• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Timba

LillaT: Tufft med barnkalas men vad kul att Idun uppskattade det.

Flingan: Hoppas det går bra på AC och håller tummarna för att ni ska få IBT.
    Jobbigt tänder med hoppas de ploppar upp snabbt nu. Rebecka höll oxå låda inatt, sparkade av sig täcket hela tiden och lät, helt omöjligt att sova, så nu är man lagom mör iskallen och samtidigt har jag massor att läsa...

• flingansnö

Tip: Nej vi kommer inte att få IBT. Men om jag har förstått saken rätt så tränar man medTBA och eftersom det intensiteten somräknas så tränar man istället ett eller tvåbeteenden i taget. Jag gjorde en pärm med allt i i går, och även en lista på vad jag tycker att G behöver träna. jag ska ställa litemer krav idag, G har ju faktiskt resurs på fsk 30 timmar och det får de faktiskt se till att utnyttja, och se till så att fsk har öveningar att göra och så får vi se till så att et faktiskt görs och att det förljs upp! Hemma kommer vi attträna framföralltpå av och påklädning och undanplockning.

• Timba

hm känner oxå att jag måste börja kolla upp träningen fsk, tänkte dock vänta tills jag vet hur det blir med AC så att jag vet hur träningen kommer att bli.
    Vi har ju en massa saker vi behöver träna på, så jag vet inte riktigt vart vi ska börja.
    Vad tufft det är att man ska behöva kräva allting själv, vad händer med de barn som inte har föräldrar som orkar engagera sig... Men det är bra Elin ladda upp ordentligt nu och stå på dig.

• Lilla

Flingan: lycka till på mötet med AC idag!

Välkommen nya i tråden! Jag bor i Skälby och har en kille på 9 månader och en tjej på 4 år. Jag jobbar halvtid och är hemma halvtid. Vi hänger mest i vår lokala lekpark, dvs den lilla som finns i vår brf.

Idag var Idun på 4-årskontroll. Det gick bra och hon tyckte att det var kul! Sen somnade båda barnen i bilen på väg hem. Nu kikar de tillsammans på Teletubbies. Idun tycker det är kul att "återuppliva gamla minnen".

• Jessilicious

Hallå! Nu är vi hemma igen.. eller ja, kom hem förra torsdagen och har redan hunnit med besök till akuten Trodde det va blindtarmen men har tydligen ätit nått konstigt i Chile.. väntar fortfarande på provsvaren! Det är inte riktigt lika kallt som jag trodde det skulle vara här hemma..
    Fabi har fått börja på dagis igen, så är hemma själv med Angelina som blir 1 år nästa vecka..
    Någon/några som har tid och lust att ses nånting snart?

malifa
    : Hur gamla är barnen? Och hur lång är flygresan? Vi reste hem från Chile förra veckan och det tog sisodär 24 h.. phew!

• Lilla

Jessi: har ni haft det bra? Välkomna hem igen!

Vi har varit ute 1,5 timme idag. Först gick vi och postade ett brev som Idun gjort själv. Hon ritade en tecknng och skrev sitt namn. Sen gjorde hon ett kuvert och ville skicka det till en kompis i Mora så jag skrev adress och hon satte på frimärke. Gulligt! Efter postandet gick vi till lekparken här vid oss och då var det en mamma med tre barn där. Den äldsta var 2 veckor yngre än Idun. De lekte massa. Kul!

• MRobson

Hej! Vi är nyinflyttade i Visjö/Hummelmora. Har en son på 15 mån o en till bebbe på väg om 11 veckor :)

Nån som brukar gå till öppna förskolan nånstans i närheten?

• RedTopaz
    malifa skrev 2011-03-14 09:41:55 följande:
    Välkommen PappaEmil och al72!
    Jag är föräldraledig med en tjej på sex månader och har en kille på sex år och bor i Skälby!
    Till er som vill bada kan jag också rekommendera Bro simhall, mysig och bra för barn i alla åldrar!{#emotions_dlg.smile}

Lilla T: det är roligt med barnkalas men intensivt och ganska skönt att det är ett år till nästa.{#emotions_dlg.wink}

Vi ska snart åka utomlands, är det någon som har några bar tips vad vi bör tänka på och ta med oss?Längtar till en skön vecka i solen men den blir kanske inte så lugn som jag trodde för lilltjejen har precis börjat åla och dra sig framåt!
    Det beror på vart ni ska åka??
    flingansnö skrev 2011-03-14 10:05:00 följande:
    Jag tar gärna en baddate i nästa vecka istället. För mig spelar det ingen roll vart det blir, jag gillar Bro, men det är ju enkare att ta sig till jakan. Vad som funkar är ok för mig.  måndag och torsagär bäst dagar för mig, men e andra funkar också.

Karin: Om du vill kan vi ses och bara dricka kaffe och snacka skit på fredag istället. Och så kan jag låna et där bordet om det är ok? (om jag inte hittar ngt annat, närmare...)  Men jag kan komma till dig efter lämningen om du vill.

Idag ska vi ha möte med AC igen, jag hoppas att det ska gå bra, men jag är väldigt trött så jag hopps at jag får sova lite på dagen idag, Agnes som ju alltid brukar sova, gjorde inte det i natt.... Undrar om det är fler tänder på G kanske.....
    Vi kan väl höras närmare fredag om hur vi gör? Handlar lite om hur huvudet och händerna mår.. Det går bra att låna bordet på fredag =)
    Mamma till Leo 051004 och Noa 090218, Gravid med nr 3, BF 110828
  • malifa
    Jessilicious skrev 2011-03-14 15:24:04 följande:
    Hallå! Nu är vi hemma igen.. eller ja, kom hem förra torsdagen och har redan hunnit med besök till akuten Trodde det va blindtarmen men har tydligen ätit nått konstigt i Chile.. väntar fortfarande på provsvaren! Det är inte riktigt lika kallt som jag trodde det skulle vara här hemma..
    Fabi har fått börja på dagis igen, så är hemma själv med Angelina som blir 1 år nästa vecka..
    Någon/några som har tid och lust att ses nånting snart?

malifa: Hur gamla är barnen? Och hur lång är flygresan? Vi reste hem från Chile förra veckan och det tog sisodär 24 h.. phew!
    Låter tufft med 24 h!!! Vi ska till Lanzarote och det tar väl ca 6 timmar så det känns inte alltför jobbigt! Barnen är 6 mån och 6 år.
  • malifa

Välkommen MRobson! Jag brukar gå till ÖF i Barkarby, vet att en del som bor i Viksjö också går dit!

Svar på tråden järfällatråden 9