järfällatråden 9
ja men outlet blir ju kanon, vet du när de öppnar ?
ja men outlet blir ju kanon, vet du när de öppnar ?
men ska vi åka dit till tio, ? jag inboxar telefonnummer.
Utteröga: Tack själv, det var jättekul att ses. Maken höll dock på att storkna när han såg kassarna och undrade vad jag skulle slänga ut från garderoden, för att få plats med det nya..Blev barnen glada ?
Flingan: hoppas att du fått sova inatt det är inte roligt när man sover dåligt. Och vad att ni fått avlösar sidan avklarat. Tänkte att att jag oxå ska ta tag idet, tänkte föreslå våran barnvakt som vi anlitar ibland.
usch vilket väder idag, trist hade tänkt promenera med lill tjejen idag, men blir nog en fika nånstans istället
Vad ska ni äta i midsommar ? har ni några tips på kul midsommarmat ?
Utteröga: har oxå mig tröjan, kanon skön.
LillaT: fanns massor av rea på outleten In Wear har 70 % så jag köpte två tunikor där, kappahl hade tröjor för 50 spänn, så där köpte jag två och jag hittade en skjorta till maken på mexx, så åk dit speciellt in wear har jättefina kläder.
Nu har jag varit och fikat i kallhäll med några andra mammor och pratat funktionhinder, skönt att ventilera lite.
LillaT: Vi har skjutit upp fs starten Rebecka börjar i januari, för vår del passar det rätt så bra att en är fl just nu eftersom vi har en massa annat också. Angående märkning så brukar jag skriva på kläderna, men nu funderar jag på att beställa taggits eftersom vi har flera barn och de ärver en hel del kläder av varandra, så nu vet jag inte hur jag ska märka kläderna, finns ju inte så mycket plats för märkning på alla plagg.
Här har vi motsatt problem helt omöjligt att lägga barnen när det är ljust kvällstid och sen vill de inte gå upp, speciellt Eliott är väldigt morgontrött just nu.
Utteröga: Vill du hitta på nåt på torsdag eller fredag ?
Vad kul, det verkar bli lite badväder iveckan kaske skulle kunna gå och bada med barnen ? Jag tänker gå ned till stranden idag med Elina och Rebecka och känna på vattnet.
Det finns flera stränder i kallhäll, men vi brukar bada vid bonäsbadet, bolinder badet eller på järvafältet och det är gång avstånd till alla, så det är härligt på sommaren. Vi badade vid bonäsbadet igår, vattnet börjar bli lite varmare nu så nu kan man ju nästan doppa sig.. men om man tex åker pendeln ligger bonäsbadet 500m från pendeltåget så det är lätt att ta sig dit.
äsch nu skrev jag ju fel, bolinder badet är det som ligger nära pendeln.
Annars kan jag ju ta med stora vagnen, så kan hon få stå eller sitta i den ?dvs jag har en dubbelvagn med ståbräda. Vilken dag vill du satsa på ?
Utteröga: Då bokar vi det.
Flingan: Såg superhärligt ut, hade gärna följt med men det finns massa som måste göras här hemma.Men det skulle vara kul att göra en sån där grej med lite mer fram förhållning.Har fått klartecken fån maken att göra nåt själv under semestern..
Vi hemestrar också eller rättare sagt maken jobbar veckan ut, så jag är hemma med alla tre nu, men sen hemestrar vi. Orkar inte flyga med alla tre annars hade vi väl varit i frankrike nu. Annars består dagen av parkutflykt på fm och under em badar de i badbilen och de verkar vara rätt nöjda. Sen tänkte vi väl åka till zoot i Eskilstuna och lådbilslandet. Nej det är bara att inse att det inte går att göra hur mycket som helst just nu, utan man får anpassa sig efter barnen och deras humör..
Lillat: Gott med pizza tyvärr finns det inte nån bra pizzeria i Kallhäll, så man blir bara besviken om man handlar här..Min karl är också dålig på kläder, så jag har faktist börjat handla åt honom..Krya på dig med förkylningen.
Utteröga: Passa på och njut nu.
Hej
Mina har börjat dagis idag, men jag är hemma med Rebecka månaden ut, så vi hittar gärna på nåt.
Hinner inte skriva mer eftersom maken inte kommer förrän inatt, så jag har lite fullt men kram på er
BT grattis till lille Sam !! Mår ni bra ? Hur gick förlossningen ?
Jag är hemma nån dag i veckan med Rebecka fram till jul oftast tis, ons, så jag går gärna ut och promenerar då ?
LillaT: jobbar du fulltid nu ?
Steffi: fick du tag på en fotograf ? annars kan jag rekommendera studioapelsin inne i stan, tar helt underbara bilder. Sen fanns det ju nån tjej i tråden förut som tillsammans med sin man fotograferade, men kommer inte ihåg namnet ???
1975: Är han redan 6 månader, tiden går fort, hur länge ska du vara hemma ?
BT: Oj han var stor, förstår att förlossningen inte var helt lätt. Hoppas du får sova mer snart, är det bebisen som inte sover eller de andra ? Har du mer ont i bäcket den här gången ? Har för mig att det ska bli värre med varje graviditet...
Utteröga: Hur går det på det nya jobbet, trivs du ?
Flingan: Oj vad är det som händer ? nytt jobb? ska du vara ledig ? ?
Flingan: Grattis !!! superkul ju, vad ska du göra på AF ? jobbigt med uppsägningen, de måste ju släppa dig, kan ju inte gärna tvinga dig att jobba kvar ??
Utteröga: Men det låter ju bra, kan ju vara skönt att få softa lite också, du har ju full rulle hemma iallafall. Jag mår bra lite sömn brist bara.., plugget har börjat och jag kommer mesta dels göra det hemifrån, bra eftersom eftersom vi har masssor med träning med sonen.
flingan: du blir nog en jättebra arbetsförmedlare, behövs kompetent folk där.
Flingan: ja, vi håller på för fullt, började i maj.Fungerar superbra, han svarar väldigt bra på träningen, märker redan nu massor av framsteg. Vad tränar ni ?
flingan: Lycka till idag !!! Kul att höra att träningen går bra. Har ni fortfarande kvar logopeden i Jakan? Vad tycker du om AC ? har fått höra att de är bättre på banyan, men eftersom vi har börjat här får vi väl fortsätta... Jag är lite irriterad sen sist då de vill att vi ska avsluta logoped kontakten i Jakan, fast att logopeden är super. De anser att man inte kan ha två kockar...fast vår behandlare inte är logoped, trams.. de borde kunna samarbeta med olika yrkeskategorier..
BT: usch vilken graviditet, lät inget vidare. Hoppas Sam lugnar sig snart och sover.
flingan: grattis !!! hur gick det, vad hände ?