järfällatråden 9
Kanske dags att skriva lite igen.. ;) Nu har vår tredje knodd fötts och ett år av mammaledighet börjat. Är vi fler som är mammalediga??
Kanske dags att skriva lite igen.. ;) Nu har vår tredje knodd fötts och ett år av mammaledighet börjat. Är vi fler som är mammalediga??
Tack! Triss i pojkar, det blev en liten Sam som är 10 dgr idag. :)
Prommisar låter bra! mitt trasiga bäcken måste läkalite till först. Jag blev igångsatt på BF +4! och det tog 7h, snabbt och smidigt :) Men han var bra mkt större än sina bröder med 4460g och 37,5cm runt huvudet. Vi mår bra men det blir inte så mkt sömn ;(.
Elin jag tror tyvärr att de har all rätt att hålla dig i 3 månader och förhindra att du börjar nya jobbet innan dess. Men om de är välvilliga så ska det inte vara några problem. Hoppas det går bra, håller tummarna hårt! GRATTIS!! Jag vill ju inte heller tillbaka till mitt jobb, men jag har SEX månaders uppsägning!! Anne: Sam knorrar väldigt mkt på nätterna (han skriker i princip aldrig), och det ska tröstas, ges nappen, rapas, bytas blöja osv osv.. Han är alltid missnöjd på nätterna helt enkelt. Jo jag gick på kryckor sista månaden, hade så ont så jag grinade till och från. Nu kan jag gå men går jag mer än 30min har jag rejält ont på kvällen.
Bra med avtal mao!!
Vad är barnens värld?
Mina andra barn har svarslett vid tre veckors ålder men Sam vägrar ens titta på en, är det normalt??
Vi har det ganska bra här hemma nu, allt flyter på och vi får mer och mer rutin. Efter 3 veckorskinket är han nu mkt mer vaken och "med" . Han slår efter leksaker och vänder sig redan från mage till rygg så fort jag tycker han ska träna på magläge... Leendet har inte kommit ännu men man ser att han lixom försöker ibland oc han lyssnar och tittar när jag pratar med honom. =)
Börjarkomma ut och röra på mig också, skönt!!
Typiskt att komma hem till ett bombnedslag Elin... =(
Är det någon som brukar gå på öppnis i Mariakyrkan?
Mariakyrkan ligger nära Jakobsbergs centrum, mot Söderhöjden till. Dit får man ta med syskon som går på förskolan, kanonbra! Järfälla kyrka är väl den stora vita som ligger vid barkarbyfältet?
haha, me to!
Kanske får pallra mig dit någon onsdag då =). Vad är det för folk som brukar vara där? Hur många? Små bebisar? Är det i den röda prästgården som öppnis håller till?
Hur är det med alla i regnrusket idag? Jag är såå uttråkad... borde åka och handla mat men det äääär ju så tråkigt!!
Varför finns det förrästen inte en enda stormarknad i Järfälla (utom Willys i Veddesta)??!! Så otroligt barnfamiljstätt som det är och stor kommun så borde ju något öppna åtminstone borta vid Ikea.
Jag älskar den friska luften!!
Jag bor i Västra jakobsberg och kan tyvärr bara förskolorna här..