• Marina

järfällatråden 9

Ja ni med halsbränna testa absolut Bikarbonat, det var min pappa som gav mig det när jag var gravid med André efter att ha testat allt..Detta är der ENDA som hjälpte mig..

Utteröga krya på dig {#lang_emotions_sunny}

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Marina

Hinner och orkar inte läsa allt men såg att vi har fått en ny så välkommen Umeasofia. Jag har gått på kvarnen med två barn hos Louise och hon är super, jättenöjda är vi...

Nu har jag gått tre dagar kurs i Agda så imorgon är det tillbaks till jobb =)

• Marina

Apropå detta med att laga mat o frysa in; det gjorde jag, men sen åt man upp allt, o bebisen bara sov i typ tre månader... Det var först efter den tiden vi hade behövt (o nu när han e 1,5 år) massa färdig mat i frysen!! Första tiden har man ju så mkt folk runt sig som hjälper en, men ingen som lagar mat åt en när man kommer från dagis med tre hungriga skrikande ungar o en hungrig skrikande karl inte!!  Nu ammade jag iofs  inte sista busungen... Bästa tipset e att bara ta dan som den kommer, vem vet vad det e för slags människa som kommer ut? lycka till med pyret i magen nu! (alla ni som ska ha snart såklart!!)

Mirix, måste erkänna att det var tuusen ggr enklare att bli mamma första ggn än nu när man var 28! Då hade man inte en massa bekymmer eller krav som nu...

Min mamma har alltid försökt förklara att det är svårare med stora barn, och nu börjar jag nog erkänna att hon har rätt! De stora kräver en helt annan uppmärksamhet, och helt andra och svårare insatser från mamma...
    Det är först sen jag blivit mmamma till "stora" barn som jag har börjat tvivla om hur man ska kunna räcka till som mamma. Men jag e ju lite speciell;) o sen har ju jag en av varje, så jag får ju alla trotsåldrar samtidigt!! Haha!!

Kunde inte sagt det bättre själv HÅLLER MED OM ALLT... Visst hade det varit bra med mat just dom veckor som André och Liam som nyfödda alltid vråla och man var ensam, men när Jonny var hemma så va det skönt att få gå och ställa sig och laga mat.. Det underlättar klart att ha mat i frysen för dom tuffa dagarna FAST det slutar det aldrig göra oavsett hur många ungar du har..

Och som storasyster skrev had jag mer behövt det nu när tre hungriga barn vrålar och klockan närmar sig 17.30-18.00

Jag kan också intyga att jag tyckte utan tveka att det är mkt enklare att var småbarnsförälder än till större barn...Det tar på krafterna mkt mer tycker jag...

• Marina

Konstigt det la sig, jag kopiera Systers inlägg men det blev knas =)

• Marina
    sanna88a skrev 2010-05-02 09:33:52 följande:
    någon som vill svara på var närmaste willys ligger om man bor i kallhäll? är det det willyset i veddesta? (är nyinflyttad)
    Ingen aning om det finns nån vid dig men kolla in Willys hemsida =) och Välkommen till Järfälla
  • Marina
    Mirix skrev 2010-05-04 20:25:26 följande:
    Vi har bestämt oss för en P&T! Men sport eller vibe, det är frågan!
    Beror väl lite på pengar Viben är ju dyrare men såååå mkt snyggare tycker jag och rejälare..Skönare komfort pga dom extremt mjuka sittdynorna..

Bad är en burk eller vad det nu hette ni prata tidigare om??? Redan glömt namnet!!
  • Marina

Grattis till bebisar mm så skoj för er =)

Flingan snart har du din lilla sessa hos dig =)

Ni får alla försöka tänka på att uppskatta den lilla "hjälp" ni får även om det är orättvist. Jag önskar jag hade haft föräldrar som brytt sig om våra barn..Man kan räkna på en hand hur många ggr mina barn träffat mormor morfar farmor eller farfar och nån hjälp av dom har vi ALDRIG =(..

Förstår dig Evani att du blir ledsen, det är inte schysst att behandla olika och du gör rätt i att prata med dom..

Nu blir det film och massa mys...

• Marina

Tack Flingan va gullig du e =)

Stora syster tråkigt att jag ställde in dina eftermiddagsplaner, hade varit sååå skoj att träffa er. Men nu har Isa 40 grader feber så det var nog tur att allt ställdes in..Blir till att vara hemma imorgon, vilket suger för jag har såååå sjukt mkt att göra på jobb..
    (skulle behövt den där mormorn nu hahaha)

• Marina
    Timba skrev 2010-05-09 13:48:01 följande:
    Mirix: kan ju vara så att eftersom Mira är större nu tycker de att det är lättare att ta hand om henne, dvs vet att många är lite rädda för bebisar, vet inte vad de ska göra när de skriker och så. Min mamma är så extremt bekväm så hon orkar ta barnen yttest sällan dvs det har väl hänt typ 5 gånger sen de föddes..men jag hoppas att hon tycker att det är lite mer roligt när de väl börjar prata, att hon får lite mer utbyte då. Om inte ska jag börja leta efter en extramormor dvs de finns ju de som inte har några barnbarn som gärna vill umgås med barn. Utteröga: Vart ligger lägenheten ? Vad kul förresten hoppas det bli bra. Nä nu måste jag läsa lite, har så svårt att sitta still länge bara, får ont i benen. 
    mänga har sagt till mig om att söka extramormor men jag tycker det är lite läskigt..Hur gör man?? Nån som vet?? har lite erfarenheter av sånt här??
  • Marina
    Lilla skrev 2010-05-10 09:22:04 följande:
    Åh, nej. Mitt inlägg försvann... Nätet strular en hel del för mig sen en tid tillbaka... Stora syster: vad jobbigt att du inte mår bra... Krya på dig och hoppas du får vila mellan allt som ska fixas idag. Lycka till för Loke hos läkaren och tandläkaren! I natt vaknade jag vid kl. 02 med halsbrännan from hell. Inte kul. Försöker nu ladda in bilder till Extra film, men det är ju såå segt. Särskilt med ett svajigt nät.
    Har du testat Bikarbonat annars så gör det..
Svar på tråden järfällatråden 9