• Timba

järfällatråden 9

RutanE skrev 2011-03-23 08:49:57 följande:
    Matglad vad förväntas av lagledaren på Vårruset? Jag kan tänka mig ställa upp, blir väl en extra sporre att faktiskt genomföra loppet Vilket ju kan behövas. jag hoppas att du kan vara med!
    Var faktiskt ute i gårkväll och tog en runda. Tänkte börja försiktigt för att inte få ont men har ändå ont i höften idag. Hittade en bra sida för att komma igång. viktigalistan.lugnagatan.net/motionera_ratt/t...
    Men det bästa var ändå att gå ut ur huset och gå iväg i min egen takt utan vagn som fastnar i snö etc
    Rutan: vad bra att du tar på dig lagledarrollen.
    Härligt höra att du kommit igång med träningen, hur långt spang du ?

Kan tipsa om marathon.se de har en hel del träningstips
  • Timba
    D 1980 skrev 2011-03-23 10:20:07 följande:
    Nu mätte en läkare bebisen med hjälp av UL så det är helt korrekta mått som jag har fått. Jag ska träffa dietisten mest för att få veta vad jag ska äta som diabetiker, eller för att jag inte ska utveckla diabetes direkt efter förlossning. I mitt fall producerar jag tydligen inte tillräckligt mycket insulin vilket på något sätt gör att bebisen växer onormalt fort och mycket, Däför måste jag ta insulinsprutor nu för att bromsa den här tillväxten.

Idag mår jag lite bättre iaf. Jag vet egentligen att det inte är storleken på barnet som gör ont vid en förlossning utan det är själva öppningsskedet och det borde väl göra lika ont oavsett hur stor den är. Jag blev bara så chockad av beskedet eftersom vi hade en massa problem med min son när han föddes. Trodde vi skulle slippa problem den här gången bara. Sen är ju sista månaden jobbig för vem som helst egentligen, man är tung och obekväm hela tiden.

Jag hoppas bara att de på tisdag säger att de kan sätta igång mig på ett bestämt datum så att jag slipper gå över tiden eftersom mina revben håller på att spricka som det är. Vet inte hur hon skulle få plats om hon fortsätter att växa med den här takten.

Det är sinnessjukt vad vi kvinnor får gå igenom! Undrar om en man skulle klara av en förlossning (eller graviditet för den delen). De blir ju eländiga bara de är förkylda och säger "när du var sjuk så mådde du inte SÅHÄR dåligt" HAHAHA
    aj vad ont med sprutor på magen, säger som BT kan du inte få ta dem nån annastans ?
  • Timba

lilla T: tack själv för senast var jättekul att se och tack för tipset med trafikskolan ska kola upp dem.

Nån här som vet en bra körskola i Järfälla ? och om ni har varit med om en dålig en vill jag också gärna höra, ska börja ta körkort..

Det där med sömnen är ju så olika, mina tjejer sover jättebra men Eliott har alltid haft problem med sömnen, så jag tror att det är inviduellt och alla verkar inte behöva lika mycket sömn, men förstår att det inte är kul att kliva upp vid fem..

• Timba
    Thalie skrev 2011-03-24 21:23:36 följande:
    Hejsan
    Är ny på den här sociala delen av familjeliv och har inte orkat läsa igenom alla 446 sidor ännu ;P
    Men jag är född 1989, bor i jakobsberg och fick mitt första barn (en flicka) den 9februari i år ,så har nyss klivit in i familjelivet. =)
    Välkommen !!!!
  • Timba
    MammatillAnton skrev 2011-03-28 09:24:32 följande:

Hej hej,

Linda (fd. lillapindi) här.

Har alla haft en bra helg?
    Själv gjorde vi en liten utflykt i söndags, tyvärr han solen försvinna och det började blåsa på :P
    Fick knappt igång engångsgrillen, men tillslut fick vi lite mat och lite lite sol :)
    Riktigt mysigt i slutändan :)

Lille Anton har kommit in i en ny utvecklingsfas som driver en till vansinne haha.
    Vill inte läggas ned trots att han är jätte trött och bara vill sova, men icke! ska somna i famnen...annars blir det skrik skrik och  mera skrik.
    Sen när man väl lyckats få honom att somna och lagt ned honom, vaknar han efter några minuter igen...
    Någon som har något bra tips på hur man kan göra i denna situation?

Härligt med utegrillning, vart var ni ?
    hm jag vet inte hur gammal din son är, men  jag har lagt mig i sängen med mina barn när de varit små och låtit dem ligga nära. dsv jag har samsovit rätt mycket med dem fram till de varit kring 4-5 månader.
    Annars är ju vagnen rätt bra att ha dem i och gunga lite grann om du kan ha vagnen inne.
  • Timba
    Lilla skrev 2011-03-28 07:51:29 följande:
    Vi var hos barnens farmor och farfar över helgen. Trevligt! Jag och Tor passade även på att åka och hälsa på en gammal kompis och fick se hur vackert hon och hennes nya sambo bor. Kul att träffas igen! De bor på landet 10 mil från mina svärföräldrar.

Tor sover bra på natten nu. Vaknar 0 eller 1 gång per natt. Han sover i egen säng. Superbra! Idun vaknar minst 1 gång och lägger sig hos oss då. På dagen sover han 3-5 timmar uppdelat på 2-3 pass. Så visst, han sover mycket på dagen. När vi lagt honom tidiagre vaknar han tidiagre, men nu idag var kl. 6.45 enligt nya sommartiden så det var ju okej.
    Men vad skönt att det blivit sommartid, hoppas han fortsätter sova såhär nu.
  • Timba

Tack för körskoletipsen ska kolla upp dem.
    Är verkligen dags att jag tag i det nu, fast  jag inte är speciellt intresserad av att köra bil, men nu måste jag..

Jag skulle varit på bvc idag med Rebecka, men hon är sjuk har 39 graders feber, blää varför kan man inte få slippa dessa sjukdomar..

• Timba
    BackinBlack skrev 2011-03-26 16:02:38 följande:
    Ah, läser om körskolan. Har hört flera prata gott om den. Ska också övningsköra nu, måste ha körkort nu när bilen bara står och jag vill ha fler barn. Det går ju att åka kommunalt, men det är lite meckigt och då kan jag bli väldigt bekväm beroende på vad det gäller.
    precis jag drar mig också för att åka kommunalt med barnen.
  • Timba
    MammatillAnton skrev 2011-03-28 10:55:43 följande:
    Vi var vid mälaren...nära lövsta :P
    Hur mysigt som helst när det slutade blåsa...hehe.

Min som är 3 mån snart...
    Vi har vagnen inne, hjälper inte när vi gungar den :/
    Gjorde förut men inte nu längre...han har överlistat oss Flört
    har ni nån babysitter ? man kan ju gunga dem med foten när de sitter iden och efter ett tag lär de sig att gunga själva, mina älskar babybjörn
  • Timba
    flingansnö skrev 2011-03-28 10:54:20 följande:

Hej hej!

Här är vi hemkommna från en underbar helg på landet! Den första av många nu när Magnus jobbar så mkt, han jobbar ALLA helger ända fram till deklatarion.... utom nästa när vi ska fira min farmor som fyller 90år!   

Linda: Härligt med utflykt! Jag vill också ut och njuta av vädre!

Här hemma är jag dock aldelse ensam idag!!!! Helt underbart! barnen är hos farmor och farfar och jag går här i morgonrock och njutera v att solen lyser in och värmer golven! Jag älskar min lägenhet på våren!

LillaT: Skönt att han sover nu! Ang att Idun kommer in, kan ni inte lägga in en madrass bredvid er säng? Eller göra som vi emd en extra säng, så att man alltid får plats att sova ngnstans?

vad härligt det låter Elin och jag är nästan ensam nu Rebecka har äntligen somnat mha lite ipren
Svar på tråden järfällatråden 9