• malifa

järfällatråden 9

Lunch funkar för mig också!

Lunch IKEA 11/2 11:30?

Mumriksfru
    Malifa
    Steffi

• malifa

Rut kul att du också hänger med till IKEASkrattande

Jag måste tyvärr ta bilen dit för jag får inte plats med allt jag behöver handla under vagnen! Jag åker nog dit lite tidigare för att handla men ska vi träffas 11.30 imorgon vid rulltrappan vid ingången?

• malifa

Det blir samma för mig, svårt att ta sig ut med bilen så jag kommer inte heller till IKEA tyvärr! Gör gärna ett nytt försök nästa vecka.Glad Får försöka få med mig mannen dit i helgen för vi har en lång lista på saker som vi behöver handla!

Fy vilket väder, fick knappt upp ytterdörren imorse när vi skulle till skolan.  Hur länge ska det snöa egentligen? Ni får ha en trevlig helg och jag hoppas vi inte blir helt insnöade!Skrattande

• malifa

Ja, det är härligt att barnen tycker om snön ialla fall! Efter som man är insnöad idag blev det en tvätt och städ -dag. Inte lika roligt som IKEA men välbehövligt! I

• malifa

D1980: Har ingen erfarenhet av Polaris men självklart ska du tala med rektorn, personalen får inte göra på detta sätt! Skrikandes 

Idag blir det en promenad i solskenet, vi ska ha en "vinterpicknick" som min son kallar det!Cool 

• malifa

Kom hem från skidsemester igår så det är därför jag inte har varit inne på FL på ett tag!

Flingan: Trist med sjuka barn! hoppas det inte är rs. Vi fick åka till AL igår med Julia för vi misstänkte RS, de tog inga prover för att bekräfta om det är det men hon fick medicin som vidgade luftvägarna och då blev hon bättre så vi fick åka hem. Idag rosslar det och piper som bara den och hon hostar så att hon inte kan sova. vi skulle åka in igen om hon blev sämre. få se hur vi gör! Hur har det gått på VC'?

Jacob fick halsfluss för tredje gången sen nyår innan vi åkte så han åt sista penicillinet idag och får inte träffa några andra på tre dar efersom han är så infektionskänslig! SUCK! Kan ju säga att jag haft roligare dagar!

Krya på er till alla som är sjuka eller har sjuka barn!

• malifa

Grattis till Theodore 1975!

Nu somnade hon äntligen i bärselen. Skulle haft en stegräknare på, känns som jag har gått många km inomhus idag!Skrattande nu ska ge lite tid till stora killen, han ska få göra chokladbollar!

• malifa

lilla T: Skönt att nätterna verkar gå bättre och bättre! Allt går ju så mycket lättare om man får sova!

flingan: Härligt med sol, önskar dej en bra dag!Cool

Det visade sig att Julia har RS-virus så igår var vi på sjukhuset hela dagen och hon fick inahlera medicin och  blev bättre så vi fick sova hemma. Nu har hon fått mer adrenalin i Jakobsberg och nu ska hon få astma medicin hemma var fjärde timme och tillbaka till läkaren imorgon förmiddag. Hoppas verkligen att vi inte behöver åka in till AL idag igen för igår fick vi vänta fem timmar ute i väntrummet!!! Jag känner mig ganska slut idag, som  tur är får vi mycket hjäp av mor och farföäldrar!Skrattande

• malifa

Yippie!!! J mår  bättre och jag fick ok av läkaren att gå ut med henne idag så jag tog en promenad i solskenet, hääärligt! Nu längtar jag till våren!

Låter mysigt med en barnfrikväll på restaurang och musikal Utteröga, njut av kvällen!

• malifa

Flingan: jag är också lärare men jag känner lite som du, jag vill fortsätta som lärare men i nästa stund vill jag inte. Fast jag kommer inte på något jobb som skulle vara roligare... Jag ska ta en ordentlig funderare under min förädraledighet hur jag ska göra i framtiden. Tar gärna emot tips på vad man skulle kunna jobba med!

Jag kommer på bok och bebis!

Bok och bebis torsdag 10/3 10.30 Viksjö bibliotek
    Rut och Linus
    Maria och Julia

Svar på tråden järfällatråden 9