• pixiewings

Stämmer detta på din längd?

www.growingpeople.se/templates/Page.aspx

Berätta gärna hur långt erat/era barn ska bli enligt denna och om du tror det kommer stämma

Sebastian 080301 ♥ BF 100624
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-24 15:01
    Själv ska jag enligt detta bli 174 och det är faktiskt det jag exakt är

Sonen "ska" bli runt 179 cm och det är nog inte omöjligt...
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Stämmer detta på din längd?
  • Fiva

Stämmer inte här...

Enligt uträkninen "ska" jag vara 168.5 cm... och jag ÄR 183 cm lång :P

• Manchester

Nja, jag skulle bli 168,5 cm, men är bara 160. Sonen ska tydligen bli 176,5. Det skulle kunna stämma, men det kan också vara helt fel. Bland männen i släkten har han knappt 170 till drygt 190 cm att brås på. Kvinnorna är knappt 160 till runt 175. Alltså väldigt svårt att säga.

Dottern fick vi genom adoption, så förutom en synnerligen virrig BVC-sköterska vi hade tidigare finns det väl ingen som tror att vår kroppslängd kommer att påverka hur lång hon blir.

Sedan tycker jag att sidan gör det enkelt för sig. Det står något i stil med att 9 av 10 hamnar inom den beräknade längden +/- 10 cm. Nähä? Så oerhört träffsäkert! Så fantastiskt att jag, som svensk kvinna, faktiskt hamnade någonstans mellan 158,5 och 178,5 cm! Man kan ju tro att de har en kristallkula på Growingpeople. Inte.

För övrigt så är jag nöjd med att vara kort. Enda gången jag kan önska att jag vore längre är när jag behöver något från högsta hyllorna i köksskåpen, men det finns ju pallar. Det är skönt att kunna sitta bekvämt på tåg, bussar och flyg, kunna gå rak i segelbåtar etc. Ibland är det bra att kunna kläder och skor på barnavdelningen (klart billigare!).

• snillis

På mig stämmer det minus 1 cm.

Det kommer nog att stämma ungefär på våra barn också. Vi är båda korta och våra barn har alltid legat på de nedre kurvorna på längden.
    MEn de är så unga än så det är svårt att veta, förståss.

• pefa

Inte alls! Jag borde ha varit 169,5 enligt uträkningen, jag är 181 cm! :O

• babysmurfen

På mig stämmer det exakt.  Skulle vara 1,73 cm och det är precis det jag är. Kan tänka mig att det stämmer på mina söner oxå

• Noblesse

För mig stämde det exakt. Fick 163 cm och det är precis vad jag är Sonen ska enligt det här bli 175 cm, det återstår att se.

♥Hugo 2/10-2008♥~♥bebis i magen bf 31/3-2010♥~sandrasj.blogg.se
  • emmiz01

Hmm,, stämde inte på mig. Kanske stämmer på någon av mina systrar (vi är inte lika långa) Men så vitt jag vet har vi samma föräldrara ;)

• majken81

Stämde inte alls på mig...skulle enligt dem vara 169 cm och jag är 178 cm. Kan kanske stämma mer på vår son som skulle kunna tänkas bli 189,5 cm...

• SannaStina

Stämmer inte på mig som skulle vara ca 170 cm men är 179. Min syster stämmer det dock på.

Mina söner skall enligt detta bli ca 185 och det räknar jag med att de minst blir. Har kusiner som är 202 men det tycker jag är liiite för långt.

Mamma till Max 061104 & Felix 090320
Svar på tråden Stämmer detta på din längd?