Inlägg från: Stora syster |Visa alla inlägg
  • Stora syster

järfällatråden 9

Jaha, gomorron då!! Hemma idag också, men Nilo verkar nog återställd. Skönt, för jag vill till jobbet imorgon, har inte råd eller ork att vabba...

Idag blire att följa med Alexandra till tandregleringen, hon hoppas stenhårt på att få slippa tandställningen idag, men jag tror hon får vänta ngr veckor till...

• Stora syster

utteröga, visst e det typiskt, emn när jag för en gångs skull skulle få ha tv´n för miig själv, så funkade den inte... Vad e oddsen!! Eller så var det ödet som inte ville ha mig i soffan... hahah!!! Gick o la mig istället!!

Kommer få va hemma med Nilo imorgon också! Hatar detta!! Jag blir så rastlös att jag blir deprimerad! Men vad ska jag göra, Nilo hade säkert orkat en dag på dagis, men med tanke på att han ff inte vill äta, förutom en välling imorse, så känns det inte så smart att skicka iväg honom imorgon. Får väl se om tänder/magen/ vad det nu e har lugnat ner sig till imorgon... Mutar ungen med saft så han dricker iaf! ;)

• Stora syster

Tip, menar du  foglossningsbälte? Sånt hade jag, från gula rehab eller nåt sånt. Har kvar mitt om du vill testa?

• Stora syster

Grattis Mirix! O Fanny, men henne träffar jag sällan på!! ;) tänk, Mira som storasyster!! Myyyys!!

Hoppas på en solig dag som smälter undan den värsta snön på altanen idag, så man kan släåa fram grillen o möblerna till påsk! Ska ju jobba hela påsken, men det skulle ju va supermysigt med att grilla när man kommer hem från jobbet!! Tänk er lukten av grillat, ahhhh!

Jag blev superförkyld igårkväll igen, fattar inte vad som e fel!!?? Nilo verkar bättre, ok bajsblöja och har ätit frkost som vanligt, tur det!! Hoppas det fortsätter i samma anda!

Eftersom jag e hemma o vabbar idag kan inte Jennie komma  hit o städa, så jag får nog snällt städa huset själv! E nog intte så sugen, men oj så här ser ut! Har alltså inget val...

• Stora syster

Just det! PÅSKPYNTET!!!!!!
    höll på att glömma!! (nu kan man ju få sätta upp nån gammal tupp, nu när man har städat av lite här!!

Det SKA bli fint väder, iaf på lördag, 10 grader varmt och strålande sol!! Kann ju knappast bli bättre!!! :) Jag kanske kan kasta ner snön i trädgårn istället, så altanen e ren iaf!

• Stora syster

Vi brukar inte ha så mkt sakeer framme, så för oss e det super med en Jennie! (jag gjorde en fuskstädning imorse, iaf bättre än inget...)

Vi (typ jag, som e allmän projektledare och inspiratör samt verkställande direktörska hemma) ska köpa typ pergola (om det heter så?) till altanen, vill och orkar inte bygga in den med tak, iaf inte i år. Får grilla under parasollet så länge!

var just ute o kollade in domänerna, det var inte en liten lergubbe som kom in sen va??!! fick spola kläder o allt i badkaret!

• Stora syster

Ja Lindasnutt, dagens påskkärrngar!!! ;)

Marina,, vad skönt! Så köper du en ny bil nu så du kan rejsa fram o tillbax till dagis!!

F-n vad de lurade mig iår på jobbet, var våra underläkare som låg bakom det... ; Det stod på tavlan att det kommite n ny patient, och alla sa att ingen kollat till henne, skulle va en gammal senil tant som var rätt sjuk. Jag pallrar mig iväg, rätt seg, mot hennes rum. (Alla smyger efter utan att jag hör såklart) När jag kommer in ligger tanten o sover, med landstingsfilten uppdragen över hela skallen... såg rätt lite ut den där tanteen, så jag säger försiktigt; Hallå! O pillar lite på hennes huvud. Hon rör inte en fena. Då drar hjag av täcket, och där ligger ett skelett med en lapp på; APRIL APRIL!!!! Ha ha! Man kunde höra världens skratt-kör utanför, sen härmade de mitt hallå resten av kvällen! skitkul!!

• Stora syster

Jaha, har alla här stannat på Blåkulla eller??!!

Hade en urbra påskafton med en familj som kom o hämtade upp mig efter jobbet, sen åkte vi hem o grillade o käkade MASSOR av påskmat! Sen låg vi i soffan o myste o letade ägg. Tur att det bara var skit på tv, så jag gick o la mig tidigt, för imorse var det till att vakna strax efter kl fem! Bara för att jag lovat karln sovmorgon! Attans!

Nu sitter jag här med mitt kaffe o undrar när det tinat så mkt ute att man kan dra ut, min kropp längtar verkligen efter trädgårn!! (O trrädgårn efter mig, om mna ser hur det ser ut, fan vvad folk har slängt in skräp i vår häck!!) Ska nog klippa ner nån buske också, o ta bort en lång björrnbärsslana med jättetaggar som slagit rot bredvid sandlådan...

Sen i eftermiddag blire jobb, ledig imorgon, o då ska det banne mig va ok väder, för då hoppas jag äntligen kunna få med hela björnligan till Skansen, har inte lyckats m alla på en gång tidigare!!

Fortsätt njuta av påsken nu, gör inte som jag o förät er på godiset bara!!

• Stora syster

Marina, hade iofs gärna kommit över o fikat, men jag måste ta atg i allt städ o tvätt här hemma, jobbar ju också resten av veckan, bara ledige n dag, hur la jag ett sånt schema eg!!?? Ja, måste nog handla också, Jonta e sjuk, så han ligger nerbäddad o lyfter inte ens latfingret ;)

O nu får det sluta snöa, detta e ju inte bara några små flingor!!!

Måste nog se om jag hittar nån som kan komma o kolla på vår luftvärmepump också, den ska ju flyttas, alt tas bort helt innan renoveringen kan starta... Suck, man komer ju aldrig igång!!

Elin, håller med ovanstående, varför är du med follk du inte trivs med?? Oavsett om de e familj eller inte, man gillar ju inte alla människor!! Man ska omge sig med människor som får en att må bra, inte såna som bara tar energi och får en att må dåligt! Jag kan yucka det är ok att spendera nån middag med min släkt, det kan var trevligt, men vi rings ju inte till vardags, utan det blir på födelsedagar o jul o påsk, typ. Det e lixom lagom. Det ni gör, eller hur du beskriver att du mår när ni ses på landet verkar allt ifrån som en avslappnande helg på landet! Elin!! Kom igen nu!!

• Stora syster

Morron tjejer!!

Ska trotsa regnet o hurta mot jobb snart. Nilo väckte mig kl fyra av en lite miniskräll. efter två kruppungar så vaknar man ju av minsta lilla i kruppväg, eller; jag flög upp o hade redan fixat förebyggande medicin innan Nilo själv märkt nåt, så jag fick väcka honom. Sen kunde jag inte somna om... Lär bli en tidigt fredag  ikväll;)

Nej, det har väl inte hänt ngt särskilt att dela med sig av sen sist, allt handlar ju om mitt jobb, iofs spännande, men mest för mig då då!

Nä, nu e kaffet slut, bara att dra upp luvan!!

Svar på tråden järfällatråden 9