Nja, jag skulle bli 168,5 cm, men är bara 160. Sonen ska tydligen bli 176,5. Det skulle kunna stämma, men det kan också vara helt fel. Bland männen i släkten har han knappt 170 till drygt 190 cm att brås på. Kvinnorna är knappt 160 till runt 175. Alltså väldigt svårt att säga.
Dottern fick vi genom adoption, så förutom en synnerligen virrig BVC-sköterska vi hade tidigare finns det väl ingen som tror att vår kroppslängd kommer att påverka hur lång hon blir.
Sedan tycker jag att sidan gör det enkelt för sig. Det står något i stil med att 9 av 10 hamnar inom den beräknade längden +/- 10 cm. Nähä? Så oerhört träffsäkert! Så fantastiskt att jag, som svensk kvinna, faktiskt hamnade någonstans mellan 158,5 och 178,5 cm! Man kan ju tro att de har en kristallkula på Growingpeople. Inte.
För övrigt så är jag nöjd med att vara kort. Enda gången jag kan önska att jag vore längre är när jag behöver något från högsta hyllorna i köksskåpen, men det finns ju pallar. Det är skönt att kunna sitta bekvämt på tåg, bussar och flyg, kunna gå rak i segelbåtar etc. Ibland är det bra att kunna kläder och skor på barnavdelningen (klart billigare!).