• MiaEd

järfällatråden 9

Stora syster: Även om jag inte håller med om dina åsikter så gör du rätt, som röstar utifrån dina intressen.. Jag själv väljer att tänka på mig själv och dom jag älskar.. T ex min morfar. Han är 75 år och förlorade min mormor (som endast var 65) i cancer den 3 juni, sedan dess har han mått mycket dåligt och varit väldigt ensam.

Till saken hör också att han har ett förflutet med många depressioner och dessutom problematik med alkoholen till och från. 2 gånger sedan mormor gick bort har han lagt in sig för att han mår inte bra, går i ewtt tomrum, blicken är tom, hans gnista är helt enkelt borta. Men dagens vård gör inte ett skit, han får sova ruset av sig och sen åka hem igen, till deras gamla lägenhet. Ingen annanstans har han att ta vägen, är det ett fungerande landsting?

Sen är det inte bara min morfar som inte får hjälp, han är bara en av många. Förlåt alliansen för att han inte är rik som f*n och kan köpa in sig på ett privat sjukhus. Nej, jag tycker att behovet ska avgöra hur vida man får vård eller inte, inte plånboken! 
  • MiaEd
    Marina: Precis så tycker jag också.. Man kan inte bara utgå från sig själv, utan alla andra också.. Min mormor blev sjukpensionär 1988, de ville utförsäkra henne. Kvinnan hade cancer i lungan, tumörer på hjärnan och canser på njurarna, men hon skulle jobba 2008 tyckte dom.. Tack och lov så hann hon fylla 65 och bli riktig pensionär..

Nej, jag ger inte mycket för vad moderaterna har gjort, jag upplever verkligen inte att det har blivit bättre för mig på något vis, inte alls faktiskt. 
  • MiaEd
    Stora syster: Enligt vad Mona Sahlin (som själv tjänar mycket pengar) säger så är det inte alls något förakt mot dom som tjänar stora pengar.. av 1024 (nåntingsånt) miljarder ville hon ha 4 i förmögenhetsskatt, det tycker inte jag är en orimlig siffra. Hade jag själv badat i pengar hade jag inte haft något emot att bidra till att hjälpa andra som inte haft samma tur. 

Dessutom så håller jag med Mona i vad hon säger när hon pratar om att visst är det kul när det går bra för vissa, men aldrig på andras bekostnad. Jag håller med om att högerpolitiken är att ta lite från de fattiga och ge till de rika..

Men sen är det kul att alla tycker så olika, annars hade det inte varit så spännande inför morgondagen  
  • MiaEd
    Stora syster: Men eftersom att du inte är miljardär eller liknande (om jag tolkat rätt) så är det inte dina pengar dom kommer ta förmögenhetsskatten ifrån, det är ju från dom med pengar i överflöd...
  • MiaEd
    Marina: Jag håller med, betalar gärna lite mer i skatt för att barna ska ha det bäst!
  • MiaEd

Kommer ni ihåg att jag gnällde om en mössa tidigare? Jag avbeställde den, min faster stickade en till min lilla sessa istället!!

• MiaEd

Elin: visst är den? :D Tyckte den var superhärlig!!!  Mensen är här också.. Yippie? Eller kanske INTE.  

• MiaEd

Men spiral kan man ju sätta in ändå? Din lyllos, jag har haft mens sen hon kom fast jag har helammat.. Med Oliver slapp jag mensen i ca 10 månader efter förlossningen!!

ÖF imorgon? 

• MiaEd

Elin: Ahh I see, mycket nu? Hoppas det lugnar ner sig snart.... Okej, jag är totalt osnittad så mig säger dom att dom kan sätta in på när som..

• MiaEd

Kul att det händer grejer.. Här just nu, så händer inget mer är än ointressant och oinspirerad städning..

Svar på tråden järfällatråden 9