Inlägg från: Steffi17 |Visa alla inlägg
  • Steffi17

järfällatråden 9

Lillgrodan: Lycka till ikväll och imorgon!

• Steffi17

Lilla T: Jag använder kallpressad ekologisk svensk rapsolja från Willys. Skulle inte använda olivolja eftersom den har ju en stark egensmak. Att jobba på en lör är faktiskt väldig tråkig!Rynkar på näsan

• Steffi17

Nu sover lilla H och vi ska öppna en flaska mousserande - fick veta att min artikel från förra jobbet ska publicerasGlad 
    Önskar er alla en trevlig fredagsmys!

• Steffi17

Lilla T: free radical biology and medicine heter den.

• Steffi17

Mamma till två: jag är forskare inom biomedicine, fast nu utan jobb. Försöker få klar på mina ansökan, men hinner inte så mkt med lilla H.

• Steffi17

tip och mamma till 2: vad kul att ni pluggar medicin/pluggade bioGlad Själv läste jag "humanbiologi" (typ biomedicin) i Tyskland, flyttade hit för typ 7 år sedan och disputerade på KI (MBB) 2009. Stannade kvar där som postdok tills lilla H kom och nu får jag söka ny tjänst. mamma, vilken termin läser du? har undervisad 1:a termin läkarestudenter i biokemi (seminarier i glykolys och oxid fosforylering på engelska) 2005-2010. Så jag kanske har haft dig i någon grupp? imponerande att du har 3 barn och pluggar medicin! hur får du ihop det? tip, vad jobbar du med nu?
    lillgrodan: hur gick det igår? fick veta nu att jag inte kan simma nästa tors för att maken ska på en jobbmiddagRynkar på näsan 
    önskar alla en trevlig lör!

• Steffi17

Lilla T: oh neij!!! Inte roligt! hoppas ni kryar på er snart!!!

• Steffi17

Lilla T: Tänk på att ge vätskeersättning från apoteket om T fortfarande kräks eller har diaré, men det gör du ju säkert!

• Steffi17

Lilla T: Ok! Då mår han bättre än vad H gjorde. T är ju lite äldre också. Är de under 6 månader, ska man vara jätteförsiktig. Då kan det gå fort med vätskebrist. Men skulle T må värre, så har vi 2 påsar kvar som ni kan komma och hämta! Ang prommenad får vi höras en annan gång. Kryar på er!

• Steffi17

Mumriksfru: Välkommen tilbaka! Såg du mejlet från mammagruppen? Hänger du med på "playdate" imorn?

Svar på tråden järfällatråden 9