Inlägg från: MrsMumrik |Visa alla inlägg
  • MrsMumrik

järfällatråden 9

oj, det låter inte bra! Det värsta är väl att man inte kan göra något åt brutna revben? Har aldrig haft ett själv, men känner en som haft det. Hon fick en gördel och smärstillande. Hoppas du får bra hjälp!

Vad bra att det inte var gymets fel

Stämmer det att man åker gratis buss och tunnelbana när man har vagnen med sig? Ska ut på vår första tur på lördag.

• MrsMumrik

LillaT - vi var också i Vällinby idag och shoppade. Jag tycker det är ett rätt mysigt centrum på vår och höst, men på vintern blir det lite jobbigt med på och av med jacka hela tiden Blev det några bra presenter?

• MrsMumrik
    flingansnö skrev 2010-09-26 07:32:05 följande:
    Idag är det dags...... Puh.... håll tummarna nu för att allt funkar!

Agnes verkar må bra iaf, hon har sovit i sängen bredvid mig i natt så att jag kunde hålla koll på henne. Jag var inställd på attväcka henne ibland, men det behövdes inte förvarje gång jag vara vakenoch kollade henne var hon vaken och låg och drog i sina fötter! Coola tjejen! Vaken och helnöjd i mörkret!
    Fy så otäckt! Stackar lilla sötisen! Vad skönt att det gick bra i alla fall!

Stor lycka till kram idag
  • MrsMumrik

På tal om dop. Vi funderar på att vänta med att döpa Selma till i vår så vi kan ha kalaset hemma i huset. Hon kommer att vara typ 8-10 månader då när vi döper. Är det konstigt? Lite kanske...

• MrsMumrik
    Var tvungen att boka om 4 månaderskontrollen på torsdag. Jag är kallad till lönesamtal så tiderna krockar. Hm, ska jag bli nöjd med lönen detta år? Brukar jag bli det? Nej, tyvärr inte. Men jag hoppas att chefen denna gång belönar det fina arbete jag gjort. Jag vet att jag gjort ett bra jobb! (tiden det gäller är april 2009-april 2010)

Nu verkar det som att bebisen har tröttnat på gymmet!
    Hoppas du inte är allt för trött idag efter bebbens natteträning Du har tur som i alla fall blir kallad till lönesamtal. Pratade med en kollega idag och hon berättade att lönesamtalen nu var avlsutade och att vi skulle få reda på hur mycket vi fick ur potten snart. Jag blev inte ens kallad till lönesamtal!! Vi har en ny chef som är på LTA från ett annat land och jag vet inte om han vet att jag ska inkluderas som föräldrarledig... känns supertrist för jag har verkligen jobbat ihjäl mig det senaste året och får nu inte vara med och ta del av potten
  • MrsMumrik

Flingan - vad skönt att det har gått bra idag! Duktiga killen

LillaT - kanske lite dum fråga, men vad är en bumbo?

• MrsMumrik

LillaT - jag kikade på bumbostol på blocket och tradera och det fanns massor där

Flingan - lycka till på tentan! Jag är lite avis... så sugen på att börja plugga igen!

• MrsMumrik

Stora syster - var i Egypten ska ni? Jag ÄLSKAR Egypten

Mitrix - Stort grattis till lilla Esther! Jättefint namn!

Lilla T och Flingan -  jag kan på tisdag förmiddag och ses gärna!

• MrsMumrik
    Lilla skrev 2010-10-02 20:46:39 följande:
    mumriksfru och flingan: kul! Vill ni komma hit? Kl. 10? Är det fler som vill ses så är ni självklart välkomna!
    Jag kan också klockan 10:00 (får väcka lillsemlan lite bara för hon kan snusa till långt efter 10:00 ibland ). Inboxar du mig adressen? Ska jag ta med mig något?

Flingan - tar med mig din insats och sele!
  • MrsMumrik

Stora syster - har bara varit i Hurghada en gång, vi brukar åka till Sharm el Sheik för vi dyker. Vi åkte till Giftun Island när vi var i Hurhgada och det var superfint! Ett tips när man åker första gången (som säkert alla sagt redan) är att vara noga med maten. Vi bodde på 4-stjärnigt all inclusive hotell, men jag blev ändå magsjuk för jag åt salladen som var sköljd i deras vatten. Vissa säger att man ska hålla på med alcogel och det gjorde vi också, men oftast är det inte att man har dålig handhygien som gör en magsjuk utan just maten. De andra gångerna vi åkt har vi inte hållit på lika mycket med alcogelen och ändå inte blivit sjuka.

Flingan och Marina - jag fick tre säckar med kläder av min chef när hon flyttade till Chicago så vi har ganska mycket i de kommande storlekarna, men jag ska göra en inventering och se vad vi saknar. Jag kommer säkert vilja köpa något

Svar på tråden järfällatråden 9