Inlägg från: Stora syster |Visa alla inlägg
  • Stora syster

järfällatråden 9

Haha! kan ju informera er om att de kommer slå ihjäl varann oavsett hur stor åldersskillnad det är! ;) mina ger ff varann tjuvnyp, o Nilo lär inte bli bättre, han lär sig av mästarna, han brukar köra wrestling med sexåringarna på dagis! hahha!!

Nilo e sjuk. Han har kruppat lite två nätter (tur mna har dunder,medicin som häver det värsta) o nu tyckte jag han verkade konstig, jo, han tempar 40.0. Jaha, undrar om det blir nån barnfri dag på stan för mamma o pappa... Ska iaf dra på mig trädgårdskläderna  (Ja, vi bor i hus o har leråker istf gräsmatta) o göra nåt vettigt medans alvedonen verkar, nilo vill ändå bara vara med pappa ;)

• Stora syster

Förresten,, ingen som har en vit eller svart trip-trap-stol att sälja??? Eller nån liknande...

• Stora syster

God morgon!

ittar ut o inser att smhi för en gångs skull hade rätt, bara gråväder! O Nilo lär bli hemma imorgon också, rejärlt förkyld e han, men det e tur han passar på på helgen ifa när man ändå e hemma!

Vi åkte trots sjukling till stan utan barn igår, drack nån öl o åt mat, mysigt men helt enkelt. Sen hem, sen höll jag på o däcka i soffan vid nio, kul sambo va!!?? ;)

Har återigen en jättelång att-göraa-lista, med massa sakeer som faktiskt  MÅSTE hinnnas med innan vi börjar renovera, o en massa som måste fixas för att man ska kunna va ute... Så nu j-lar ska här fixas, ska bara ladda klart m,ed kaffe....

Hoppas ni har det nice

• Stora syster

Skrev just ettt jättelångt inlägg som försvann, suck!

Nu e iaf sandlådan redo att lekas i för alla småttingar hälsar Nilo, han invigde den nya renare versionen igår. Utemöblerna e fixade o framställda också, nu väntar vi bara på solen!

Idag blir det sista klippningen av häcken  och att kratta undan alla dessa grenar, usch så tråkigt, men ett måste! Sen måste jag ringa lite samtal också, samt rita en EXAKT ritning av hur nya köket ska se uut! Lär väl ta ett par timmar, men e ju också ett måste, då bänkskivan måste beställas nu, lev tid e runt sex veckor!

Evani, har hört att de där axelop e hemska, inte många som var inställda på hur ont de skulle ha efteråt....krya på dig!

• Stora syster

Just det Flingan, det var ju en av grejerna som föll bort i mitt gamla inlägg; Lycka till idag på ULét!

Lilla T, det är mest jag som e intresserad av trädgårn, eller typ tokig i att fixa grejer, men alllt tar sån tid att det ändå inte syns att man gjort nåt! Men jags tår inte ut med att ha rörigt runt mig, varken inne el ute, så det e bara att fixa! Snart e det sommar o då e det världens underbarraste att kunna va ute hela tiden!!! då bor jag på altanen!!

• Stora syster

Lycka till med tentan Tip!

Hade tänkt skriva massa kloka (?) kommentarer, men nu fick jag hjärnsläpp...

Vet inte riktigt vad jag ska ta tag i, fixa ute eller inne? har ingen motivation idag, bajs också!

Annars, ja fint väder har vi, tur det!!!

Blir jobb för mig ikväll, har dock bara två kvällar att jobb denna vecka, varav den andra imorgon kväll börjar med tre timmars utbildning, så detta e en nice vecka. Älskar ju mitt jobb, o hade gärna jobbat varje dag, men just nu har jga så mkt annat att fixa, så dete rätt skönt med ledigt!

Ha det så bra idag girls!!!

• Stora syster

Åh, hade gärna kommit förbi till din soliga park! Men jag ska sälja lite Blocketgrejer, sen på utbildning o sen jobbet.. Hade nog valt solen om det gick...

Spenderade halva dan på ikea igår, skulle köpa säng till loke, städskåp o rullgardiner. Hälften fanns inte inne, vilket gjorde att jag kom hem med en kasse med helt andra grejer än de som det vavr bråttom med... as usual ;)

Det blir nog en superfin dag!!

• Stora syster

Inte kul att diska med stora magen;(

Måste bara få gnälla av mig på min lata karl; GNNNNÄÄÄLLLLLLLL!!! Så! Färdigt! Tack!

Har varit på prommis och inhandlat glass idag p¨å eftermiddan, o Loke cyklade, så mysigt, det var så varmt när mna drog vagnen att jga gick i t-shirt! mmmmmm!

Var dock så mätt efter alla köttbullar att jag inte orkade äta upp min glass, den ska jag ta strax när 2/3 sover. Tjoho!!

Ja, måste nog köra Loke i säng nu också, han har glidit ihop i soffan som en liten korv, cykelturen tog nog den sista energin...

• Stora syster

värdelöst med kräksjuka! Fy!

Själv e jag helt dödstrött, måste verkligen gå on lägga mig tror jag, kan inte tännka längre... sov gott alla!!

• Stora syster

Ni gravida, har ni dåligt järnvärde kan jag tipsa er om att testa Hemofer istället för receptbelagda eller dyra Blusaft. Det har iaf varit super för mig, o de finns på hälsokosten at köpa. De e lite lättare än vanligt järn att ta upp för kroppen.  inte lika jobbiga för magen...

Annars, vad konstigt det känns att det regnr så häär mk!!Nu blir väl altanen ren iaf!!

Måste nog hänga på Loke o lämna i dag, så ses senare!

Svar på tråden järfällatråden 9