järfällatråden 9
Låter trevligt med en lunchdate, vore kul att träffa er som jag ännu inte känner! Eftersom det är påsklov har även jag stora killen hemma, men ev leker han hos nån kompis och då hänger jag gärna med om jag får? 
Låter trevligt med en lunchdate, vore kul att träffa er som jag ännu inte känner! Eftersom det är påsklov har även jag stora killen hemma, men ev leker han hos nån kompis och då hänger jag gärna med om jag får? 
Flingan: som minisemester kan jag rekommendera söderköpingsbrunn i Söderköping.de har olika paket man kan boka och vad jag minns var det inte alltför dyrt i jämförelse med liknande hotell! Det var ju i och för sig tre år sen jag var där...
Nu har jag fixat så att sonen är borta på tis så jag följer gärna med på lunchen, kanske även till ÖF efteråt!
Är det någon av er som bor i Skälby som vill promenera dit?
19/4 IKEA lunch kl. 11
Flingan + Agnes
Mumrik + Selma
Utteröga
BT + barn?
Tip + Rebecka
Judit + Theodore
Steffi + Hans
Malifa + Julia
Rutan: Tufft att sluta nattamma! Hoppas det inte tar allför mång nätter så ni inte blir helt slutkörda!
Ska vi träffas utanför ingången till IKEA kl 11.00 imorgon, jag känner inte igen så många av er?
En till härlig vårdag, HURRAA!
1975: Han kanske är lite för liten för bok och bebis, men man kan ju alltid testa! Annars finns det nog möjlighet att gå i höst!
Jag ska gå på bok och bebis på torsdag för Julia blir för stor för det i höst, usch tiden går alldeles för fort!
Är det någon som har några tips vad jag ska göra med en åttamånaders tjej som bara kniper ihop munnen när jag försöker mata? Det gick bra från början med smakportioner men den senaste månaden vill hon endast äta några skedar innan hon vägrar. Det spelar ingen roll om det är mat, gröt eller frukt! Just nu lever hon på välling...
Ska till BVC på måndag och jag hoppas hon följer viktkurvan!
mumriksfru o tip: Tack för tipsen om matningen! Det går lite bättre nu igen hon äter gröt och några skedar matpureer i alla fall så jag kämpar vidare! 
Mammatillanton: Jag ska gå till ÖF i barkarby imorgon em!
Mumriksfru: Roligt med så stor viktnedgång, GRATTIS!
Hur har du lyckats? Några bra tips? Jag har ca 10 kg som jag vill gå ner men det går segt tycker jag!
D1980: Självklart ska de smörja in barnen med solskyddsfaktor! När min son gick på föskola smörjde vi honom på morgonen och sedan smörjde personalen in honom en gång till efter lunch. Det borde de kunna göra på din sons förskola också, så prata med rektorn!
Heja, heja till er som springer och som ska springa vårruset! Önskar att jag alla fall kunde tycka att det var lite skönt att ut och springa men det är inte riktigt min grej!
Jag tänkte gå till barkarby imorgon fm och grilla korv med ÖF om det är fint väder. Nån mer som vill hänga på? Syskon får följa med.
Steffi: Blev ingen korvgrillning idag pga regn! Jag tänkte följa med till Akalla by nästa torsdag. Håller tummarna för bra väder! 
Lycka till ikväll alla vårrusare!
Har en hemmadag med storstädning idag! Trist men välbehövligt.
Några fler än jag och Steffi som ska med till Akalla by imorgon? Håller tummarna för bra väder!
mumriksfru: Kul, då ses vi snart!

Utteröga och Tip: Hoppas ni får en härlig dag med mycket shopping!
Lilla T: Förstår vad du menar med sommarlovslediga barn! Min sexåring vill leka med någon hela tiden men alla är fortfarande på fritids så det blir inte förrän på em. Lilltjejen är inne i en gnällperiod då inget hjälper. Inga tänder på gång vad jag kan se. Hon är nio månader, är det någon som vet om det är vanligt med mycket gnäll i den åldern? Det är väl separationsfasen?
Ha en härlig midsommar allihop!