Inlägg från: Stora syster |Visa alla inlägg
  • Stora syster

järfällatråden 9

Kajsa, det som e bra med burka är dock att ingen ser att det är jag därunder! hahah!!

• Stora syster

Usch , lämnar ämnet strand och burka!

Väntar på att få höra om jag får stanna efter sept, chefen säger at hon LOOOVAR att vi vikarier ska få besked innna sommaren. Hoppas det, det  eju inte direkt lätt att söka jobb UNDER sommaren, och  jag vet verkl inte vart jag ska styra kosan isf... Nu finns det ju massor av jobb, o jag funtar på lite kurser som vidareutb, men jag vet inte... Vill ju slippa de långa resvägarna, o alla andra sjukhus är det ju minst en timme enkel väg...

Lokes öga e lite svullet o irriterat, så nu vet jag inte hur jag ska göra, måste ju höra av mig innan lunch till jobbet om jag ska komma imorgon. Han äter som en häst, så magen känns ju ok.

Nä, ska väl släpa upp karl, byta sängkläder o städa lite här! Sen i kväll kommer elektrikern o kollar inför offerten! Spännande! Lär INTE bli billigt!!! Får kanske skippa tankarna på Thailand iaf...

Elin, Jag har alltid varit lite rädd för Kerstin Thorvall, hon e väl lite creepy? Har dock inte läst nåt a henne? Eller vad har människan skrivit eg?

• Stora syster

Nja, det verkade ju verkl inte va mnån feelgoodbok!! Hua!

ang jobbet så handlar det knappast om att jag e bra eller inte, snarare om sparkraven på x antal milj som vår klinik har över sig, samt hur många andra vik det finns och hur många som inte e på sin tjänst, som ex de som e gravida o mammalediga... Det finns ju många jobb, men jag e ju lat, orkar inte söka jobb o gå på iintervjuer... Och vet inte vad för slags vård jag skulle vilja syssla med!

• Stora syster

Nej, tyvärr har alla slutat med de underbara trainee-programmen! Och bemanninsgföretagen kräver oftast två års erfarenhet, så de tar jag om ett och ett halvt år då! Tänkte annars att det kan va bra att skaffa sig lite olika erf innan dess, ser ju alltid bra ut... Kan ju inte jobba nåt extra nu då J kommer va borta alla kvällar o alla helger tills de  stänger hans jobb för vintern... jag jobbar bara dagpass nu...

• Stora syster

Ja själva omvårdnanden har jag inga bekymmer med, men jag har märkt att jag har rätt stora luckor på många områden när det  gäller akutvården, sår o annat... Borde gå nån kurs, får se om det finns restplatser kvar i höst så kan man iaf ta ngr veckor pluggande...

• Stora syster

Tja, alla mår vi olika trots lika tryck... Om du mår bra mår bebis bra! O definitivt bättre att va lågtryckare än högtryckare! Minddre risk för hjärnblödning o annan skit! (klappar mig själv på huvet o försöker intala andra det alla alltid försökt intala mig när jag klagat på mitt låga tryck).. Var försiktig så du inte svimmar eller snubblar bara ;)

• Stora syster

Mirix, det har hänt mmig flera ggr, antingen utan täckning el att kortet vägrar funka i terminalen... Så jag skaffade ett mastercard... DET funkar minsann alltid!!

• Stora syster

Ni som känner till Järfälla bättre än en annan, var hittar man närmsta skateboardpark/ramp? Behöver ju inte vara mer avancerat än att Loke kan åka...

• Stora syster

Orakr inte kommentera, måste bara tacka för kommentarer om skateboardramper! O grattis till alla nya jobb! måste----sova----zzzzzz

• Stora syster

Nu e jag vaken iaf! dock e min hjärna smått mosig! O halsen har jag lyckats få taggtråd i, blir tidig sänggång ikväll så man kan krya på sig inför helge, för jag vägrar va hemma själv med Nilo hela helgen o dessutom tycka synd om mig för att jag e sjuk! Blä!

Vad kallt det e ! Men det blir nog fint sen, solen lyser så fint! Men jäklar vad vitt det vart igår av allt hagel! Här kom det hagelklumpar som var över centemetern en del av dem! Har nog hål i gräsmattan nu! ;)

Ha en bra dag alla! Själv måte jag rusa mot jobbet!! Kramen!

Svar på tråden järfällatråden 9