Inlägg från: MrsMumrik |Visa alla inlägg
  • MrsMumrik

järfällatråden 9

LillaT - jag har inte provat hormonspiral, men använder just nu p-ring och än så länge är jag inte så jättenöjd med den. Tror jag ska sätta in kopparspiral om tre månader.

• MrsMumrik

LillaT - har haft p-ringen nu i tre veckor och är inte alls nöjd!! Jag har blödit oavbrutet i tre veckor och den har åkt ut flera gånger. Har bokat tid för att sätta in en kopparspiral nu. Vet inte varför, men jag halltid kännt lite olust inför just kopparspiral, men BM säger att det är ett bra alternativ så jag tänkte prova!

• MrsMumrik

LillaT - härligt att höra! S börjar också att anpassa sig nu och det känns jätteskönt

• MrsMumrik

Hellas och Krusbär - välkomna!

Jag har en dotter som är född i juli 2010 och vi bor i Barkarby. Vi hade också jättesvårt att få plats på förskola, men det var mest för vi hade gett oss fasen på en speciell i Barkarby som vi så hemskt gärna ville ha. Ångrar inte en sekund att vi tog den platsen. Vi trivs jättebra där och personalen är fantastisk!

Om du har bil kan jag varmt rekommendera badhuset i Bro. Dit brukar vi åka med vår tjej och låta henne plaska runt i småbarnsleklandet!

• MrsMumrik

Mom2be - välkommen! Jasså, det är bra på leklandet? Vi har aldrig provat det. Kanske ska ge det en chans...

Krusbär - jag blev inte så jätteförtjust i Jakobsbergs simhall, men det var nog för att jag hade varit i Bro först. Prova Bro! Supermysig!

• MrsMumrik

Väkommen till Skälby Krusbär! Jag har mitt barn på LM och vi fick kämpa för att få in henne där. Det är en jättebra förskola och vi har inte ångrat oss en sekund

• MrsMumrik

Krusbär - det är kön som gäller, men vi fick ligga på ganska mycket och ringa till kommunen etc för att se till att få en plats.

• MrsMumrik

Alfalfafrö - välkommen till Järfälla och till tråden! Jag har en dotter som är född -10 också. Vi känner nästan ingen med barn så vi hittar ses också gärna i parker och i pulkabackar!

Ang. förskolan så höll vi på att hamna på Orion som garantiplats, men vi fick istället vårt förstahandsval. Var går dina barn nu? Eller har ni inte flyttat dem än?

• MrsMumrik

Alfalfafrö - vi bor vid Kenzai gymmet (vi tillhör Barkarby)

nea345 -  Görvälns slott eller Hässelby slott?

• MrsMumrik

Sara ES - jag kan varmt remkommendera bageriet precis där vi bor - Björkeby hembageri. Vi beställde en tårta där till min dotters ettårsdag. Enormt god och fin!!

• MrsMumrik

Nenwood - vi väntar nummer 2 om 4 veckor och har en tjej på 2,5 sedan tidigare också Vi bor i Barkarby.

• MrsMumrik

Absolut! Har du gått över tiden nu? Vad hade du för beräknat BF? Vår lillkille är beräknad till 17 maj

Svar på tråden järfällatråden 9