järfällatråden 9
flingan: Vad bra det låter med mötet. Skönt.
flingan: Vad bra det låter med mötet. Skönt.
Välkommen Steffi!
Själv borde jag ju ta hand om mig lite bättre. Närmar mig 37 år och inte skärper jag mig, nu har jag magont för att jag hinkar kaffe. Igen. Så utomordentligt dumt av mig.
Är lite småsur över en grej också, vänner till oss som har barn på samma avdelningar som våra barn lämnade båda barnen på dagis igår fastän ett av dem spydde i helgen. De hade teorier om varför detta barn spydde (tre gånger), men jag anser att man aldrig vet och att 48-timmarsregeln gäller oavsett - alltså ska barnet gå tillbaka till dagis tidigast 48 timmar efter senast spyan/lösa blöjan om allmäntillståndet är ok. Detta barn spydde under mellanmålet igår och de fick komma och hämta båda barnen, som var på dagis och väl hemma spydde andra barnet.
Syskon får heller inte gå om ett av barnen är magsjukt, så nu har alltså båda gått och burit på smittan och det är väl bara att räkna timmarna tills det är vår tur. Jag är så sur. Vi är och har alltid varit noga med de där reglerna själva, så det känns så himla irriterande.
Ja, jag är ultra-arg. Tänkte jag skulle skriva något till dem, men jag orkar inte. De har uppenbarligen inte förstått. Sambon är så sur, åker vi dit nu är det pga dem och då blir det surt värre. Särskilt eftersom vi är noga i överkant när det gäller reglerna (en feberfri dag och 48-timmarsregeln) - Vincent var hemma i tre dagar efter sin andra och sista spya förra månaden och då var vi inte ens säkra på varför han spydde.
Ja, och pedagogerna. Det sa en av Vincents pedagoger i morse, att de redan är få som jobbar och om de blir sjuka så...
Kikar in medan pesten härjar här hemma. Är så less. Inte för att det har varit konstant, men för att vi trodde att vi hade klarat oss. "Bara" Vincent spydde den där natten för två dygn sedan. Tio gånger. Men nu har sambon kramper och Uma har spytt två gånger. Idag kommer min syster med familj och vi kan ju självklart inte ses så det blir till nästa sommar eller något. Grrrr. Ingen julmarknad imorgon heller. Det blir heller inget dagis eller jobb på måndag, jag är och har alltid varit stenhård på 48-timmarsregeln. Till skillnad från vissa andra (nej då, jag är inte alls långsint eller sur...).
flingan: Hoppas du får en underbar dag, bara du och A efter den här veckan. Angående nyår så hade jag valt att inte gå. Jag vill vara med mina barn på nyår. Men det är jag det. Har en inbjudan på nyårsafton till något som vi inte kan ta med barnen på så jag avstår. Vet inte vad vi ska hitta på däremot, tråkigt att sitta själva i år igen. Ska vi hitta på något?
Lilla T och Machina: Förstår att det är tufft nu. Bra att svärmor kan komma och avlasta Therese. Umas svartsjuka kommer och går fortfarande. Hon vill vara bebis igen och slutar vilja göra/klara saker själv emellanåt. Båda ska sitta i knät och båda vill ha min uppmärksamhet samtidigt som jag behöver vara själv och så ser jag hemmet "förfalla". Och så vill jag ha en till.
Undrar också var Tip är och hur hon mår. Vet att en del av de andra som är frånvarande, som sagt, har fullt upp med jobb och barn just nu. Och kanske jul och sånt också.
Ha en fin första advent allesammans! Underbart vinterväder ute. Hade vi inte varit dåliga igår hade vi också promenerat bort till Skälby gård, men det får bli nästa år istället. Kram.
flingan: Duktiga du! Håller tummarna för dig!
Lilla T: Ha en fin dag på julmarknaden. Det är helt rätt väder för stämningen.
Mumrik: Fy! Krya på er!
Och idag hoppas jag det blir sista vab-dagen på ett tag. Barnen verkar friska förutom att Vincent snorar lite. De ser på Teletubbies och äter äppelskivor så att jag får ringa lite, surfa lite och hänga tvätt.
Tror att vi måste ut allihopa, om så bara en stund i parken. Jag åkte hem i onsdags vid lunch och sedan har jag varit här hela tiden. Klaustrofobi i stora lass.
Hoppas ni får en bra vinterdag i kylan (trots kylan?)!
Inne en kortis. Idag är jag och Uma dåliga i magen. Hon hinner inte till toa, ett litet rum jag har besökt sex gånger här på morgonen. Suck. Blir det värre, med ihållande kramper, ringer jag hem sambon.