• Mirix

järfällatråden 9

Annelie E skrev 2010-05-24 21:24:21 följande:
    haha ja 10530gr ska det ju vara
  • Mirix

700:- för en begagnad bilbarnstol? Jaha du därhade du väl tur, inte skulle man väll betala så mkt??

Maria! Vad roligt att höra från dig, och tack för att du stack mig lite i ögat med er härliga semester! JAG VILL OXÅ!!! ;-*

Väkommen Skruffy, ska du vara ledig mkt i sommar? Det blir ju många som e föräldralediga eller bara vanligt lediga i sommar och vill säkerthitta på mkt. Jag själv tex som har drygt 10veckor ledgt med e st 1,5åring

• Mirix

Scruffy,  jag är student men min fru är lärare och arbtar på förskola. Hon har valt att ha en uppehållstjänst så hon kan vara ledig med mig och barnen på sommrarna.Hon har 8veckor ledigt på sommaren och2v. över jul!

(btw INTE på dina barns förskola, kan ju vara skönt att veta då hon jobbar i Järfälla)

• Mirix

Vad jobbigt för er Therese! Men vet du, det kanske blir bra iaf. *kram*

• Mirix

Ja jag var aktiv och hittade kompisar är när jag var gravid och nyinflyttat!

• Mirix

Jag har 12vecko semester i år, 8v tillsammans med Fanny.. *hoppashoppshoppas at dt blir bättre väder än så här*

Har iaf. fått veta något intressant. Jag har ju klagat så på min klass. Nuhar jag pratat med min lärare och det är tydlgen INTE vanligt (de hade aldig varit med om en sån här klass o de har jobbat sen 70talet..) med så många som e så slappa och ovilliga. De vet inte hr de ska kunna godkända alla...  
    Bra att veta att jag drog en nitlåott och började i år alltså..

Tårkalas i eftermiddag.. och nu måste jag skriva ett helt nytt manus/filma och sedan klippa, för jag tror inte min idiotgrupp lyckas pressa fram något till på onsdag..  I torsdags sat jag 1h 15min och väntade innan jag gav mig ochåkte hem, i tisdags 45min innan alla vr samlade... *arg*

Hoppas alla har det bra, jag vill oxå ha bebis nu!!!!

Karro, jag lider med dig. Det känns inte alls br att din kille inte kan ta sig td med er. Pengar är inte allt, han missar ju Nilos sommar och massatid me dig med. Men jag ror att det är som Tip skrev, att han kankske inte kan bestämma ått nu för det e fö mktför honom, så gör det du!

• Mirix

Ja det syns väll på Fanny mn det e ingen riktig gravidmage änn Hon har gått upp minst 16kg sen vi började bebisverkstan , 6kg innan insem. Så det e klart att det sns en förändraing. Hon e hur vacker som hlt <3 <3 <3

Ugh Annika! Ni måsee dm nått slags straff för att de går upp så tidigt

• Mirix

Nämen Therese, omdu inte kan snittas imorgon och värkarna kommer igngom några veckor och bebis fortfarande ligger snett, då tar de ju ut honom med akutsnitt i vilket fall. Det är inte så tramatiskt som det låter heller. De stänger bara av värkarna o så får du alla sprutor och så snittar de. De gjorde de ju med mig en söndagsmorgon

Marina, jag skulle nog kunna tänka mig att jobba lite jag med... ..

Annika, då e du den ända här som firats. Vi firade lite med tårtan som jag använde i min film, det var alles.

Vi köpte bil i går. Sen krockade Fanny den.. Hon mår bra men är jätte chockad och orolig för bebis. Men vi har känt den både i går och idag.

• Mirix

här har jag varit frånvrande en hel vecka o inge hr saknat mig!! ;-9 skandal!

jag ha haft högfeber sedan i tordags o dum som jag e har jag vrit både på studentmotagning och sått på loppis.. så idag när jag äntligen kunde resa mig lite snurrade världen o det blev ingen praktik för mig...

Grattis Therese! Vad roigt, vilken liten en! Nu e jag jätte nyfiken vad den lille ska heta ju!
    Det e bara att stå ut, det blir bättre.

Karro, jag tycker att du ska vänta innan du ger dig n på att starta ett företag. Dels för att det e skitkrångligt ochtar massa tid, ångest och pengar. Men oxå för att dhar för lite erfrenhet som sjuksyster än. Jobba några år minst, d får du erfarenhet, referenser och kontakter. Sen tycker jag du ska lära känna din kollega mer oxå. Ni har inte jobbat länge ihop, och du vet inte alls hur denne är som människa eller professionell. 

Svar på tråden järfällatråden 9