• Marina

järfällatråden 9

Lilla T ta en tesked i ett halvt glas vatten och jag drack detta så OFTA och har ALDRIG fått en svampinfektion så det är nog olika och säkert nåt man fått ändå vare sig du drack detta eller ej, jag har druckit detta alla mina graviditeter...

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Marina
    Mirix skrev 2010-05-11 14:22:00 följande:
    vad tycker ni, 15dgr i Egypten, all innclusive, 15´000:- i juli. Fanny är i vecka 19nu... 
    Vi boka en sån innan jag blev gravid med Isa men när det sen var dags att åka skulle jag vara i v 22 då avboka vi pga möjliga magsjukor. Vi är inte känsliga men man ska inte åka på magsjuka som gravid.. Och det är sjukt varmt då, nu ligger det på 32-36 grader, vilket jag inte klarat som gravid men det är ju olika..

Vi åker allinclusive nu den 7 juni ett riktigt superhotell internationell standard så är det 5 stjärnigt och för oss 5 betalar vi 23000 så 15 är ju inte jättebilligt men inte heller jättedyrt..Vi hitta vår under ett super erbjudande sen blev vår avbokad och så blev vi erbjudna denna istället

www.fritidsresor.se/resa/egypten/almaza-bay/blue-village-exotic-almaza-beach-resort/
  • Marina

Mirix bara 8 dagar.. Va ert två veckor det är bra...

• Marina
    ak73 skrev 2010-05-12 20:31:19 följande:
    Oj, råkade skriva i den gamla tråden. Gör ett nytt försök: Hej! Får jag låna er tråd lite och få råd av er Järfälla-mammor?! Min man kommer trol att få jobb i Sthlm och då kommer vi att behöva/vilja ha  ett radhus med inte allt för långt pendelavstånd till City. Vi bor 70 mil från Sthlm och känner dåligt till områdena där. Hade först funderat på Sollentuna, men har läst att det är stora bullerprobl där. Då såg vi Järfälla med hyfsade priser och lagom pendelavstånd. Men tipsa mig gärna om olika områden. Vill ha lugnt och barnvänligt och inte alltför långt till kommunikation till City (max runt 3 km). Är det nån som ids ta sig tid och tipsa mig? Snääälla.....
    Välkommen här är en som flytta från Malmö till Viksjö =) kan absolut rekommendera viksjö om du vill ha radhus mm, detta kallas för radhusens paradis och personligen tycker jag det är finast av alla ställen i Järfälla, efter Viksjö skulla jag valt Skälby.. Närmst pendling är ju Jakobsberg eller Barkarby och det är inte långt till nån av dom..

Lycka till och hoppas ni hittar ngt, vart flyttar ni ifrån?
  • Marina

Godmorgon sitter här och pimplar kaffe ihopp om att bli människa =) Liam har bråkat hela natten och Isa vakna 05.30 och har vrålat av trötthet till nu, då somna hon =)

Ibland längtar jag mer än nånsin till jag har stora barn fast när jag och André bråkar vill jag bara ha små hihi... När det gäller sömn så stora men trots, attityd mm som kommer med stora så vill jag ha små, mkt lättare... Aldrig nöjd haha sovande små barn hade varit kanon {#lang_emotions_laughing}

Hoppas alla får en skön ledighet, jag jobbar mer än nånsin =) men idag är jag ledig så då blir det massa tvätt och städ, imorgon va mannen snäll nog att vara ledig så jag kan få jobba...

• Marina

Ja Jonny handla i går efter Andrés träning =) annars hade jag inte överleft dagen...

• Marina

Tyvärr innan vi flytta hit så hörde vi massa negativt om Kallhäll så där skulle jag inte vilja bo men såklart bor man där man trivs och hittar något, bussarna från hummelmora till jakobsberg går i rusning en gång i kvarten och jag har aldrig behövt vänta.. Annars en gång i halvtimmen och tror det är likadant till Barkarby station..

Vad gäller priser så när vi leta bostad här så va Viksjö lite dyrare än Skälby och Kallhäll men värt varje krona =) beror ju som sagt vad man letar efter men här är radhus paradis bra skolor och helt okej förbindelse eftersom man kan välja Jakobsberg eller barkarby...

• Marina

Ungdomsgäng som härjar ??????? Nä här är värsta svensson idyllen tycker vi, ungdomar som är rastlösa och hittar på buss ibland finns överallt...

Jag säger bara vad jag hört och det va att det mer skit där och att där var mkt billigare för ingen ville bo där, sen om det är sant vet inte jag..Mäklarna sa själv att det är billigare i Kallhäll men det var kanske bara 2007 när vi köpte...

Men överlag tycker jag att hela Järfälla kommun är väldigt bra men visst blir det byten om man pendlar men om man åker härifrån på morgonen så är man i Jakobsberg på en kvar, jag åker alltid 07.30 och är där kvart i och pendeln går 54 och 58 och sen går dom ju väldigt tätt så missar man en är det inte hela världen...

• Marina

Tip det har jag aldrig hört och nä vi hade kontakt med fastighetsbyrån och dom säljer mkt i Järfälla, men det har kanske ändrats inte vet jag, hör tyvärr fortfarande bara dåligt om Kallhäll när nån överhuvudtaget pratar Järfälla, dom andra ställena hör jag inget alls om. Har aldrig hört ett negativt ord om Viksjö eller Skälby..Men det är säkert olika vem man pratar med inte vet jag...

Strunt samma huvudsaken är att man trivs och mår bra..Finns som sagt säkert tråkigheter överallt men några ungdomsgäng har jag aldrig hört talas om.. Absolut har det hänt saker som typ handlaren och pisserian men sånt är det överallt..Och sen kändes dom ganska personliga men det vet jag ju inte...

Svar på tråden järfällatråden 9