• flingansnö

järfällatråden 9

Hej!

Här är den nya Järfällatråden! Här pratar vi om allt och inget och träfffas ibland. Den gemensamma nämnaren är att vi är föräldrar och bor i Järfälla. Nya medlemmar är varmt välkomna 

Vi som hänger här mest regelbundet är:

Annelie E - Annelie (-75), Viksjö - Hampus 060116, Oliwer 080430
    Disan - Anna (-83), Viksjö - Ronja 070620, Maya 090322
    Jessilicious - Jessica (-86), Jakobsberg - Fabián 080601, bebis 1003?
    Lilla T - Therese (-76), Skälby - Idun 070309, bf 100610
    Lindasnutt - Linda (87), Skälby - Lia 091127
    Maraja 80 - Maria (-80) Jakobsberg - Max 031204 och Freja 090201
    Marina - Marina (-79), Viksjö - André 010920, Liam 070810, Isadora 090307
    Matglad - Kajsa (-76), Skälby - dotter 010103, Wille 070217, Moa 081214
    Mirix - Mirjam (-84), Skälby - Mira 081116
    Snowflake (flingan) -Elin (79) Jakobsberg, Gustav 061222
    Stora syster - Karro (-80), Berghem - Alexandra 97, Loke 03, Nilo 08
    Tip - Anne (-74), Kallhäll - son 070627, dotter 081013.
    1975 - Judit (-75),Viksjö - Emma 060220
    Evani- Eva (-74) Viksjö, Linnéa 090127
    Gluffsen - Linnea(-86), Kallhäll -BF 5e maj
    Utteröga - Annika (-73), Barkarby - Uma 060316, Vincent 081209

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-27 12:45
    annhan - Anna (-78), Viksjö - flyttar in i slutet av maj - Filip 060228, Viktor 090430

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-23 13:18
    Mumriksfru - Lina (-79), Skälby/Barkaby - Selma 100727

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-24 20:33
    Machina- Catharina (78) - Barkarby, Mila 070618 och Isa 101003

• Svar på tråden järfällatråden 9
  • Steffi17

Separationsfasen, nya tänder på väg, förkylning och diaré - allt på en gång och jag har inte helt hämtad mig från min förkylning... lite jobbigt idag...
    hoppas ni är friska! kryar på selma!

• MammatillAnton

3mån vaccination i morgon. Lite nervös :/

• MrsMumrik

Steffi - vi var på VC idag och de hittade inget. Vi ska tillbaka i slutet på veckan om hon inte är pigg. Dock har inte kräkts någt mer sen igår och febern är påväg ner så vi hoppas på tillfriskning. Krama på Hans!

• Steffi17

Mumriksfru: Ikväll kräktes Hans han med :( Undrar om de har samma sak? Är Selma snuvig? Hans´ näsa bara rinner och rinner :( Det blir en lång natt :((((

• Timba

flingan: Bravo Agnes.

LillaT: ska ni resa bort ?

Härligt är nu ledig en hel vecka, eller ledig och ledig behöver ialla fall inte ta mig till nån föreläsning.

Det verkar gå mycket sjukdomar just nu, Rebecka har lunginflammation och ska äta antibiotika i tiodagar..men det märks redan efter fyra doser att hon mår bättre.

Tränar ni nåt inför loppet ?
    Tänkte att man skulle kunna springa tillsammans nångång ?
    Jag ska illafall ut en sväng imorgon, så hojta om det är nån som vill med ?

• MrsMumrik

Steffi - Selma har bara haft feber och varit gnällig och dålig i magen. Hon kräktes två gånger på natten och två gånger dagen efter, men sen inget mer. Hon vill inte äta något nästan förutom att amma så hon har gått ned 0,5kg på några dagar. Hon har inte vaknat än så jag har inte tagit tempen idag, men igår låg den på 37,5 så jag hoppas det är påväg bort nu. Hoppas Hans kryar på sig också!

Tip - nä, det är dåligt med det. Jag går på gymet 1-2 gånger i veckan, men inte så mycket löpträning. Jag tänker ta det lite som det kommer. Orkar jag springa hela vägen så är det bra annars kommer jag knata runt och njuta av mysig picknick med alla härliga mammor

Flingan - hur blev bordet?

Ha en bra dag tjejer trots det trista vädret!

• flingansnö

Steffi och Lina: Stackars era små sjuklingar!!! Krya på dem!

Tip: Shit vad scary med lunginflamtaion!!! Stackars liten!!! Tur att det finns medicin! Ang löpträningen så går det v äl sisådär.... jag får nog lunka mig igenom det där loppet.... men jag prommenderar nästan varje dag iaf och ska köpa mig ett par nya skor så att löpningen kan gå bättre.

Lina: Jag har grundmålat det och det ser bra ut, ska börja med nästa lager nu, det blir vitt underrede och grön skiva, och så håller jag på och lackar iläggskivan som jag tapeteserade igår, jag lägger upp bilder när det är klart!

• MrsMumrik

Jag är så jävla ledsen just nu....ringde till kommunen för att se varför vi inte fått något erbjudande om förskola och då sa hon mer eller mindre att vi inte kommer att få plats på något av våra tre första val utan kommer att bli erbjudna något som de väljer åt oss. Känner mig helt förstörd!! Vi ville så gärna ha Selma på Lassemaja och nu kommer vi säkert bli erbjudna nåt sistahands val på någon förskola typ i Kalhäll som alla andra flyr ifrån... Jag vet inte vad vi ska göra nu??

• Steffi17

Lina: Vad f**!! Hur kunde detta hända? Ni ställde ju Selma i kö ganska tidigt, om jag minns rätt? Hur långt i väntekön står ni? Kanske någon hoppar av? Eller kan du diskutera de alternativen som finns med kommunen så att ni får plats någonstans i närheten iaf? Jätte jätte tråkigt!!! Stora kramar till er!!!!

Svar på tråden järfällatråden 9