Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

Tack för era vänliga ord! JAg är inte lika arg idag, var på biblioteket igår och lånade en massa böcker, har börjat läsa och nu känns det bättre. Bla hittade jag en bok som tydligt förklarar metoderna de använder på autismcenter och jag tror att en av anledningarna till att jag var arg igår var för att jag helt enkelt inte förstod va d dede menaade, jag har stora problem att läsa mellan raderna, och de talade inte klarspråk med mig, men nu känns det bätter. Jag ska ju ha mäte igen på måndag, och då ska jag ha med mig en tydlig plan på vad jag vill! Och var påläst ordentligt!!

mumrik: NEJ!! Stakare! Men skänt med lite viktnedgång!! Här har jag gått upp en del, men var igång igen, men idag blev det bara skit, med godis på morgonen och nu vitt bröd... så idag får bli en frossardag, och så nya tag i morgon igen!

ang simhallen så återkommer jag när jag kollat kalendern lite mer!

• flingansnö

tip: Kolla banyancenter! http://www.banyancenter.se/  Har hört att de ska vara bra, och vi stod i deras kö, men när det drog igång på AC så hoppade vi av den kön.... ångrar det lite idag, men det blir nog bra ändå. Ring dem och prata med dem, de var väldigt trevliga i telefon iallafall!

• flingansnö

http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9186678892  Den här boken är det jag läser nu!  Den verkar var väldigt bra. Om man googlar på mångsidiga intensiva insatser för små barn med autism så får man upp den och en del annan bra användbar info!

Jag tittar också just nu på autsimstödet.se som jontahthansmamma i autsimtråden har gjort. Sen finns det ngt som heter evidensbaseradhabilitering.se som jag ska titta näramare på, och så fick jag tips om www.speciella.com  som jag ska kolla upp!

• flingansnö

Tack Lina.... känner mig inte som en supermamma direkt.... speciellt inte nu, när han har klättrat upp på kylen.....

• flingansnö

Gud vad snälla ni är!! Tack!

Vi kan väl ta baddaten i jakan eftersom det är svårt att ta sig till bro?  Jag ska till simhallen i jakan med G på lördag fm tänkte jag, men då med G och inte med bebis, men då vore det kul om ngn kunde hänga på. Annars tisdag eller torsdag fm nästa vecka? Vad säger ni?

• flingansnö

Just det LillaT: Grattis till Idun!!!! Hurra Hurra Hurra Hurra!!! nu är hon stora tjejen!!!!

• flingansnö

Bt: Torsdag  kan funka, återkommer.....

Tip: jag vet inte faktiskt, vet inte ens när de öppnar, jag har lovat maken att vara borta hemmifrån så mkt som möjligt under helgen, så han får jobba, så jag tänkte att bada skulle funka bra . Jag kan kolla öppettider ochj sånnt i morogn! Vore jättekul om du och Elliot kom också!

• flingansnö

Annika: Lycka till på intervjun!!

Hörrni, är det föresten ngn (eller ngra) Som har ett ihopfällbart bord att låna ut näta helg? Jag insåg just att vi kommer att vara 11 vuxna och 7 barn på mitt kalas :-O

• flingansnö

simhallen öppnar 07.30 i morgon, jag tänkte åka dit vid nio halv tio om ngn ska med då!

Jag vill förlja med på ÖF på torsdag! Vilken tid går ni? Kan vi träffas innan?  Så kan vi väl bada på fredagen? (vilket förövrigt är min födelsedag! )

• flingansnö

Godmorgon!  Inatt har jag sovit som en sten! Vaknade vid halv sex i morse som vanlgit av att A skrek, gick upp och gjorde välling, hittade då maken sovande på soffan..... han berättade sedan att båda barnen hade varit vakna i natt, och att Agnes hade gråtit hysteriskt..... jag har inte vaknat....  Säger en del om hur trött jag har varit...  Idag r det iaf bättre och jag är lite piggare, men tror inte jag orkar simhallen idag, utan det får bli lekparen i kalhäll om en timme eller så tror jag, Vill vara ute!

Lina: Tack för tipset! Ska kolla upp det!   Ang Brunch, så låter det supermysigt, ni kan ha pannkakor, olika sorters bröd, juice, fruktbuffe, och allt som tip tipsade om ovan! Hoppas du får en tipp topp dag!

LillaT: Stackare! Fy det låter verkligen jobbigt! Vill inte byta med dig. Hur var Is födelsedag? Ska ni gå på familjejympan i morgon? Jag tror att jag och G ska åka dit och testa...

vilka är på på baddate på fredag?

Bada i jakan fredag kl 10????
    Flingan och Agnes

Svar på tråden järfällatråden 9