Inlägg från: BackinBlack |Visa alla inlägg
  • BackinBlack

järfällatråden 9

Mirix: Grattis till betyget!

Själv har jag fått två samtal idag. KS fick ett återbud så jag ska dit och röntga armbågen och träffa ortopeden på onsdag redan. Och så ringde ett bemanningsföretag om en tjänst jag sökte imorse, en uthyrning med avsikt att anställa, och vill träffa mig för intervju på måndag fm. Och de vill ge mig MER i lön än jag hade innan mammaledigheten. Nu får vi se vad som händer här...

Undrar om jag har kalla fötter eller är splittrad, för jag vet att de behöver någon omg och jag har en väntande op, en utredning och UL för sköldkörteln och måste ta nytt cellprov om två veckor. Så jag lär ju vara borta flera gånger. Mycket i huvudet nu. Uppföljning av Vincents astma och 18-månaderskontroll på BVC kan ju sambon ta. Sedan är det dagis stängning i tre veckor, med ingen backup eftersom det är personalkooperativ. Sambon har begärt ledigt, men inget är klart. Nu blir jag sådär omständlig med tankarna. Allt faller väl på plats. Nu ska jag sluta svamla.

Solen LYSER! Det är bra.

Mamma till Uma 060316 och Vincent 081209
  • BackinBlack

Mirix: Tack. Ja, alltid ordnar det sig. Frågan är bara hur.

• BackinBlack

God morgon!

tip: Picknick låter trevligt.

Lilla T: Förstår att det blir sådär med en vikarie bredvid.

flingan: Låter alldeles underbart. Ha en fin dag idag med.

Och det där med jobbet och allt. Sambon blir obekväm direkt om han går ned i tid på jobbet nu, är utlånad t o m hösten och har schemalagd tid där det måste vara någon. Redan två omgångar uppsägningar senaste året. Så hittar jag något måste det leda till något varaktigt och bra, ifall han kommer att ligga löst.
    Vet ju inte ens om jag går vidare på det här jobbet, men jag kommer vara borta minst två heldagar och även operationen som ingen vet ännu hur pass liten eller stor den kommer att vara (inte som förra där jag behövde hjälp i veckor och gick på sjukgymnastik i månader, men något blir det). Och tar det tid att återhämta sig från den så åker jag ut från jobbet som konsult. Känns det som. Så det blir mycket att tänka på. Många "dilemman". Och inget man kan säga i förväg heller, då får jag ju inte jobbet. Vi får se.

Nu ska vi se vad vi ska göra av den här gråtrista dagen. Teater halv fyra, men innan dess?

• BackinBlack

Lilla T: Vart ska ni på teater? Vi ska ned till vårt bibliotek. Limpan eller lampan heter den och det är bl a Teater Pero med.

Jag vet att jag bara borde köra ang jobbet, vet inte ens om jag får det. Bara så tufft om jag inte får stanna och så har sambon gjort sig obekväm och ligger löst till med. Jobbet ligger vid Lilla Essingen så jag är hemma efter att dagis har stängt, precis som min sambo som är hemma tidigast halv fem och då bara varannan dag och om det inte är vikarie - då är han hemma halv sex/sex. Så det funkar inte, då skulle barnen få gå på dagis 7.15 till 17 (då dagis stänger) och sedan vet jag inte vem som skulle ta dem. Knas. Men som sagt, man vet ju inte. Kanske att jag inte ens får jobbet, men dyker det upp något annat är det samma om igen. Puh.

• BackinBlack

Lilla T: Aha. Ja, Uma var inte så förtjust i gårdagens teater. Den var från fyra år, men det var lite väl för små barn, åtminstone en tredjedel av publiken försvann under de 55 min den höll på. Hon hade velat gå mitt i, som en av de barnen hon kände.

Här är det dags att åka och handla mat efter dansen och det är ungefär lika bökigt varje gång. Dvs listan är sååååå tråkig. Försöker pressa ur mig något kul. Oftast är det jag som lagar mat, men sambon gör det gärna även om det oftast blir på helgen för hans del. Hittills på listan är det korv stroganoff, köttfärslimpa och hel kyckling i ugn. För det har vi ju inte ätit förut... nej, undrar om jag ska ändra till moussaka och surfa runt lite.

• BackinBlack

Sovit med båda barnen inatt, men vi gick upp vid sju faktiskt.

• BackinBlack

Hej,

kikar in kort, vet inte hur kort för nu kommer lilleman krypande. Han gillar inte att jag sitter här.

Försöker skumma igenom fort och hoppas ni har det så bra ni kan. Jag satt på KS hela dagen igår för att röntga armbågen och få träffa ortopeden. De säger att skrotet ska tas bort innan sommaren och enligt mina beräkningar bör det alltså hända närmaste månaden. Yes! Och allt som ska läka är ärret/huden, inget annat, så jag är fullt rörlig efteråt.
    Vincent gjorde ett par lösare blöjor igår så vi har hållt honom hemma, men han verkar frisk och ingen annan på dagis eller här hemma är sjuk - de enda han har träffat. Så imorgon ska jag fortsätta mitt jobbsökarrace.

Har varit mycket i huvudet med flera läkarbesök och jobbsök och prat om fler barn och behöver större boende. Och konstiga sömnvanor. Men nu har jag landat lite. Tror jag.

Nu slog Vincent huvudet i datorbordet. Ska ta hand om honom. Ta hand om er och så får vi hoppas att det här vädret försvinner snarast. Jag ska ju börja gräva på kolonilotten i helgen. Ju!

• BackinBlack

tip: Jag undrar om jag inte behöver komma hemifrån lite och ska nappa på ditt förslag om fika/lunch i Jakan. Behöver ju lämna tillbaka gamla mediciner på Apoteket om inte annat.

• BackinBlack

flingan: Vad skönt att det ordnar sig som du vill!

Lilla T: Skrotet är där för att jag föll i stentrappen utanför tvättstugan i mars 2005. Fick åka in för att det gjorde så ont och det klickade och det svullnade. Armbågsknölen hade gått i två delar och det var en glipa som en större tårtbit mellan dem. Operation med insatta spikar med hällor och en virad tråd (har idolbild på kylskåpet från röntgen). Fick inget gips, måste öva och få tillbaka rörligheten, gick på sjukgymnastik fram till aug samma år. Sedan sa de att jag skulle ringa när jag ville ha ut skrotet och ställa mig i kö, vilket kunde ta minst ett år. Och så har jag fått två barn... Men nu har det gjort ont av skrotet i några månader och nu ska det äntligen ut. Innan sommaren hoppas jag.

flingan och tip: Jag skickar mitt mobilnummer. Sa till sambon att jag kanske inte skulle kunna åka, tänk på all svabbning och städning och jobb jag ska söka. "Åk dit!" sa han bara. Typ.

• BackinBlack

Och så vaknade jag till en glad nedbajsad Vincent som stod i sin spjälsäng. 5.20. Luktade lurigt och är löst så jag kommer ingenstans idag. Typiskt. Han är ju sån, kan bajsa med 40-48 timmars mellanrum. Så jag får fika/äta lunch en annan dag. SMS:ar också för att vara säker att ni vet detta.

Svar på tråden järfällatråden 9