• Mirix

järfällatråden 9

sofia, matlådor, be att få oxå när folk sen kommer och vll hälsa på. Vi levde på det i 7 veckor. Allt vi gjordevar sallad till, jag fick ett enormt sug efter nyttig mat efter graviditeen... skumt JA!

Vi e inga majbras människor utan hoppas myran blir frisk så att vi kan gå på vår planerade dejt med bio, och restaurang med jätteräkor... mmm...

får jag rekomenera att ha en dejt med sin partner en gång i månaden?

• Mirix

Fia, vi fick blandannat pajbitar, stekar som var skurna i skivor (perfekt att ta utt så mkt mann vill, ris, bulgus m.m i lådor... så kan man väljao vraka.

Det är ENORMT svårt att be om hjälp men du måste iblannd. Du ommer at bli trött och  beöver du avlastning så du kan sova. MIna svärisar erbjöd sig aldrig att ta MIra men ville gärna och gjorde det alltid om vi bad, så även om folk inte erbjuder så be om hjälp.

Viktigt att veta efter förlossningen.... du kan blöda upp till 15-16veckor (hade jag INGEN aning om!!), o du vill amma så köp en amningsnpp på typ ICA, de ska dopas i vatten, vänds lite ut och in o sen sättas på (VARFÖR FANNS DET INGEN BRA BESKRIVNING????... jag lärde mig det först på ammings motagningen... sen finns det ammningshjalpn.com (eller nått sånt, med kvinnor som du kan ringa på kvällar ochf hjälp av - guld värt!) och kanske det viktigaste Babyblousen... om jag inte vetat nått om den hade jg tagitlivet av mig. så läs på om den!

Nu vill jag ha bebis jag med ju!!

• Mirix

jag ärledigpå måndagen oxå ochtar gärna med mig MIra, så får Elina en jämnårig polare!

• Mirix

mn karro du hade j å stora barn att ta hand, e dt inte större och jobbigare när dt e första?

• Mirix

grattis till 1åringen! hur tar storebror dt?

• Mirix

oh till 2åringen såklart! shitsnart e dt miras tur ju! *rörd* ;-P

Mira e sjuk idag igen o fanny vill absolut att jag går med henne till vårdcentralen o kollar lungor o öron...  hon e ju konstig vår myra, hon reagerad ju aldrig när hennes trummhinna sprack förra gången så... tja nu har vi en tid iaf...  hatar att springa till doktorn jämt. dt e ju så sällan nått o så ger de olika diagnoser...

ikväll blir dt  vilket fall barnfritt md restauran Pong Asian (?) och 3D alice i underlandet.

kram// M

• Mirix

dt är hon säkert.. feber på kvällarna 2 i rad, genomskinnligt snor, lie host, wiskyröst och då o då ett pill i öronen..  mn dt kanvara så att hon för öronen för att dt e nått hon sett på förskolaan i veckan. hon har nämligen börjat md att hålla fingret för munen och säga zzzz, just efter hon gett ifrån sig ett illvrål.... humpf

• Mirix

ugh vilken miss! ALice i underlandet var inte bra! Sista 10minuterna kom jag på att det ju iaf. var en tjej som var hjälten i filmen.. då fick den typ godk'nnt... vi var inte nöjda! det var inte värt att se den i 3D heller. Vi trode det skulle vara mkt färger, en magisk värld o så men nä..  ähh vi fick iaf. nya biljetter för de stannade filmen efter en klvart och bad om ursäkt för det dåliga ljudet... vi hade inte märkt nått!

• Mirix

vad roligt Fia! Grattis!! Ja verkligen snabbt, hade du inte haft några känningar/småvärkar alls under natt o dag?

• Mirix

Hej hej

vi kommr inte, Mira sover o sover... jag la henne redan 10.10 men hon e ju inte 100%frisk så hon har inte vaknat..  i går fick vi väcka henne efter 2 h!

I eftermiddag lämnar vi bort Mira o tittar på bebisen, läskigt. tänk om något är fel???!!!!! jag mins ieat jag var sårädd sist

Svar på tråden järfällatråden 9