järfällatråden 9
Stora syster: Även om jag inte håller med om dina åsikter så gör du rätt, som röstar utifrån dina intressen.. Jag själv väljer att tänka på mig själv och dom jag älskar.. T ex min morfar. Han är 75 år och förlorade min mormor (som endast var 65) i cancer den 3 juni, sedan dess har han mått mycket dåligt och varit väldigt ensam.Till saken hör också att han har ett förflutet med många depressioner och dessutom problematik med alkoholen till och från. 2 gånger sedan mormor gick bort har han lagt in sig för att han mår inte bra, går i ewtt tomrum, blicken är tom, hans gnista är helt enkelt borta. Men dagens vård gör inte ett skit, han får sova ruset av sig och sen åka hem igen, till deras gamla lägenhet. Ingen annanstans har han att ta vägen, är det ett fungerande landsting?
Sen är det inte bara min morfar som inte får hjälp, han är bara en av många. Förlåt alliansen för att han inte är rik som f*n och kan köpa in sig på ett privat sjukhus. Nej, jag tycker att behovet ska avgöra hur vida man får vård eller inte, inte plånboken!