• Anonym (jobbigt)

hjärtklappning

Jag har sådan hjärtlappning och är alldeles darrig/matt, antar att jag blir darrig pga hjärtklappningen? Gör jag mista lilla fysiska ansträngning blir jag helt darrig och hjärtat slår som attan!
    Var till vårdcentralen i januari, egk bra och blodprover bra!

vad kan vara fel, vad kan vara bakomliggande?

Någon som haft så här som vet vart ska jag ska vända mig?

(jag ska till hjärtmottagning i morgon men det är inte pga detta utan för att kolla så inte jag har fel på hjärtat pga att min mamma samt några till på hennes sida har/haft det....
    jag tror dock att allt kommer vara normalt och undrar vad kan jag ta upp med läkare att det kan vara?)

• Svar på tråden hjärtklappning
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym (Hjärtat) skrev 2010-03-27 21:03:49 följande:
    Jag har svårt att klara kyla för då flippar hjärtat ut helt. Och kyla är ju nog jobbigt ändå när man har fibbro! Kan absolut inte springa en meter heller för då känns det som hjärtat ska gå av. Däremot har vardagssysslorna blitt mindre jobbiga pg.a att hjärtat slår saktare. Orkar trappor bättre också-ett tag kunde jag knappt ta en trappa.
    okey jag har svårt för både kyla och värme, min kropp kan likosm inte reglera kyla och värme?

Samma här, springer jag blir jag totalt slut, känns som hjärtat ska hoppa ur kroppen

Just nu orkar jag inte med de enkaste hushållssysslor har NOLL ork/energi
  • Anonym (jobbigt)

5 dagar med tabletterna idag men ingen skillnad.....var ute och gick lite och blev alldeles darrig, nu har jag sovit middag och har en enorm hjärtklappning, blir alltid så efter jag ovit middag?

• Anonym (Hjärtat)
    Anonym (jobbigt) skrev 2010-03-30 15:07:34 följande:
    5 dagar med tabletterna idag men ingen skillnad.....var ute och gick lite och blev alldeles darrig, nu har jag sovit middag och har en enorm hjärtklappning, blir alltid så efter jag ovit middag?
    Du får öka dosen helt enkelt,det är inte farligt alls. Res inte på dig så hastigt när du legat,det kan ge hjärtrusningar, ta det väldigt lugnt. Jag blir också sån om jag gör nåt hastigt.
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym (Hjärtat) skrev 2010-03-30 15:26:23 följande:
    Du får öka dosen helt enkelt,det är inte farligt alls. Res inte på dig så hastigt när du legat,det kan ge hjärtrusningar, ta det väldigt lugnt. Jag blir också sån om jag gör nåt hastigt.
    kanske ska vänta en vecka innan åtmistånde??
  • Anonym (jobbigt)

varför mer hjärtklappning efter mat eller när man sovit  dagen?

• Anonym (Hjärtat)
    Anonym (jobbigt) skrev 2010-03-31 10:28:46 följande:
    kanske ska vänta en vecka innan åtmistånde??
    Behövs nog inte. Det verkar inte funka med den dosen.
    Anonym (jobbigt) skrev 2010-03-31 14:02:22 följande:
    varför mer hjärtklappning efter mat eller när man sovit  dagen?
    En extra ansträngning för kroppen helt enkelt. Jag orkar inget alls när jag ätit.
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym (Hjärtat) skrev 2010-03-31 15:14:45 följande:
    Behövs nog inte. Det verkar inte funka med den dosen. En extra ansträngning för kroppen helt enkelt. Jag orkar inget alls när jag ätit.
    Jaså du tror redan jag skulle märkt det?
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym (Hjärtat) skrev 2010-03-31 15:14:45 följande:
    Behövs nog inte. Det verkar inte funka med den dosen. En extra ansträngning för kroppen helt enkelt. Jag orkar inget alls när jag ätit.
    Jaså du gör inte det......jag kan få hemsk hjärtklappning när jag ätit och vi ska inte tala om när jag sovit på dagen
  • Anonym (Hjärtat)
    Anonym (jobbigt) skrev 2010-03-31 17:04:41 följande:
    Jaså du tror redan jag skulle märkt det?
    Jag märkte effekt av första pillret nu när jag började om med dem så det tror jag.
    Har mycket mer ork och mindre hjärtklappning.
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym (Hjärtat) skrev 2010-03-31 18:43:09 följande:
    Jag märkte effekt av första pillret nu när jag började om med dem så det tror jag.Har mycket mer ork och mindre hjärtklappning.
    jaså oj....hörde någon annan som sade att hn märkte skillnad efter en vecka det var därför jag tänkte att jag får ge det en vecka?
  • Anonym (Beta)

Jag fick börja med 25 mg 1 tabl/dagl får öka till 2 st per dag om det behövs å dem verkar inom nån/några timmar..

Atenolol tror jag min heter (orkar inte gå å kolla{#lang_emotions_undecided})

• Anonym (Hjärtat)

Jag har Pindolol. Verkar också direkt.

• Anonym (jobbigt)
    Anonym (Beta) skrev 2010-03-31 19:53:17 följande:
    Jag fick börja med 25 mg 1 tabl/dagl får öka till 2 st per dag om det behövs å dem verkar inom nån/några timmar..Atenolol tror jag min heter (orkar inte gå å kolla)
    okey jag har Bisoprolol 5 mg och skulle börja med en halv tablett vilket jag fortfarande tar då
  • Anonym (Hjärtat)
    Anonym (jobbigt) skrev 2010-03-31 23:04:20 följande:
    okey jag har Bisoprolol 5 mg och skulle börja med en halv tablett vilket jag fortfarande tar då
    1/2 per dag bara? Jag tar två om dagen,morgon och kväll. 10 mg per dag allså.
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym (Hjärtat) skrev 2010-03-31 22:47:19 följande:
    Jag har Pindolol. Verkar också direkt.
    Okey hur mycket tar du?

det var väldigt vad många olika, atenolol, pindolol, bisoprolol
  • Anonym (Hjärtat)
    Anonym (jobbigt) skrev 2010-03-31 23:06:21 följande:
    Okey hur mycket tar du?det var väldigt vad många olika, atenolol, pindolol, bisoprolol
    Se inlägg 44. {#lang_emotions_smile}
  • Anonym

Jag tar Seloken Zoc 100 mg om dagen, är en gammal beprövad tablett, enda nackdelen med den, är att den kan ge mardrömmar som biverkan. Men för mig har det funkat fint.

• Anonym (jobbigt)
    Anonym (Hjärtat) skrev 2010-03-31 23:09:45 följande:
    Se inlägg 44.
    aha nu när jag ökat upp till en tablett blir det 5 mg per dag
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym skrev 2010-04-02 16:30:49 följande:
    Jag tar Seloken Zoc 100 mg om dagen, är en gammal beprövad tablett, enda nackdelen med den, är att den kan ge mardrömmar som biverkan. Men för mig har det funkat fint.
    Okey detta med hur många mg är så olika från tablett till tablett verkar det som
Svar på tråden hjärtklappning