• Timba

järfällatråden 9

Har inte haft internet på två dagar och har kännt mig helt handikappad, dvs de håller på med nätet här iområdet så frustrerande...

Gluffsen: Grattis !!! kul att du har fått din lille son nu.

Utteröga: Skönt att op gick bra och jag håller tummarna hårt nu så att du får jobbet, du verkar ju ha flyt nu.

LillaT:Om du har fått gbs måste du få antibiotika dropp vid förlossningen så se till att inte åka in försent, dvs jag har oxå dessa jäkla bakterier och har haft dem under alla mina graviditeter, men jag snittas ju så då är det ingen fara men vid vaginal förlossning är det ju annat.sen brukar man få stanna lite längre på bb dvs de kollar så att man inte fört över det på bebisen.

evani: Grattis till jobbet !

Nä nu ropar Elina måste ta upp henne från badet vi hörs.

• Timba

Evani: helt rätt säg precis som du känner till dem.

Umeafia: vad skönt att det går så bra med bebisen.

Utteröga: jag mår bara bra tackar som frågar, men lite trött är jag på kvällarna somnar i soffan..lite mycket är det just nu oxå med sista tentorna som närmar sig och mina aktiva små busungar..

Nån som vill fika/luncha i veckan, kan tänka mig att besöka ikea ? mån, tis och torsdag funkar för mig.

• Timba

Flingan:förstår att det är tungt nu, det är ju inte så långt kvar.

Utteröga:ja vart tog solen vägen, brr det låter lite kalt för att vara ute och gräva.
    Ska vi försöka spika tisdag om det inte händer nåt annat då ? vilken tid kan du ? dvs jag är ledig så kan i princip närsom.

Nä nu ska jag stoppa Elina i vagnen och ta en promenad till centrum, är sugen på frukt och vi har bara kiwi hemma som jag inte gillar..

• Timba

LillaT:Kul med besök, hoppas ni får en trevlig kväll.Du ska inte med till ikea på tisdag ?

Utteröga: Ja just det HM måste jag kika på, Klockan 10 på tisdag bli kanon.

Flingan: Snart är bebisen här, vad spännande.

• Timba

Mirix: kan ju vara så att eftersom Mira är större nu tycker de att det är lättare att ta hand om henne, dvs vet att många är lite rädda för bebisar, vet inte vad de ska göra när de skriker och så.

Min mamma är så extremt bekväm så hon orkar ta barnen yttest sällan dvs det har väl hänt typ 5 gånger sen de föddes..men jag hoppas att hon tycker att det är lite mer roligt när de väl börjar prata, att hon får lite mer utbyte då. Om inte ska jag börja leta efter en extramormor dvs de finns ju de som inte har några barnbarn som gärna vill umgås med barn.

Utteröga: Vart ligger lägenheten ? Vad kul förresten hoppas det bli bra.

Nä nu måste jag läsa lite, har så svårt att sitta still länge bara, får ont i benen. 

• Timba
    Marina skrev 2010-05-09 14:05:42 följande:
    mänga har sagt till mig om att söka extramormor men jag tycker det är lite läskigt..Hur gör man?? Nån som vet?? har lite erfarenheter av sånt här??
    Det finns en sida på nätet där man kan anonsera extramormor.se En kompis till mig har hittat en jättemysig äldre kvinna som inte har egna barn och hon har verkligen blivit en del av familjen, dvs de har lärt känna varandra under en längre tid, bjudit över henne och så, tror att det är så man får göra.
    Matglad skrev 2010-05-09 14:27:33 följande:
    Halloj! Hoppas alla har en bra söndag. Här har vi en lite halvtrist. Maken och stora tjejen är på scouttävling och jag och de små har varit på bauhaus och ica. Det verkar som mitt husliga jag har kommit tillbaka, har tvåbröddegar på gång och planerar storkok både ikväll och imorgon...Snart kommer i alla fall en kompis förbi och fikar och det blir trevligt men lite tråkigt är att hon inte mår så bra (depression). Jag har dåligt samvete över att jag är lite dålig på att höra av mig. Någon som har ngt bra tips?
    Bara lyssna och finnas där. Och försök ringa lite oftare är man deprimerad orkar man inte riktigt höra av sig och då är det skönt om nån ringer och bryr sig.
    Jag vet inte hur deprimerad hon är, men det kan vara lite jobbigt om man är överdrivet hurtig, dvs bara prata och lyssna och ta det lungt.
  • Timba

Oj vad ni har skrivit idag

LillaT: jag skulle inte ta bikarbonaten speciellt inte om du har bakterier  (gbs) för det kan göra det svårare för dem att försvinna sen vid behandling. dvs bikarbonat är ju en bas och man vill ha sur miljö därnere eftersom varken bakterier eller svamptrivs i sur miljö. Och om du sen för antibiotika kommer det att ta död på alla bra bakt därnere och då får man ofta svamp och tar man då bikarbonat ja då kan man få problem att att bli av med dem. dvs kontentan av det hela har man bakt eller svamp därnere ta inte bikarbonat. dvs till mig ordinerar de tom surgörande tabletter..

Flingan:härligt att du har dopkläderna fixade.

Utteröga: Grattis!!! Härligt och nu håller jag tummarna för lägenheten oxå, men du har ju verkligen flyt nu så ni får säkert den med.

• Timba

LillaT: Jag kommer imorgon och det funkar bara bra vid 1100. Vi syns.

• Timba

Flingan: Hon ska säkert inte spraka dig, ta det lungt och försök vila lite så att du mår bättre.

Stora syster: det finns sådana löner, speciellt om man frilansar dvs hyr ut sig själv men då är det bra att ha lite kontakter innan. sen beror det ju pånär man jobbar dvs nätter ger ju mer betalt, liksom helger..

• Timba

LillaT: Tack själv, det var kul att ses.Elina har sovit itvå timmar nu oxå så jag har kunnat plugga lite, men nu ska vi ut och traska lite, det ju kanonväder.

Mirix: hm jag vet inte om jag skulle våga åka så pass långt tänker på om det skulle hända nåt, kanske inte så kul att hamna på sjukan där. dvs jag känner en tjej som fick läggas in i spanien och blev kvar där en månad, ett sjukhus med ej engelsk talande personal, inte så kul. Annars ärju all inclusive skönt när man har barn.

Svar på tråden järfällatråden 9