järfällatråden 9
Lillgrodan: Lycka till ikväll och imorgon!
Lillgrodan: Lycka till ikväll och imorgon!
Lilla T: Jag använder kallpressad ekologisk svensk rapsolja från Willys. Skulle inte använda olivolja eftersom den har ju en stark egensmak. Att jobba på en lör är faktiskt väldig tråkig!
Nu sover lilla H och vi ska öppna en flaska mousserande - fick veta att min artikel från förra jobbet ska publiceras
Önskar er alla en trevlig fredagsmys!
Lilla T: free radical biology and medicine heter den.
Mamma till två: jag är forskare inom biomedicine, fast nu utan jobb. Försöker få klar på mina ansökan, men hinner inte så mkt med lilla H.
tip och mamma till 2: vad kul att ni pluggar medicin/pluggade bio
Själv läste jag "humanbiologi" (typ biomedicin) i Tyskland, flyttade hit för typ 7 år sedan och disputerade på KI (MBB) 2009. Stannade kvar där som postdok tills lilla H kom och nu får jag söka ny tjänst. mamma, vilken termin läser du? har undervisad 1:a termin läkarestudenter i biokemi (seminarier i glykolys och oxid fosforylering på engelska) 2005-2010. Så jag kanske har haft dig i någon grupp? imponerande att du har 3 barn och pluggar medicin! hur får du ihop det? tip, vad jobbar du med nu?
lillgrodan: hur gick det igår? fick veta nu att jag inte kan simma nästa tors för att maken ska på en jobbmiddag
önskar alla en trevlig lör!
Lilla T: oh neij!!! Inte roligt! hoppas ni kryar på er snart!!!
Lilla T: Tänk på att ge vätskeersättning från apoteket om T fortfarande kräks eller har diaré, men det gör du ju säkert!
Lilla T: Ok! Då mår han bättre än vad H gjorde. T är ju lite äldre också. Är de under 6 månader, ska man vara jätteförsiktig. Då kan det gå fort med vätskebrist. Men skulle T må värre, så har vi 2 påsar kvar som ni kan komma och hämta! Ang prommenad får vi höras en annan gång. Kryar på er!
Mumriksfru: Välkommen tilbaka! Såg du mejlet från mammagruppen? Hänger du med på "playdate" imorn?