• Anonym (jobbigt)

hjärtklappning

Jag har sådan hjärtlappning och är alldeles darrig/matt, antar att jag blir darrig pga hjärtklappningen? Gör jag mista lilla fysiska ansträngning blir jag helt darrig och hjärtat slår som attan!
    Var till vårdcentralen i januari, egk bra och blodprover bra!

vad kan vara fel, vad kan vara bakomliggande?

Någon som haft så här som vet vart ska jag ska vända mig?

(jag ska till hjärtmottagning i morgon men det är inte pga detta utan för att kolla så inte jag har fel på hjärtat pga att min mamma samt några till på hennes sida har/haft det....
    jag tror dock att allt kommer vara normalt och undrar vad kan jag ta upp med läkare att det kan vara?)

• Svar på tråden hjärtklappning
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym skrev 2010-03-27 18:30:19 följande:
    För mig låter det som panikångest, jag hade exakt likadant, men nu är det mkt bättre. Fick oxå betablockerare. började att verka efter 4-5 dagar. Jag tycker absolut att du ska på uppföljning, du vill ju säkert veta om pulsen har gått ner, konstigt att läkaren bara släpper det så där. Ring o begär en uppföljning, hoppas att du får ner din puls, jag vet hur jobbigt det är att gå med sådant. Kram o lycka till. 
    Jag har själv panikångest sedan 7 års ålder men känner inte igen det i detta.....

men som jag skrev skulle han skicka ett brev till min husläkare så det är väl hon som får ta uppföljningen då?

Tack ja det är väldigtjobbigt att ha sådan hjärtklappning, jag blir alldeles darrig!
    Blev ni andra trötta med av det?

kram tillbaka
  • Anonym

Va precis slut i hela kroppen, man skakar o det känns som om benen ska ge vika, usch, det är en vidrig känsla. Fick dubbelslag i hjärtat oxå, så många ggr. va jag tvungen o lägga mig ner för att inte svimma.  

• Anonym (jobbigt)
    Anonym skrev 2010-03-27 19:00:21 följande:
     Va precis slut i hela kroppen, man skakar o det känns som om benen ska ge vika, usch, det är en vidrig känsla. Fick dubbelslag i hjärtat oxå, så många ggr. va jag tvungen o lägga mig ner för att inte svimma.  
    ja samma här, blir alldelse darrig och orkar ingenting fast det trodde jag berodde bara på min fibromyagi samt ME Kronisk Trötthetssyndrommen då kanske det har med detta att göra också, har även tungt att ta djupa andetag
  • Anonym

Det kan säkert hänga ihop med din höga puls, jag kunde ha svårt att dra djupa andetag, jag med. Hur är det med sömnen, min va katastrof dålig, låg o vred mig hela nätter ibland o då mådde man ju ändå sämre. Du ska se att om några dagar kommer du att märka skillnad när tabletterna börjar att verka, jag är nästan hundra på att du kommer att bli bättre.

• Anonym (Hjärtat)
    Anonym (jobbigt) skrev 2010-03-27 19:09:15 följande:
    ja samma här, blir alldelse darrig och orkar ingenting fast det trodde jag berodde bara på min fibromyagi samt ME Kronisk Trötthetssyndrommen då kanske det har med detta att göra också, har även tungt att ta djupa andetag
    Så du har fibbro också? Då är jag inte förvånad alls över din puls. Samma sak här nämligen. Visserligen började det i andra änden,d.vs med hjärtklappning först så pass att jag blev inlagd,men det var början på fibbron visade det sig. Kanske kommer v.c-läkare ta kontakt om ett tag för uppföljning,annars får du själv kontakta dem. Öka dosen du om du känner att denna dos inte funkar.
  • Anonym (...)

Har nästan dagligen hjärtklappningar. Känns som att det slår ojämnt,och är jävligt obehagligt! Kommer oftast när jag slappnar av på kvällen.
    Har varit på EKG där de konstaterade att jag har ofarliga rytmstörningar. Har det i släkten.

• Anonym (jobbigt)
    Anonym (Hjärtat) skrev 2010-03-27 20:20:39 följande:
    Så du har fibbro också? Då är jag inte förvånad alls över din puls. Samma sak här nämligen. Visserligen började det i andra änden,d.vs med hjärtklappning först så pass att jag blev inlagd,men det var början på fibbron visade det sig. Kanske kommer v.c-läkare ta kontakt om ett tag för uppföljning,annars får du själv kontakta dem. Öka dosen du om du känner att denna dos inte funkar.
    Jaså du har också fibro så här kan man läsa om fibro och ME om just det vi diskuterar

Fibromyalgi:
    Andfåddhet/andningsrubbningar
    Snabb, orolig och ojämn hjärtrytm

ME:
    Hjärtklappning med eller utan rytmstörning.

Såg en annan tjej med fibro som skrev så här, det kändes som hon tagit orden ur min mun
    "Jag har också problem med hjärtklappning eller att det känns som inte hjärtat orkar med riktigt, jag blir ofta yr och svimfärdig.
    Jag har också tryck över bröstet och svårt att ta djupa andetag.
    Ibland när jag är riktigt dålig känns det som jag inte skulle orka att andas
    jag är trött och utmattad, orkar bara vara uppe ur sängen korta stunder"
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym skrev 2010-03-27 19:26:09 följande:
    Det kan säkert hänga ihop med din höga puls, jag kunde ha svårt att dra djupa andetag, jag med. Hur är det med sömnen, min va katastrof dålig, låg o vred mig hela nätter ibland o då mådde man ju ändå sämre. Du ska se att om några dagar kommer du att märka skillnad när tabletterna börjar att verka, jag är nästan hundra på att du kommer att bli bättre.
    Jaså var det så att du också kunde ha svårt att ta djupa andetag, visst är det obehagligt!

Min sömn är ständigt störd då jag har två små barn, någon av dem eller båda vaknar varje natt

Hoppas att jag kommer få effekt av tabletterna
    Tack
  • Anonym (jobbigt)
    Anonym (...) skrev 2010-03-27 20:44:09 följande:
    Har nästan dagligen hjärtklappningar. Känns som att det slår ojämnt,och är jävligt obehagligt! Kommer oftast när jag slappnar av på kvällen. Har varit på EKG där de konstaterade att jag har ofarliga rytmstörningar. Har det i släkten.
    Samma här, har det dagligen och det sista även jag mycket på kvällen, blir helt slut/trött!
    Så därför kan jag ju skilja det ifrån min panikångest efter som man har inte panikångest hela tiden
  • Anonym (Hjärtat)

Jag har svårt att klara kyla för då flippar hjärtat ut helt. Och kyla är ju nog jobbigt ändå när man har fibbro! Kan absolut inte springa en meter heller för då känns det som hjärtat ska gå av. Däremot har vardagssysslorna blitt mindre jobbiga pg.a att hjärtat slår saktare. Orkar trappor bättre också-ett tag kunde jag knappt ta en trappa.

Svar på tråden hjärtklappning