olika byggfirmor om köket, nu måste det ju bara börja rulla lite!!

En kollega ringde mig i helgen, vi har börjat fundera lite löst på att starta eget. Nu ska vi spåna fram vad för slags verksamhet vi vill driva. Känns spännande, vi får se om vi går vidare med det här!

Pratade ett lååångt samtal med Jonta igår, iofs på mobilen, men vaddå? Kändes skönt att få vädra lite iaf, och ska visa bilderna på hotellet i Egypten idag, han verkade inte helt emot idén!

Mirjam, tur att hon klarade sig utan skador, klart mman e chockad!!! Usch!

Ha det bäst idag alla, måste nog fixa klart här nu!!

• Stora syster

Flingan, det brukar ge med sig efter nån vecka när mjölken rinner på mer normalt taktmässigt! Försök stå ut!! (Vet hur hemskt det kan va!)

Ja, det visar sig att det troligen aldrig varit nån propp i mitt ben heller, däremot har jag lite mer avancerade åderbråck i flera vener i knävecket, som tyvärr måste opereras. Under lokalbedövning! Så nu lär jga oja mig helaa sommaren över det,. blä! M;en jag bör ju göra det, de gör rätt ont...

Sitter här och väntar, förgäves vverkar det som, på en byggare som skulle kolla vårt projekt. Vi måste missuppfattat varann, han skulle varit här kl två... Får ringa och efterlysa honom nu...

Har hunnit luncha med min karl som faktiskt blev ledig idag, och jga tror han e med på noterna ang resan till egypten i nov. Tjohooo!!

Utteröga, gud så trist! Vet ju hur inställd man blir, och hur besviken man blir när planeerna ändras. Men som du sa, det e ju inge kul att bo risigt..... Ni kankse hittar nåt alternativ?

• Stora syster

Har alltid sagt att det lönar sig att va envis som en röd gris! (tror bestämt att jag också e så, brukar på nåt sätt alltid få vad jag vill...) Lycka till med lgh nu!!

Själv e jag PMSig, och besviken, för båda byggfirmorna ringde återbud i sista sekunden.. Suck. Men de kommer bådsa på onsdag iaf, men det här börjar kännas som ett evighetsprojekt som aldrig ens startar... Man ska f-n göra saker själv för att få dem gjorda! Och det hade jag om jag inte var som en åttioåring i kroppen! Så¨det så!

• Stora syster

Klart ni ska va ute! Där blåser det ju lite också, kan ju va betydligt skönare än inne...

Själv fick jag ha Nilo hemma, när vi kom hem igår från dagis hade han nästan 40 graders feber, och e småkrupppig. trist bara att jag har apmkt att fixa och ärenden att utföra idag, men han får väl sitta o halvsova i vagnen.. Får väl muta med glass o festis.

Nä, nu måste jag verkl sätta igång, tur att man slapp vabba idag iaf! Ändå ledig från jobbet!

• Stora syster

Vet ju iofs inte hur det e när det handlar om hyresrätt, men alla ggr jag flyttat, en hel del ggr, har jag behövt måla och fixa en del! Det e ju så jämt tycker jag, offrar man inget vinner man inget! Brukar tänka så, för det e ju rätt ofta man vill ha saker, och då får man kä'mpa och slita och sen blir man glad! (Sen börjar man kämpa efter nästa grej, hahah!!)

Har äntl fått Nilo till matbordet, och han smakar iaf på blodpuddingen... Sen blir det sista besöket med Alex hos tandregleringen, ghon är äntlign av med sin tandställning! Hon e nöjd!!

Pratade nyss med han som ska fixa hit byggarna, de kommer tydligen redan på måndag! Plus att vi får renoveringen för nästan hälften av avd de första krävde! Så nu e det bara att packa undan halva huset i kartonger, rensa och slänga skit hela helgen!! Och beställa själva köket och golvet kanske också, puh!

Nog om mig, Flingan, säg till han på skarpen, det kan va farligt att ta ut sig efter en stor bukoperation!! Därmed basta! Sjuksköterskans order!!

Såg en massa studenter imorse, tänk vad lite bekymmer man hade ändå på den tiden... *drömmer mig tillbaka och minns nog att det alltid var fint väder och att man hade massa pengar*,

• Stora syster

Tip, vad du e duktig med pluggandet!! ja, allt e bestämt, det har bara varit svårt att hitta rätt folk att utföra det, och för rätt peng... Det blir IKEAs högglansluckor i vitt, och svart bänkskiva. det kommer bli såååå fiiiint! Gör ju iofs om hela hallen, vardagsrum, golv o tak och jag vet inte vad samtidigt, så nu får man låsa in sig i sovrummet i några veckor! haha!

Jag har passat på, karl jobbar, dotter hos pappa, stora sonen hos kompisen, att äta en gammal klassiker jag levde på föruut, pasta med gorgonzolasås och bacon! Så himla gott! Och nu e jag så himla däst att jag borde lägga mig platt i soffan, hihi!

Det lär inte regna idag va??!! Så man bör nog vattna...

Hoppas ni alla tar er  en superfredag nu!

• Stora syster

Grattis Lilla T!! Försök bara ta det lugnt nu så blir det nog snart bättre! Gå till apoteket och köp typ kirurgtejp, finns nog lite olika varianter, typ olika material, men fråga dem, de brukar kunna ge bra råd!

Själv e jag rätt slut nu, lägger ner packandet för idag, och hoppas att tankarna lugnar ner sig så man kan sova, man vet ju aldrig när lilleman behagar stiga upp imorgon....

Go natt!

• Stora syster

Ja, det känns som att allt kommer samtidigt, sen e det alldeles för lugnt istället...

Jaha, en ny dag idag! tänkte packa ner hall och kök idag, och Loke ska på poolparty hos en av bästa kompisarna, så där har ni vår planering.

Behöver er hjälp; jag och en (manlig) kollega började för nån vecka sen prata om att man kanske skulle slå sig ihop o starta eget. Vi känner eg inte varann så bra, men vi har pratat rätt mkt nu om vad vi värdesätter rent affärsmässigt osv....Jag har ju talat i flera år om att strta eget, men inte hittat nån att göra det med.  Jag tycker att man ska satsa, annars vet man ju aldrig om det funkade. Jonta tyckte det var så konstigt att vi helt enkelt skulle bli partners, trots att vi inte känner varann. (Han jobbar natt, så vi har mest träffats när vi bytts av). Jag har rätt lätt att komma överens med många olika sorters människor, men ibland blir jag för blåögd. Tycker ni att det skulle kunna uppfattas som "en flört" eller så, alltså som nåt annat än en seriös affärsrelation?

• Stora syster

Oj, stackare. kan du inte ändra medicintiderna ngt då? Vet ju inte vad du äter, men ofta brukar man ja ta var fjärde el  var sjätte timme, typ kl 20 o sen 24. Hoppas det stabiiserar sig snart!!

Jaga har försovit mig! Skulle ta kvart i tiobussen, vaknade halv tio! Nu får jag springa ner till ikea, lär va mkt folk nu också... Och sen kommer svärisarna o vi ska grilla, så då lär jga få stressa tillbax också! Fan!

Jaja, dax att rusa då!! Ha det!!!

• Stora syster

Tacka för svaren, jag kanske överananlyserar lite ang starta eget...

Tip, vad ska ni renovera ?

Marina får berätta llt om resmålet när du kommer hem! Jag ska betala vår resa dit idag tänkte jag!

Nä, måste rusa!!

Lilla T, krya på dig!

Svar på tråden järfällatråden 9