• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Timba
    BackinBlack skrev 2011-03-11 08:58:05 följande:
    God morgon! Ingen här på ett tag? Allt väl med alla? Eller är alla hemma och surar för det tråkiga vädret (även om jag hade vårkänslor på stan igår på lunchen i solen).

Jag ska på intervju här vid lunch, spännande. Gjorde lite tester igår kväll som jag hoppas utföll bra. Har fått ett annat erbjudande om en eventuell tjänst som då blir fast vilket är lockande. Vi får se.

Hoppas ni får en finfin helg och att solen hittar tillbaka till oss!

Kram
    Härligt Annica. Hur gick intervjun ?
    Hur mår du ?
    Med mig är det bara bra, men har apmycket iskolan just nu, önskar att jag kunde dela på mig..
  • Timba
    flingansnö skrev 2011-03-11 17:09:56 följande:
    simhallen öppnar 07.30 i morgon, jag tänkte åka dit vid nio halv tio om ngn ska med då!

Jag vill förlja med på ÖF på torsdag! Vilken tid går ni? Kan vi träffas innan?  Så kan vi väl bada på fredagen? (vilket förövrigt är min födelsedag! )
    Flingan Eliott är förkyld och hostar, så jag tror att det är bäst att vi inte badar, men gärna en annan gång.
  • Lilla

Utteröga: hoppas det gick superbra på intervjun idag!

tip: jobbigt med mycket på en gång. Vet hur det är.

• Timba
    MrsMumrik skrev 2011-03-11 21:17:54 följande:
    Matglad -  jag har glömt att betala!! Jag gör det asap! Så räkna med mig också för jag vill hänga på

Flingan och Steffi - jag ska också på öppna förskolan på torsdag så då ses vi där. Hänger eventuellt på på baddejten också på fredag! Lillgrodan och jag var där i dag och det var helt ok i jakan. Bro är säkert mysigare meh jag... hrm... hrm... hade kollat fel på tiden och råkade leda oss dit helt i onödan. Som tur var är alla så snälla så jag fick inget skäll Skäms

Flingan - jag hyrde bord på Westmans i Bromma och jag tror jag fick betala typ 75:- för två dagar. Kolla där om du inte hittar något.

På söndag fyller jag år och ska ha brunch här hemma. Någon som har några bra brunch favoriter som man kan köra med i buffén? Har lite idétorka...
    Mumrik: mm vad gott med brunch, blev lite hungrig..jag gillar spansk frittata, dvs med paprika, oliver, ägg, potats, lök sen är ju amerikanska pannkakor, våfflor, smoothies, scones, äggröra, muffins, kallskuret är gott oxå.
  • Timba

LillaT: hur är det med dig och familjen ?

• Lilla

tip: upp och ner och ut och in. Sur och tjurig och trotsig 4-åring som haft influensa precis. 9 månaders som tvingats sluta nattamma och reser sig upp mot allt och drar ner saker. Jag har sovit i dotterns rum på madrass nu en vecka, för att hon inte ska gå in till vårt sovrum och väcka bebisen på natten, dvs han vaknar av att hon dundrar in för att sova hos oss. Jag och maken är trötta och förkylda. Ingen ork att underhålla hemmet. Jobb på det (50 5 för båda - vilket är KUL men också stressigt när man väl är på jobbet). Ungefär så ser det ut hos oss nu.

• Stora syster

Hej alla gamla och alla nya trådare! Ville bara titta in en sväng och säga HEJ!! Jag är inne och läser ibland, men hinner knappast kommentera.... Livet snurrar på i galen takt som vanligt, vi har också just varit duktigt förkylda här, jag har just bytt jobb, massor händer....

Snart är det VÅÅÅÅÅR tjejer! Skulle va jätteskoj att bjuda hem er när snön ssmält och man kan sitta på altanen och fika! Var ju sååååå länge sen!!

Nåväl, ha det så fint, ska bli en riktigt solig dag idag!!!
    //Karro

• Lilla

stora syster: heeej! Kul att "se" dig! Jag tar dina ord om sol på allvar för jag behöver verkligen piggas upp idag. Ska jobba också. Hur går det på ditt nya jobb då? Eller är du på flera ställen?

• flingansnö

Godmorgon!  Inatt har jag sovit som en sten! Vaknade vid halv sex i morse som vanlgit av att A skrek, gick upp och gjorde välling, hittade då maken sovande på soffan..... han berättade sedan att båda barnen hade varit vakna i natt, och att Agnes hade gråtit hysteriskt..... jag har inte vaknat....  Säger en del om hur trött jag har varit...  Idag r det iaf bättre och jag är lite piggare, men tror inte jag orkar simhallen idag, utan det får bli lekparen i kalhäll om en timme eller så tror jag, Vill vara ute!

Lina: Tack för tipset! Ska kolla upp det!   Ang Brunch, så låter det supermysigt, ni kan ha pannkakor, olika sorters bröd, juice, fruktbuffe, och allt som tip tipsade om ovan! Hoppas du får en tipp topp dag!

LillaT: Stackare! Fy det låter verkligen jobbigt! Vill inte byta med dig. Hur var Is födelsedag? Ska ni gå på familjejympan i morgon? Jag tror att jag och G ska åka dit och testa...

vilka är på på baddate på fredag?

Bada i jakan fredag kl 10????
    Flingan och Agnes

Svar på tråden järfällatråden 9