• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • flingansnö

Lina: NEJ!!!! Förståra tt det känns pissigt! Men du, om ni då ändå blir tvungna att åka, kolla med dagmammorna i viksjö, de har ju jättebra rykte och jag har för mig att de verkligen vill ha in barn där!! Värt att kolla upp!!!  ÄVen de i berghem har ju bra rykte! Sen får man ju stå kvar i kön, och behålla sin köplats.  Det ordnar sig!! Du fixar det!

• primavilma

Tänkte försöka komma iväg till ÖF i Barkarby imorgon eftermiddag (om vi inte blåser bort). Någon mer som tänkt komma dit?

• hunnycake

Hej alla!
    Jag är på väg att flytta till Skälby eller Viksjö men jag känner inte en käft där.....hänger runt på er tråd om det går bra. Kan ju vara ett sätt att lära känna en massa trevligt folk.

• 1975

Välkommen honeypuff!! Jag bor i viksjö har en dotter på 5 år och en son på 6 veckor.

• MrsMumrik

Steffi och Flingan - jag förstår inte heller. Vi ställde oss i kö i november när hon var 3,5 månad och vi står inte bättre än 20:e reserv på någon som vi har sökt. Vi står tydligen inte heller med på garantilistan och har därför inte blivit erbjudna något annat heller... jag har gråtit hela kvällen över det här. Jag vet fan inte vad vi ska ta oss till. Jag måste börja jobba i augusti om jag ska chans på nya tjänsten och vi vill inte skola in någon annanstans och sen byta.

• RutanE

Mumrik: Men fy vad hemskt tråkigt. Hur kunde det bli så, jag fattar ingenting. Förstår att du är besviken och ledsen och inte vet vad som ska hända. Vad är det där med garantilista för ngt? Visste inte att det fanns ngt sånt. STOOOOOR kram till dig!! Är lilla Selma bättre?

• MrsMumrik

Rutan - ja vi är helt knäckta... jag förstår faktiskt inte hur vi kunde ha sådan otur att inte få något av våra val. Jag hört flera på ÖF som sökte ungefär samtidigt som vi till populära förskolor i skälby och fått sit första val. Garantilistan säger att om man söker senast 4 månader innan så ska man bli garanterad en plats. Vi har gjort det, men har ändå inte fått någo erbjudande och puckot på kommun säger bara "oj, det måste blivit något fel i systemet". Jag är helt hysterisk just nu och vet inte vad vi ska göra?! Tänk om man får plats i stäket eller i kallhäll...

Selma är frisk i alla fall nu Vi ska dock inte gå till ÖF idag för min man fyller år så jag ska dona lite hemma och förbereda för middagsgäster!

• Timba

Mumrik: nej vad trist att hon inte fått plats, tyvärr är det är rätt vanligt att man inte får plats med första barnet, det fick inte vi heller när vi bodde i Jakan. Men förstår att du är chockad. Kolla upp dagmammorna i viksjö som flingan skrev kan ju vara en mjukstart om inte annars barnen är ju i lite mindre grupp där.

Välkommen honeypuffs !!

Flingan: vad duktig du är, som fixar.

• flingansnö

Lina, jag förstår att du är superarg och hysterisk, men sätt dig ner och andas nu! Nu måste du vara lösningsfokuserad. Du fixar det här! Du är ju en superduktig person, tänk om ngt hade havererat på jobbet, du hade bara fixat det, nu fixar du detta också!  Kram till dig!!!

Jag skulle ha träffat min svägerska idag, äntligen, men hon ställde in i morse pga regnet... och jag förstår henne, hon skulle åka från skogås till hässelby till sumpan och hem igen, med två barn.... det hade nog inte jag heller gjort i hällande regn.... vi bokade in tisdag nästa vecka istället, hoppas att de tblir av!

Mitt renoveringsprojekt matbordet....jag köpte ju färg till det igår...  och målade.... och det som var så lävckert i mitt huvud... det blev bebisbajsfärgat i verkligheten.... det var bara att slipa bort alltihopa och köpa ny färg.... nu är det fin färg även om underlaget inte blev perfekt överallt. Men det får duga. Ska måla en gång till ikväll och sedan lacka!

Svar på tråden järfällatråden 9