• Timba

järfällatråden 9

Flingan: Jag håller på och tenta pluggar fram till måndag nästa vecka och sen är det ju julafton..men efter jul blir det lugnare, så då får ni gärna komma hit.

LillaT: Vill gärna träffa dig med,  vi får fixa en bebisdate efter jul.

Utteröga: Har ni slängt alla p-medel nu ?

• Timba

Storasyster: Ja man ska göra det som känns bäst, vill du ha en tjänst där på närakuten ?

Verkar som att jag kommer att handla julklappar via nätet i år, har inte tid att gå in i en affär..lite trist tror ni att en två åring uppskattar pippi hus med lite figurer och sånt ?
    Och behöver tips på leksaker åt en treåring..

Vad gott med julbord, kul att ikea har sånt oxå.

Nu såg jag Grattis Utteröga !!!!

• Timba

Hej på er
    Har inte haft tid att titta in så mycket,men hoppas ni har haft det bra under julen.
    Vi har varit sjuka nu i flera omgångar så jullovet har väl varit sådär för oss, så det är skönt nu när dagis har öppnat igen och de är på dagis.

LillaT: Vad tiden går fort, du är tillbaks på jobbet, hur mycket jobbar du nu ?

Flingan: Börjar du oxå jobba snart eller ?

Välkommen Shopahollic. Vart i kallhäll bor du ?

Vad duktiga ni är förresten som kommit igång och med träningen.

Lillabebben: Se till att hon har det trångt runt om sig, dvs bädda kanske med ett extra täcke runt henne, så att hon alltid kommer mot något om hon sträcker ut handen.
    Sen vill hon nog gärna ligga nära hon är ju rätt så liten ännu. Annars om du sover jättedåligt skulle jag nog strunta i vaggan och ha henne i sängen, jag tycker de sover bättre när de får ligga nära och det är ju lätt att bara slänga ut tutten om de vill äta... 

• Timba

Uppe mitt i natten då bebis envisas med att ligga och snacka..

LIlla T: hur är upplägget för tjejmiddan ? ska kolla datumen, men tror att det borde funka.

• Timba

Shopahollic: Vi bor på bolindervägen, är det hit ni oxå ska flytta ?

Välkommen saraElisabet och mamma till två barn och vad kul att ni bor i kallhäll, har varit lite brist på kallhällsbor i tråden...

• Timba

Lillabebban:Vi ger bebisen Nan 1 och hon har inte ont imagen, men jag vet att jag testade att ge sonen semper och det funkade inte alls, han blev jätte gasig...men det är ju så olika  dvs han var ett kolik barn och ingenting fungerade mot magsmärtorna, blev bättre när han lärde sig krypa..
    Men jag har hört att man kan lägga i lite olja i ersättningen så att bajset glider bättre..
    Annars brukade jag gunga honom i babysittern med foten, det gillade han och jag slapp bära..hoppas det snart blir bättre.

Lillgrodan: vi har en babybjörn active och jag tycker att den är bra, dock använder jag den knappt nu eftersom bebisen är kolugn..

• Timba

Flingan: trist att ni har internetproblem..Har ni sökt vårdnadsbidrag ? dvs jag ska börja skriva ansökan och vill hemskt gärna ha tips eller om möjligt se eran ansökan...?

• Timba

Lillabebban: Ja jag fick sova sen, är ju rätt bortskämd den här gången med en lugn bebis dvs hon vaknar 1-2gr/natt och det tycker jag är helt ok.

LillaT: ang förstoppning testa ge lite plommonpure, men bara lite eftersom de annars kan bli rätt lösa i magen, har funkat hos oss illa fall.

Shopahollic: det finns flera bra förskolor i närheten, finns väl 5 stycken  som det tar ca 10 min att gå till, så du har lite att välja på..

• Timba

Steffi: Grattis, vad kul. Har du disputerat ? Vart har du pluggat ? dvs jag har gått på bio på kth så jag lite nyfiken om du läst där eller så.

• Timba

mamma till2: jag svarar dig i din gästbok.

Svar på tråden järfällatråden 9