Inlägg från: Steffi17 |Visa alla inlägg
  • Steffi17

järfällatråden 9

Lillgrodan: d gick okej igår, men idag vägrar han somna och skriker bara :(

• Steffi17

Primavilma: Tack så mycket! Men jag fick tag i några i stl 34 och enligt min syster ska det funka.
    lillgrodan: nu fattar jag - jag undrade om öf igår, jag menade alltså idag och du avarade imorse ang imorn... blev lite förvirrad;o)
    mumriksfru: oj, så tidigt på IKEA. vi får se om jag hinner. Idag gick jag upp 10:20 och då vaknade H pga detta:o) han brukar somna om efter vällingen tidigt på morgonen och då passar jag på att också vila och mysa med honom brevid mig:o)

Frukost IKEA 11/2 09:30
    Mumriksfru
    Malifa?
    Steffi (kanske)

Babykonsert ons 16 feb Järfälla kyrka  kl. 10
    Lilla T
    Mumriksfru
    malifa
    primavilma?

Kan tyvärr inte hänga med på konserten - jag och H ska åka till Tyskland:o)

• Steffi17

Lilla T: bara 5 dagar - första gången att vi åker utan pappan. han kommer nog sakna oss!
    Mumriksfru och Malifa: vad tycker ni om lunch på IKEA?

Lunch IKEA 11/2 11:30?
    Mumriksfru
    Malifa?
    Steffi
     Vi har varit på 6-mån kontroll idag och läkaren var helt nöjd och jag med:o) Nu ska vi ta en liten prom så att H förhoppningsvis somnar!

• Steffi17

ja, vi köpte ju en jättefin gåstol för 415:- plus många småprular där förra veckan!

• Steffi17

nej förlåt, tänkte på babyone in Veddesta!

• Steffi17

Jag tänkte promenera till ikea imorn, men har så ont i foten:( blir tvungen att ta bussen istället. D betyder att jag kommer fram ca. 11:45. Men jag hittar er på restaurangen då!

• Steffi17

Oj, maken berättade precis att han tar ledig imorn:o) så jag kommer kanske inte till ikea imorn, eller bara en kort kort stund!

• Steffi17

GRATTIS 1975 och grattis till pappan och stora systern:)

Har precis kommit hem från ÖF i Barkarby. Idag var vi på "stora" bebisgruppen (från 7 mån) och det tyckte Hans, som fyller 7 nu på mån, var jätteroligt! Att se barn krypa runt, stå och gå sina första steg motiverade honom att lära sig någonting nytt också;) Ska dit igen nästa vecka!

Rutan: förlåt, jag hann inte förbi igår! Eller, jag gick en promenad på fm, när du var på yoga och på em var jag i Kista. Kan komma förbi imorn, om det passar!

Flingan och lillgrodan: badhusdejt låter toppen! Var faktiskt på Jakobsbergs simhall förra mån strax efter lunch och då hade vi den lilla bassängen helt till oss själva, vilket var utmärkt - bara lite tråkigt för H att det inte fanns andra bebisar... Man kanske kan dra dit?

Jag hade också anmäld mig till tjejmiddagen och är ffa med om den bli av!

Eftersom ni pratade mycket om diet och vikt och sånt, måste jag skriva av mig lite här: När jag var i Kista igår, so kom en gammal tant, kickade in i barnvagnen och började prata lite med H. Plötsligt säger hon till honom: "Och du ska snart få syskon också! Det ser jag!" Skrikandes!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vad arg och ledsen jag blev! Visst, jag ligger ffa +12 kg och är redan frustrerad angående detta, men trodde inte att någon skulle vara så säker att jag är GRAVID under min tjock tröja, för att ganska säker måste man ju vara för att säga det högt, eller hur? Sånt är jag iaf... Hursomhelst mådde jag piss och det första jag tänkte på då var: choklad!!! Mitt problem är nämligen att jag tröstäter (och när jag tycker att jag förtjäna en belöning...) så dieter fungerar inte riktigt för mig - det är snarare psykologiskt. Någon som har samma erfarenhet och vet hur man kan komma över tröst-/belöningsätandet??? Vet inte vad jag ska göra...:(

• Steffi17

Lilla t å rutan: lycka till! Jag håller tummarna!!
    Mumriksfru å lillgrodan: absolut! Bvc middag låter jättebra!! lillgrodan, hade inte du tillgång till något lokal?
    Tack tjejer för uppmuntrandet! Jag är bara lite frustrerad just nu:( tip, jag skulle vilja träna - brukar ju gå på zumba å simning, men har fått så j*** ont i knät att jag inte ens klarade en promenad hela veckan:(
    Ha en bra helg, tjejer!

Svar på tråden järfällatråden 9