• Marina

järfällatråden 9

Absolut är det så men vi såg ju priserna på liknande lägenheter och där va billigare..
    men som sagt detta var 2007 jag har ingen aning om nu och bryr mig inte tänker ju inte direkt flytta dit =) Jag vet bara att här är dyrt, vi bor inte fint men fick ändå värderat till 3.3 miljoner för vårt radhus.. Och det var i årskiftet när tiderna inte var dom bästa...Hade två mäklare hemma för värdering och en sa allt från 3.2-3.6 kan dom gå för om rätt köpare är ute, den andra som vi också fick skriftlig värdering satte 3.3 och som sagt dom flesta vet hur vi bor och det är inte särskilt fint.. Såg på hemnet igår grymt fina hus i Stäket och dom låg mellan 3.5-4.5 och där ska ju va så fint..

Mamma till André, Liam och Isadora
  • Marina

Vi har hört av många här uppe att bo nånstans där tunnelbana går är mer gäng och bus, och även om man bor vid pendeln.. Står även om man googlar det!! Jag har som sagt inte haft problem med bussarna här men absolut krånglar det, personligen tycker jag sl har sämsta kollektivtrafiken, i skåne är såååå mkt bättre, går bättre håller hårt på tidtabellen och framför allt nått jag saknar här trevliga buss chaufförer =) här är dom hemska...

Tacka vet jag bil =)

• Marina

Låter mysigt med Akalla men här är det full rulle, ska iväg nu på morgonen och fixa pass sen handla, massa att fixa och ingen tid nu när man jobbar..Sen måste vi ha en trädgårdsdag...

Ha så skoj ni...

• Marina
    Jennypenny82 skrev 2010-05-15 19:23:04 följande:
    Hej järfällamammor! Jag (82:a), min sambo Peter och ettårige son Viggo flyttar om ett par veckor från Solna till västra Jakobsberg. Vi känner inte en enda en där ännu så det hade varit kul att lära känna andra föräldrar i området. Hakar gärna på om ni tar en promenad eller fika! //Jenny
    Välkommen Jenny jag är en 3 barn mamma från Viksjö som flytta hit för 3år sen från Malmö, nya vänner är alltid uppskattat, tyvärr blir träffarna här få, då jag nyligen lämnat livet som föräldraledig och jobbar... Hoppas ni ska trivas här...
  • Marina
    BackinBlack skrev 2010-05-16 11:20:51 följande:
    Är på väg mot närakuten faktiskt. Har svårt att ens få i mig vätska, har druckit max en deciliter. Fick hicka nyss och det var inte skoj. Tur att jag börjar jobbet nästa måndag.
    Hoppas nästan för din skull att det är halsfluss och inte virus för det fick jag och då får man inte ett skit för det, jag hade så sjukt ont i en vecka och det enda läkaren rådde mig var mkt halstabletter för tydligen gör dom stor nytta, han sa minst 8 om dagen..
    Krya på dig...
  • Marina

Tip ja det är ett litet, finns två olika 118 och 133 men sen är dom ju så att båda kan byggas ut och bli ca 30 kvm större man bygger då över tvättstuge delen.. Jag vet i allafall att våra på 133 kan bli ca 160 vet ej säkert med dom små hur dom blir...

• Marina

hahaha va gulliga ni är så KLART får ni klaga {#lang_emotions_laughing} jag önskar ingen mitt helvete men har vi tur är det på väg att vända igen för nu har vi haft 3 bra nätter..Men ska inte säga för mkt (känns som jag sagt nu vänder det många ggr)

Som tur är kräver jag inte så mkt sömn längre så jag överlever =)

Kram på er {#lang_emotions_sunny}

• Marina

Oj va stor Nilo är, han har ju växt om min snart 3åring, Liam väger runt 13,5 och är nog en 88-90cm...

Helt slut ikväll, Jonny åkte iväg med André på sin Taekwondo träning och under tiden tog jag disken, plocka undan, dammsuga, duscha och gjorde iordning två barn som jag sen natta {#lang_emotions_tongue_out} så nu är jag pall i soffan...

• Marina

Ja Karro det klarar jag inte, minns inte att jag nånsin gått och lagt mig utan att plocka undan och tagit disken, kan inte sätta mig i soffan om här är saker överallt..

• Marina

Hej hej lider med er gravida, vet hur tufft det är att vara gravid sommartid, Liam i augusti och André i september, det är svettigt och väldigt jobbigt, skönt det snart är över...

Flingan det är min väns dotter som är G´s nya flickvän =) sååå gulligt..Liam är allldeles för svår flörtad hahaha men Isa springer alla efter, helt galet som alla på dagis tjatar om Isa speciellt en söt liten kille som heter knut =)

Lilla T det kan ju gå ända till förlossning innan bebis fixerar vid andra tredej barn mm, förhoppningsvis har han snart snurrat färdigt om inte blir det säkert jättebra med snitt, är ju enligt mig mycket jobbigare än vaginal födsel MEN räkna en jobbig vecka sen funkar det mesta hyfsat bra.

Svar på tråden järfällatråden 9