• Anonym (jobbigt)

hjärtklappning

Jag har sådan hjärtlappning och är alldeles darrig/matt, antar att jag blir darrig pga hjärtklappningen? Gör jag mista lilla fysiska ansträngning blir jag helt darrig och hjärtat slår som attan!
    Var till vårdcentralen i januari, egk bra och blodprover bra!

vad kan vara fel, vad kan vara bakomliggande?

Någon som haft så här som vet vart ska jag ska vända mig?

(jag ska till hjärtmottagning i morgon men det är inte pga detta utan för att kolla så inte jag har fel på hjärtat pga att min mamma samt några till på hennes sida har/haft det....
    jag tror dock att allt kommer vara normalt och undrar vad kan jag ta upp med läkare att det kan vara?)

• Svar på tråden hjärtklappning
  • Anonym (jobbigt)
    emmaguldkorn skrev 2010-03-24 15:38:27 följande:
    Hej ts. Jag har haft problem med hjärtklappningar sedan jag fick mitt första barn för 6 år sedan, liksom min mor också har det (hon medicineras för det) jag har dock inte varit iväg till doktorn eftersom min hjärtklappningar har kommit i samband med stress och rökning. Nu rökar jag inte och är dessutom mammaledig så inget stressigt jobb direkt. Hjärtklappningarna har försvunnit. Röker du så har du ena förklaringen till åkomman och stressigt jobb eller stressigt liv överhuvudtaget kan vara orsaken också.
    Hej
    Tack för svar

Jag röker inte och är också föräldraledig....

vad var fellet med din mamma? Vad medicineras hon med?
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym (Hjärtat) skrev 2010-03-24 15:37:46 följande:
    Jag har så sen många år. Min diagnos är vasoregulatorisk asteni. Hjärtat får pumpa mer än vanligt för att få in syre. Behandlas med blodtryckssänkande. Råder delade meningar om det är farligt i längden.
    HUR kom man fram till detta?
  • Anonym (Hjärtat)
    Anonym (jobbigt) skrev 2010-03-24 15:45:16 följande:
    HUR kom man fram till detta?
    Läs inlägg 10. Uteslutningsmetoden.
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym (Hjärtat) skrev 2010-03-24 15:44:29 följande:
    Det syntes inga fel på mitt hjärta heller på alla undersökningar. Diagnosen drogs med tanke på att jag hade hela 160 i puls av att stå upp när jag hade influensa och det gick sällan ner till under 100 i puls ens när jag var helt frisk. Orkar mycket mer nu med medicin!
    Okey tror dock inte det är något fel/onormalt med min puls/blodtryck
  • Anonym (jobbigt)

nu har jag varit på ultrlljud och allt såg bra ut med hjärtat, inget fel i blodproven som rör hjärtat heller MEN hög puls, 100
    Fick betablockerare utskrivet?

• Anonym (Hjärtat)
    Anonym (jobbigt) skrev 2010-03-26 15:52:26 följande:
    nu har jag varit på ultrlljud och allt såg bra ut med hjärtat, inget fel i blodproven som rör hjärtat heller MEN hög puls, 100Fick betablockerare utskrivet?
    Blodtryckssänkande allså. Samma som jag äter. Ger lägre puls och mindre hjärtklappning. Du kommer säkert må bättre av dem!
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym (Hjärtat) skrev 2010-03-26 19:15:31 följande:
    Blodtryckssänkande allså. Samma som jag äter. Ger lägre puls och mindre hjärtklappning. Du kommer säkert må bättre av dem!
    ja, emconcor! SKule börja med en halv tablett, gjorde det idag men märkte nog ingen skillnad, det borde man väl göra rätt snabbt...
    läkare kunde inte säga varför det är så här
    jag hade ju 100 i puls, är det rätt högt?
  • Anonym (Hjärtat)
    Anonym (jobbigt) skrev 2010-03-26 20:06:37 följande:
    ja, emconcor! SKule börja med en halv tablett, gjorde det idag men märkte nog ingen skillnad, det borde man väl göra rätt snabbt...läkare kunde inte säga varför det är så härjag hade ju 100 i puls, är det rätt högt?
    De börjar med låg dos för att se om det funkar. Du ska väl dit på uppföljning antar jag? 100 i vilopuls är väldigt högt,det hade jag jämt innan medicinen.
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym (Hjärtat) skrev 2010-03-27 15:48:31 följande:
    De börjar med låg dos för att se om det funkar. Du ska väl dit på uppföljning antar jag? 100 i vilopuls är väldigt högt,det hade jag jämt innan medicinen.
    ja han sa att jag skule börja med en halv tablett och sedan om jag inte tyckte det var tillräckligt skulle jag öka till en tablett, så jag får väl ge det ett par dagar med en halv tablett.....
    Jag skulle inte komma på uppföljning, han sade att han skulle skicka ett brev till min husläkre att jag vrait där, vad har gjort, vad han kom fram till och vad han hade skrivit ut för medicin?
  • Anonym

För mig låter det som panikångest, jag hade exakt likadant, men nu är det mkt bättre. Fick oxå betablockerare. började att verka efter 4-5 dagar. Jag tycker absolut att du ska på uppföljning, du vill ju säkert veta om pulsen har gått ner, konstigt att läkaren bara släpper det så där. Ring o begär en uppföljning, hoppas att du får ner din puls, jag vet hur jobbigt det är att gå med sådant. Kram o lycka till. 

Svar på tråden hjärtklappning