Inlägg från: lillgrodans mamma |Visa alla inlägg
  • lillgrodans mamma

järfällatråden 9

Ja hon har en son som föddes tre månader för tidigt. Eftersom Mange har henne på facebook gå in nån gång å titta på bildserien, vägen till föräldrarskap tror jag den heter. Läskigt att se men otroligt fint. Nu är allt bra (så bra det kan vara i alla fall) å allt är frid å fröjd.
    Han måste gått i samma gymnasium som Paulina för annars skulle jag gått med Mange också. :)
    Men jag gick inte på UBG utan flyttade till Halmstad då.

Välkommen hem Mumriksfru. Ja med tanken på hur det ser ut på olika flygplatser runt om i Europa så är det ju skönt att ni kom hem. Kör försiktigt norrut, å ha det så mysigt!
    Va roligt att det fungerade så bra med Selma å flaskan, det gör att man kan känna sig lite friare. Tyvärr fick vi ett bakslag i fredags när jag var på konsert. Lilla I vägrade ta flaskan (fast hon gjort det förut) så hon hade gallskrikit i sex timmar när jag var borta. Tyvärr så ringde Richard innan konserten så jag satt å undra hela tiden hur det gick. Det enda jag kan komma på som var annorlunda var att det var modersmjölkersättning nr 2 jag hade köppt hem å inte nr 1 som förut. Men enligt Steffi var ju dom likadana. Så just nu känner inte jag mig så fri längre, men vi får öva hemma igen har bara inte hunnit det i helgen.

Idag tog jag mig ner till Jakobsbergscentrum å köpte de sista julklapparna, så nu slipper jag ut å trängas med folk på ett tag. Jag kände mig väldigt otymplig idag å krockade hela tiden med barnvagnen eller så backade folk in i vagnen.

• lillgrodans mamma

Aj va tråkigt Steffi, att din pappa blev sjuk. Jobbigt för dom att köra också om han inte mår bra. Vi får hoppas att Hans har klarat sig!
    Va mysigt att han "sa" mamma! Jag tycker att I har blivit mer mammig också, så det kan mycket väl vara därför hon skrek, i början i alla fall sen var hon nog bara övertrött!

Flingan: Va fint av dig att baka lussebullar till pedagogerna!!

• lillgrodans mamma

God jul å god fortsättning på er allihop! Tomte

Under vår gran var årets tema  damsugare. Fyra låg under granen å en var glömd hemma... det enda paketet min far skule hålla ordning på glömmer han hemma. Idag blir det därför att stå i återlämningskö. Fast trotts att det var fem dagsugare totalt så är det faktiskt bara en som ska tillbaka. Undra om vi varit en väldigt skitig familj innan....

Hoppas ni alla haft en bra jul, å att du och din familj Steffi kommit på banan igen. Hör av dig om det är något ni behöver som jag kan ställa upp med. Kompleteringshandla etc.

Flingan, jag instämmer det var kul att träffas! Bro simhall var över förväntan!

Mumriksfru Vilken goding hon är! Har ni snökaos där uppe nu?

• lillgrodans mamma

Va glad jag är att höra att ni är bättre allihopa Steffi!! Nu när Hans har blivit bättre får vi hooas att viktkurvan vänder snabbt uppåt igen.

Har haft två dagar nu då I har bestämmt sig för att det är skönt att sova två timmar på förmiddagen å en och en halv på eftermiddagen. Det GILLAR jag, fast det är så lätt att hamna här framför datorn å inte få så mycket gjort endå Glad.

Lilla T
    :Redogörelse av damsugedjungeln Glad Vi behåller en damsugare, lämnade tillbaka en igår, sen är de andra två till min syster en liten till öppna spisen som klarar aska å en vanlig till normalstädning!

Ska nog inviga damsugaren nu...

• lillgrodans mamma

Har tagit mig en stund framför tv:n och datorn, alla sover å jag myser under en filt med en kopp te. Inte ofta det har hänt på sista tiden. Det är underbart!

RutanE : Mamma-bebis yoga låter trevligt, jag var inne på Kenzeis hemsida men hittade ingenting. Vet du om man måste ha träningskort där eller om det är en separat kurs?

Flingan: Hoppas det gick bra samtalet med chefen!

Ha en skön kväll allihopa!

• lillgrodans mamma

God fortsätttning på er allihop!

Tack Rutan för att du kollade upp mamma/bebisyogan. Jag ska maila å kolla lite medlemskap

Välkommen Emma, kul att du hittat hit. Jag bor i Viksjö med man å Isabella 5 månader.

Lilla T: Det är väll aldeles perfekt att du gnäller av dig här (vilket inte alls var mycket näll) å får lite husefrid hemma. Är man trött så är man å det är ingen lek.
    Lilla I har börjat blil så mycket mer medveten om vad som händer å är inte förtjust i att somna eller ens ligga i sin säng heller. Fast det är bara första nattningen som är värst. Peppar peppar ta i trä! läste nyss om metoden du skulle testa Lilla T å den känns som en bra metod. Ska försöka införa den här hemma.

Nyår firades i Vagnhärad ute i skogen i en liten koja, med mig å mina syskon med familjer, jättemysigt å gosigt med alla syskonbarn + lite avlastning med lilla I. (systerdöttrarnas stora favorit) Tyvärr så går det inte riktit ihop med matningen när vi är där, allt är så kul å det är alltid ståhej så Lilla I får ingen ro utan hoppar över att äta :) hur mycket jag än trugar å stänger in mig i garderoben.
    Vad beträffande nyårslöften så har jag nog inga.... men jag gav maken en nyårspresent å fick samma tillbaka. Vi gav varandra tre vardagsönskningar. Känner på mig att mina kommer gå till egentid å makens kommer gå till slösöndagar Glad. Träningsmässigt så jobbar jag bäst under press, å tänkte ge mig på halvklassikern i år. Fast jag börjar inte med halvvasan nu i februari utan halvvättern senare i vår istället. Så då var det skrivet å oåterkalleligt Cool Vi som lever får se!

Mumriksfru Du är välkommen tillbaka snart, lovar att du ska får mammaprata ikapp dig sen Glad. Trevligt det lät med era nyårsaktiviteter.

Ha en bra dag allihop!

• lillgrodans mamma

God morgon på er allihop!

Lilla T hoppas både du och Tor har haft en bra natt, följer med spänning era framsteg!

RutanE
    Nu är jag anmäld till yogan.

Inlägg i bajsdebatten
    Mumriksfru Isabella äter ju inte ersättning utan ammar bara men bajsar grönt ca en gång varannan dag. Fast så bajsar hon minst varannan blöja också. Jag kallar det speedbajs, får ni inte få för er att jag drogar min dotter utan jag har för mig att jag läste i nån av alla broschyrer i början att om de åt för fort å de fick i sig mycket luft kunde bajset bli grönt. Eftersom hon alltid har gjort det har jag inte kommit på tanken att det kan vara något konstigt/fel.
    Om jag förstod det rätt så bajsade Selma ibland "gult" å ibland grönt?
    När är det du kommer hem?

Jag skulle väldigt gärna vilja träffas men på fredag kan jag inte (ska tapetsera om mina föräldrars sovrum å ge tillbaka några av alla de arbetstimmar de har hjälpt oss). Rynkar på näsan

• lillgrodans mamma

Jag hänger gärna också med på tjejmiddag!
    Tycker som du Matglad
    Lilla barkarby är mysigt å bra mat har dom också.
    Vill vi köra knytis så kan vi annars vara här hos mig, jag har ju inte så många barn :) å kan jag inte få iväg man å barn så har vi en lokal på gården med kök som vi kan hålla till i, men tror inte det är några problem att få iväg honom :) å Isabella.
    Då jag inte jobbar etc så kan jag nästan när som helst (dock inte nästa fredag då jag ska på annan tjejmiddag :)) så nu är frågan när var hur?

Oj vad det snöar idag

• lillgrodans mamma

Hej Lillabebban, ja visst är det jag! Kul att de dig både här och förra veckan.

Tjejmiddag

Tjejmiddag lördag 5 februari
    Lilla T
    Rut
    Lillgrodan

Tjejmiddag lördag 26 februari
    Lilla T
    Matglad
    Rut

Tjejmiddag lördag 5 mars
    Lilla T
    Matglad
    Rut
    Lillgrodan

• lillgrodans mamma

Steffi: det är prova på Zumba på tisdag den 11 januari i jakobsbergs sporthall, stod dock inte vilken tid.

Svar på tråden järfällatråden 9