• evani

järfällatråden 9

Har nyss kommit hem från Skälby, fy så kallt o blåsigt det var: Vi tyckte inte att det var så mycket till julmarkad heller, mest skolklasser som säljer bröd.

Linnéa föddes 090127
  • evani

Jaha då var det födelsedag igen... 27år för jag vet inte vilken gång i ordningen. Dagen började bra föutom att jag hade 0motivation att gå o jobba, men jag ska ju bara vara där i 4 veckor till så jag tänkte att jag står ut...
    vid 14tiden så uppvaktade de mig med urfina blommor och sång.
    Vid 15 precis innan jag ska gå hem så ringer mitt bemanningsföretag o meddelar att de pratat med min chef på företaget jag är på o de har avbokat resten av mina pass, så from i morgon så ska jag inte komma VA????

Jo jag verkar så omotiverad , ja det är klart jag ska ju snart sluta pga arbetsbrist...
    Jag gör ju ingeting hade hon sagt fast det är ju SÅÅÅ mycket att göra????? Konstigt för jag slutar pga att det INTE finns något att göra, och de få uppgifter jag har lyckats få har jag då skött utmärkt.

Men jag blev nog inte så ledsen över att gå tidigare, för det känns ju mest som om jag sitter av tiden, utan blev ledsen o förbannad över:
    * Att hon ljuger o säger att jag inte gör ngt, för det är svårt att göra ngt om man inte får några uppgifter, o jag har påtalat ett flertal gånger att jag har lite att göra men fått till svar att det kommer igång efter sommaren...
    * Att hon är så falsk att ena minuten stå o uppvakta mig o sjunag ja må hon leva o sen gå hem o inte kunna ta konflikten med att ha ljugit eller att kunna berätta själv...
    * Att göra det på min födelsedag.
    *Att inte ge  mig en chans att hinna meddella mina nu fd kollegor.

Grrr ja det är säkert mer som jag är förbannad på men just nu kommer jag inte på det...

Så nu kollar jag om jag får börja tidigare på det stället som jag ska börja på i januari egentligen. INGET mer bemanningsföretag för min del..

Jo förresten jag slängde blommorna!!!!

Förlåt för mitt LÅNGA EGOinlägg.
    KRAM på er alla

PS: Nea sjöng JA må hon leva hå håjaja när jag kom hem :) hujja hujja hujja sa hon,

Linnéa föddes 090127
  • evani

Jo dagen var lite bra också...

Jag har ju beställt en klänning till bröllopet som skkulle ha skickats i torsdags, idag fick jag ett mail där de ber om ursäkt att de är lite försenade, (det spelar ju inte mig nån roll... ska ju inte gifta mig förrän i april ;)  )

Så de drar av 30% på priset om jag fortfarande vill ha klänningen...

TACK!!!!!

Linnéa föddes 090127
  • evani

Jessi: fy så tråkigt!!!! vilket stolpskott till männiks, hur kan man göra så?????

Linnéa föddes 090127
  • evani

lillgrodans mamma: välkommen!

Jag kan verkligen rekomendera dagmammor i viksjö, de är super! och de hittar på MASSOr av roliga saker, gympa skogsutflykter, lek på lokalen åka skridsko, museeumbesök och bada bla och bio för de större barnen.

vi är supernöjda o ångrar inte att vi bytte från dagis till dagmamma.

Linnéa föddes 090127
  • evani

God Jul till er alla!

Linnéa föddes 090127
  • evani

Usch Nea har kräkts i natt flera gånger så jag fick inte mycket sömn... nu kör jag dagens 2:a maskin tvätt med kräkiga grejer :( men det verkar gå lite bättre med Nea nu o hon sitter i soffan o kollar Nemo. Jag försökte med madagaskar först men efter 2 minuter sa hon mamma nä roligt titta nemo... så nu gör vi det för 20:e gången...

appropå förstoppade småbarn så var nea hård i magen som bebis o hon åt NAN 1 o 2 men fick tipset att byta ut något mål/dag mot semper bifidus ersättning finns på apoteket. och det funkade jättebra.

Jag hänger gärna med på knytis men vet inte om jag jobbar eller inte ännu, jag jobbar ju varannan helg :( det suger men det är ju ett jobb i väntan på ett annat.

Ha det bra alla o vä'lkommen alla nya,

Linnéa föddes 090127
  • evani

Nea mår bra igen, men vill fortfarande knappt äta... så vi kämpar på med det, ikväll blev det 2 skivor skinka till middag o ett par munnar vatten, har inte ens kunnat få i henne en bulle, jag tänkte att det var bättre än ingenting men nej det ville hon inte ha...

Linnéa föddes 090127
  • evani

Välkommen alla nya :)

Jag skulle baka en marängtårta till Neas 2-års kalas i morgon. Tror ni inte att elvisper dör när jag ska börja vispa marängen...
    Jag fick vispa som en tok förhand, men det blev bara pannkaka av alltihopa...
    Får ut o köpa ny elvips i morgon fm o flera ägg... undrar hur många paket ägg jag gör av med den här gången... rekordet är 2 st 12.pack o ingen tårta i slutändan... men skam den som ger sig.

Hoppas nu att Nea somnar snart, så jag kan krypa ner i sängen o kolla tv, gick upp halv 5 i morse för att jobba :(

Linnéa föddes 090127
  • evani
    hannelelle skrev 2011-02-21 10:37:42 följande:
    Hejsan alla Järfällabor!

Tänkte höra mig för om det finns några föräldrar till barn hos dagmammorna (familjdaghem) i Viksjö? 

Vår lilla familj kommer troligtvis att flytta till Viksjö och nu börjar det svåraste...hitta barnomsorgsplats!

Idag går dottern (2 1/2 år) hos dagmamma och trivs väldigt bra, är därför lite nyfiken på dagmammorna i Viksjö. Trivs era barn? I vilka områden bor dagmammorna? Är det svårt att få plats? Osv.

Tar även gärna emot tips om förskolor i Viksjö! Vi kommer bo i Hummelmora, så gärna förskolor i/runt det området. Har förstått att Rosa tornet, Fäboden och Plommonet är populära och svåra att få plats på (så lät det när jag pratade med kommunen iaf), så jag är spec. intresserad av att höra ifrån föräldrar till barn på Sandviks- och Fjällenskolornas förskolor, har hört lite olika "rykten" om dessa två. Trivs era barn? Är personalen bra?

Väldigt tacksam för svar! 
    Linnea går hos dagmammai Viksjö, o det är det bästa bytet vi gjort (gick på dagis tidigare).  Det finns 3 kommunala dagmammor kvar o 2 privata, alla är JÄTTEBRa o träffas o gör roliga saker, utflyckter, träffas på lokalen, har pedagogisk verksamhet med språk o matte, har gympa 1gång i veckan, o min dagmamma åker även skridskor med barnen 1 gång per vecka under vintern. JAg tror att det finns platser at tfå direkt, för så har varit fallet under vintern, även om det har kommit några nya barn till, Hoppas att det verkar bra, inboxa mig om du vill veta mer,
    Linnéa föddes 090127
  • evani

Lycka till Judith med bebisen

Linnéa föddes 090127
  • evani

Välkommen tillbaka BT, grattis till den lilla på jäsning :)

Linnéa föddes 090127
  • evani

JAg o Nea kan ev följa med på fredag o bada. Om det är ok hon är ju lite större än de andra (2år) men älskar att bada...

Linnéa föddes 090127
  • evani

I dag åker vi till landet o firar påsk. Vill önska er alla en glad o solig påsk!!!! Kram Eva

Linnéa föddes 090127
  • evani
    Lilla skrev 2011-04-23 15:57:43 följande:
    Glad påsk alla!

evani: kul att du kikade in! Har ni gift er nu? Hur gick allt?

Flingan: det låter underbart på Långalma!

Jag har nu börjat träna till Vårruset. Har varvat jogga/gå vid 2 tillfällen den här veckan. Tufft för mig som aldrig sprungit, men men... Jag får dock ont i benen och det är ju inte bra. Gör nog nåt fel. Eftersom det bara är en månad kvar till loppet är det ytterst tveksamt om jag kommer kunna springa det, men vi är väl några som kan kombinera löpning med att gå? Eller hur går det med träningen för er andra?
    Nope vi är inte gifta ännu, men det är inte långt kvar ;)
    Linnéa föddes 090127
  • evani
    Lilla skrev 2011-04-25 16:27:10 följande:
    evani: lycka till med bröllopet och ha en underbar dag! Hjärta

Nån som har lust att ses på onsdag?
    Tack :)
    Linnéa föddes 090127
  • evani

Så där, då var vi gifta!!! Gifte oss igår i stadshuset o hade sen en kväll bara för oss själva, med god mat o hotellmys, Vi tar en grillfest i sommar istället... Det var så skönt att inte behöva festa igår, utan vi åkte till hotellet o badade bubelpool istället :) Hoppas att ni alla andra oxå har haft en underbar valborg kram på er

Linnéa föddes 090127
  • evani
    flingansnö skrev 2011-05-31 10:55:42 följande:

LillaT: Grattis till stora killen!!! klart han måste få en samkbit av tårtan! Ang fskgrupperna låter det helt normalt. Ska kolla när jag hämtar G idag hurd detkommer att se ut till hösten, det sitter en lsita på dörren.

Vi har varit på BVC idag och Agnes fick sina 1-års sprutor! Stackarn.... hon blev jätteledsen! MEn det gick över ganska fort iaf! Jag frågade även om Agnes förstoppning, och hur jag ska göra, och sköterskan trodde kasnke att mindre fibrer skulle hjälpa.... så nu har jag kokat vetemjöljsvälling med rapsolja i, och så ökade jag dosen lactulos till 15ml.... hoppas att det hjälper nu!! Har ni ngra bra tips mot förstoppning?

Provat om det hjälper med russin? ät som snacks varje dag det funkar på Nea när hon blir hård i magen...
    Linnéa föddes 090127
  • evani
    evani skrev 2011-06-01 06:57:06 följande:
    Provat om det hjälper med russin? ät som snacks varje dag det funkar på Nea när hon blir hård i magen...
    PS dricker hon tillräckligt? annars kan man ju också få förstoppning?
    Linnéa föddes 090127
Svar på tråden järfällatråden 9