järfällatråden 9
LillaT: kan du inboxa mig en vägsbeskrivning oxå ?
LillaT: kan du inboxa mig en vägsbeskrivning oxå ?
Sanna: det finns en Willys i bro dsv samma byggnad som coop extra, som ärhelt ny öppnad annars är närmaste stormarknad coopforum i kungsängen.
Umeasofia: Stort grattis !!! Passa på och njut nu, första tiden är härlig.
LillaT: Tack.
Utteröga:skönt att du mår bättre.
Jag är på UL innan lekdejten så jag hoppas att jag hinner i tid, annars ringer jag väl er, så ni vet. Men vädret verkar ju allafall bli fint...
LillaT: Det gick bra på UL, bebisen växer och magen verkar hålla än så länge..sen körde det ihop sig maken kom så pass sent att det var ingen ide att åka, då var Elina redan hungrig och trött, men vad bra att ni hade det kul, vi får satsa på ny dejt snart.
Sarunia: Välkommen ! Dagmammor har jag ingen aning om om det finns i Kallhäll, men har hört om att det ska finnas i övriga Järfälla..Min son går på Ulvsättra och trivs bra, de har små barngrupper och personalen är toppen. De andra förskolorna vet jag inte så mycket om men har hört att bolinders är bra, men gå runt och besök dem som får du en uppfattning.
Vart i Kallhäll ska ni bo ?
Mirix: Lycka till på UL.
LillaT: Vi är i lekparken nästan varje dag så säg till bara till, alltid kul med sällskap.
Flingan: låtersomen bra bok vad heter den ?
Mirix: vad kul att den är en livlig en, känner hon några sparkar än ?
Stora syster: Klart att du får stanna, håller tummarna. Och hoppas Loke mår bättre.
Matglad: Vad bra med storkok, lite inspirerad blev jag så nu kokar jag en storgryta med dragon kyckling..
Stora syster: men det kan ju vara kul att testa lite annat oxå. Du skulle ju kunna söka till nåt bemanningsföretag så får du testa att gå runt lite, dvs jobba lite extra samtidigt som du jobbar på gamla jobbet. Sen har jag för mig att sjukhusen har trainee program för nyexaminerade men jag vet inte om det är drift nu med alla besparingar.
Sarunia: Vilket nummer ska ni bo på?, dvs det är radhusen som ni ska flytta in i ? dvs vi bli ju grannar då.
hm ja då är det ju svårare om du inte kan jobba extra. Men du det löser sig säkert, om du inte får stanna kvar, är det ju bara att söka järnet, innan du vet kan du ju inte göra så mycket. Sen tror jag att du kan ta det där med erfarenhet kan du ta med en nypa salt, du har ju ändå jobbat inom vården innan du började plugga, så då har du ju mycket mer erfarenhet än många som inte har jobbat alls innan.
Flingan: Du kan ju fråga barnmorskorna på fl.
Mirix: Sporten är lite större dvs barnen har mer plats i den, bra om ni ska använda den länge, dvs Eliott är ju snart tre och Elina 1,5 och de sitter fortfarande bra. Och personligen tycker jag sporten är snyggare, men jag gillar ju sportiga grejor. Sittdynor och sånt går ju att köpa men då blir sittytan mindre.
stora syster: Tror att det ska finnas nära Jakans badhus vid skolområdet, fanns iallafall för ett år sedan.
Sarunia: kul vi kommer att bo nära jag inboxar dig.