Inlägg från: RedTopaz |Visa alla inlägg
  • RedTopaz

järfällatråden 9

malifa skrev 2011-03-14 22:07:20 följande:
    Låter tufft med 24 h!!! Vi ska till Lanzarote och det tar väl ca 6 timmar så det känns inte alltför jobbigt! Barnen är 6 mån och 6 år.
    Blöjor är dyrt där så ta med blöjor (packa dem i vagnen/ vagnväskan), välling, nappflaskor och haklapp. Ta även med barnmat till bebben, de har väldigt märklig barnmat... Ta också med barnmedicin, näsdroppar, aktivt kol och vättskeersättning. Badblöjor/ blöjbadbyxor (2st), nappar och stjärtsalava.... det var nog allt ;)
    Mamma till Leo 051004 och Noa 090218, Gravid med nr 3, BF 110828
  • RedTopaz

Kl. 10.00 är lite för tidigt för oss ;)

• RedTopaz

Söööt!!

• RedTopaz

Noa har feber och jag måste åka in och jobba lite ímorgon så det blir inget bad för mig.

Fick idag reda på att jag har en tredje pojke i magen. Jag som verkligen drömde om en liten flicka!!

• RedTopaz
    flingansnö skrev 2011-03-19 19:32:45 följande:
    nu har gästerna gått hem! Vi har haft kalas för mig idag, och det vr jättetrevligt! Fick härliga presener och det var trevligt! Faast jag verkar vara inne i ngn sorts självskadeperiod... lyckades med att skära mig ordentlgit i hande i morse på mandolinen när jag skar potaotis till gratängen.... shit det var blod överallt och jävlar vad ont det gjorde!! Herregud!!  Nu får jag skärpa mig!

Jaag fick spabehandling på Wilmas spa i jakan av Mangus helt underbart!

Nu ska vi lägga två övertrötta barn och sedan blir det lite vin och downton Abbey! Underbart!
    H'ärligt att kalaset blev bra!
    Åkte du och hämtade i Skogås?
    flingansnö skrev 2011-03-20 07:45:10 följande:
    lina: Härligt med bubbel!

ang sy,så finns det ju liksom inget att sy.... jag "hyvlae" ju av en bit av handen....en skiva lika tjock som en potatiskskiva typ...... rätt äckligt faktiskt......  men om det fortfarande blöder och jag haront och så, så blir det doktorn på måndag el tisdag.
    Man måste sy inom 12h tror jag det är , eller 6h? Sedan syr de inte i vilket fall som helst.
    Om du ska duscha kan du sätta en 2 literspåse runt handen och vira tejp runt så det bli lufttätt. (Raka armen där du tejpar först bara, annars gör det oooont att ta bort tejpen!) Brukar ta ett tag att läka sådana skador då huden måste återbildas. Kanske bäst att gå till läkaren och få råd om hur du ska göra?
    Lider med dig!!!

tack för alla grattis!!! =) Känns mer ok nu =)
  • RedTopaz

Mumrik: vi har två katter som var innekatter innan vi flyttade till hus. Den ena är nu enbart utekatt (vi har ett uterum där hon bor) då hon inte längre vill vara inne. Den andra katten är inne på kvällstid och ibland dagtid om vi är hemma. Vi bor 20 meter från viksjöleden men katterna lär sig snabbt att akta sig för bilar och människor, de är ju intelligenta djur! Så här har vi haft det i 5 år nu och det går ju bra!

• RedTopaz
    D 1980 skrev 2011-03-21 11:30:38 följande:

Hoppas alla mår bra! Vilken underbar solig helg vi har haft. Vi skruvade upp en gunga till Sebastian på altanen, grillade massor, satt ute och åt glass igår i solen. Helt underbart! Längtar verkligen till våren

Nu är det exakt en månad kvar till BF men jag kände hur bebisen sjönk ner flera cm igårkväll. Fast magen sjönk redan för flera veckor sen när hon fixerade sig. Sen har jag har fått diabetes Måste ta insulinsprutor i magen och mäta blodsockret före och efter varje måltid men det går tydligen över efter graviditeten. Känns inte alls kul för det finns inte så mycket hud på magen just nu att ta tag i så det gör rätt ont att sticka sig själv.... ska på UL imorgon och träffa en läkare på Danderyd. Får se vad de säger då.

Vi har fortfarande inte lyckats komma överens ang. namn till bebisen, det är en flicka (om inte bm såg fel) och det namn som jag vill ha är Andrea men min man vill hellre ha Stephanie. Tycker det är mycket lättare med pojknamn. Vårt bvförstahandsval, Ella, fick vi ta bort eftersom det är så uttjatat. Varannan liten tjej som är född efter 2008 verkar heta det

Snart får jag förhoppningsvis promenera med er!

Kul med en till gravid, även om jag ligger långt efter dig (v.18)!! Var bor du?
    Vi har jättelätt för att hitta flicknamn men dessvärre ska vi nu ha en tredje pojke... Han kommer nog att få heta Mio som ör det enda namnet vi kan komma någorlunda överens om. Hade det varit en flicka hade det nog blivit Isa.
    lillapindi skrev 2011-03-21 12:40:08 följande:
    Hej på Er! :)

Jag har säkert skrivit i denna tråden förut, men det var nog längesen :)

Linda heter jag, bor i Skälby (ungefär vid skälby pizzerian).
    Där bor jag tillsammans med min sambo och vår son Anton som kom till världen 2/1 -11 :)

Jag är jätte intresserad av promenadsällskap :)

Just nu har jag äntligen kommit igång med träningen och promenerar en hel del med barnvagnen.

Ha det bra! :)
    Skulle gärna gå med dig då jag är hemma sjukskriven men insåg på prommisen idag att mina fogar redan börjar protestera... =(
    flingansnö skrev 2011-03-21 15:11:59 följande:
    Tip: Nej har inte varit hos VC, jag tror det läker som det ska, är inte svullet eller inflamerat eller så, tror inte de skulle göra ngt särskilt annorlunda hos vc än jag gör själv, dvs hålla rent och torrt och byta förband morgon och kväll....

Mia: Välkommen tillbaka!

Steffi: Härligt med lekparkslek!
    Skönt att det ser bra ut!!
  • RedTopaz
    flingansnö skrev 2011-03-21 16:57:42 följande:

BT: Nej inte fogarna!!1 Fy jag vet hur ont det gör!!! Stackare! Hur är det med karpaltunneln och huvudet?

Hrhemma står jag och steker gröt!!! :-O Det är Agnes nya favoritsnack!

STEKA gröt??? haha

Jaaa... läkaren sade något om att vissa kvinnor är så gott som allergiska mot gravidhormon- that would be me! =(. Huvudet har varit riktigt bra i en vecka nu, heeeeelt underbart! Händerna ömmar och är svaga men har iaf ännu sällan ont i dem. Framfogen ilar på bra dock.

Imorgon em ska jag åka skytteltrafik fram och tillbaka i söderort för att hämta en massa saker jag köpt på blocket till bebisen. Puh! Men billigt och bra iaf =) (Eftersom jag sålt ALLT då vi inte skulle ha fler kids)
  • RedTopaz
    D 1980 skrev 2011-03-22 07:50:33 följande:
    Blue Topaz: Vi bor i Skälby på Apollovägen. När har du BF, augusti nån gång? Jag födde i slutet av juli förra gången och hösten kom så fort. Den här gången har jag hela sommaren framför mig vilket känns mycket roligare. Särskilt om man får ett till kolikbarn som bara är lugn i BabyBjörnen när man är ute och promenerar. Tråkigt att ni hade sålt alla baby saker, det är så skönt när man redan har allt så att man inte måste tänka på det. Hur gamla är dina barn?

Idag ska jag på UL för att de vill mäta bebisen. Ska bli riktigt spännande!!! Magen har iaf vuxit sjukt mycket den senaste veckan, känns som att huden kommer spricka när som helst.  
    28/8 är han beräknad. Oooh.. hoppas jag slipper kolikbarn!!!! Har klarat mig hittills. Mina knoddar är 5,5 och 2 år, olika som natt och dag haha!

Nåja, blir kul att köra runt stan idag och poppa hög musik i bilen och köpa en massa nya babysaker =) Hoppas jag slipper köer dock, främre fogen gillar inte att sitta och trycka ner kopplingen,...

Kul med UL!! Sprickande hud var inte lika mysigt...
    mina BRÖST håller på att spricka redan... helt enorma och ömmar massor. Har gått från 75F till 80G på bara någon månad. ajajaj... Känns onödigt när jag inte ens ska amma.
    Timba skrev 2011-03-22 08:22:01 följande:

BT: vad jobbigt med fogarna, karpaltunnel och huvudvärk och att det kommit så tidigt också, hade du så ide förra graviditeterna också ? har ju hört nåt om att det blir värre för varje gång eftersom kroppen anpassar sig fortare till graviditeten.

Matglad: Härligt att höra att ni hade det bra

Jooo samma sak varje gång, och det kommer tidigare varje gång... SOM jag LÄNGTAR till bf!!!
  • RedTopaz

Är sur och ledsen på T... han är så sjukt ointresserad av grav. och bebis... Känns så himla ensamt!!

Svar på tråden järfällatråden 9