Inlägg från: flingansnö |Visa alla inlägg
  • flingansnö

järfällatråden 9

LillaT: Du får fråga honom.... Nej skämt å sido, det låter lite lite tycker jag, Agnes sover betydligt mer..... Hurt mkt sover han på dagen?

Idag ska jag packa in barnen och migsjälv ovh åka till landet! Det ska bli kul, hoppa att vädret blir såhär fint hela helgen, då kan vi vara ute och fixa i trädgården! Hurra!

• flingansnö

Hej hej!

Här är vi hemkommna från en underbar helg på landet! Den första av många nu när Magnus jobbar så mkt, han jobbar ALLA helger ända fram till deklatarion.... utom nästa när vi ska fira min farmor som fyller 90år!   

Linda: Härligt med utflykt! Jag vill också ut och njuta av vädre!

Här hemma är jag dock aldelse ensam idag!!!! Helt underbart! barnen är hos farmor och farfar och jag går här i morgonrock och njutera v att solen lyser in och värmer golven! Jag älskar min lägenhet på våren!

LillaT: Skönt att han sover nu! Ang att Idun kommer in, kan ni inte lägga in en madrass bredvid er säng? Eller göra som vi emd en extra säng, så att man alltid får plats att sova ngnstans?

• flingansnö

linda: Funkar det med sele eller sjal? Dvs när mina barn inte velat sova har jag burit dem dottern funkade i sele, men sonen nöjde sig bara i sjalen ett tag....

• flingansnö

Ush jag pratade just med min syster och jag lovade henne att göra en orosanmälan till soc ang hennes barn, pappan där är verkligen inte klok! ush.... nu fick jag ont i magen av det. Ska prata med mamma i kväll och göra en lista på vad jag ska ta upp......

• flingansnö
    Timba skrev 2011-03-28 11:41:09 följande:
    nej vad hemskt Elin, hon har tur som har dig din syster alltså.
    Ja, det har hon..... synd att hon inte har vett att uppsaktta det bara....
  • flingansnö

FÖr hennes barns skull. De har det bra när de är hos henne, hon är en bra mamma. Men deras pappa är inte klok, och nu börjar det komma indikationer från olika håll att han håller på med droger.... Syrrran ska försöka sig på att få enskild vårdnad och då behövs stöd från alla håll som finns. Därför ska jag göra det.  Barnen vill verkligen inte var hos pappan.... Mellantjejen blir sjuk varje gång hon ska till honom..... tillock med så att hon kräks.... stackars liten.... hon är snart fem år bara....

• flingansnö

Tack Lina, det är skönt att höra, även om jag redan vet det, syrran är inte världens mest enkal person om man säger så.... du kan få hela historien en annnan gång om du vill, den är rätt lång och komplicerad och jag vill inte dra den här i tråden igen, även om de som hängt här länge nog ändå vet det mesta, då jag använde denna tråd som terapi under en period för ngt år sedan!

• flingansnö

lina: Tack! Ang babyproofing, så tipskydd för spisen, barnsäkra lådor med farligt innehåll, dörrstoppar så att hon inte kan klämma sig, skruva fast alla hyllor i väggen.  Plocka bort giftiga blommor och sånnt!  Hoppas att 8 mån kontrollen går bra! Hejja Selma som är så stor nu!!  

• flingansnö

Just ja, har ju glömt att berätta att Agnes fått plats på fjällens förskola!!! Den 9 augusti börjar hon!!

• flingansnö

Jag har bytt ut Agnes nappar från Difrax mot Mams nappar.... hoppas att hon på det viset ska slippa exem i ansiktet... men hon är SKITARG på mig nu!! Slänger nappen och skriker som en stucken gris! Jag känner mig som en rikgit elak mamma....

Svar på tråden järfällatråden 9