Lyxfällan 25/3
Jag är mållös, efter bara 4 min in i programmet.
Spontanköpa en häst?
Shoppa upp dagskassan från arbetet på väg hem från jobbet?
Jag är mållös, efter bara 4 min in i programmet.
Spontanköpa en häst?
Shoppa upp dagskassan från arbetet på väg hem från jobbet?
Jag satt först och gapade, men sen föll bitarna på plats... Jag tycker de borde ha kunnat göra mer för henne. Det jag satt mest och tänkte på var "När ska de ge henne terapi, när ska de ge henne långvarig terapiii". Jag har också läst skvallret på flashback, etc. När hon sa att hon hade ADHD så tänkte jag bara "Aha, vad bra att hon åtminstone förstått sååå mycket".
Och folk som säger att hon bara skyller på det kan ta och slänga sig i väggen. För mig var det uppenbart.
Men tala ur skägget. Vad är det med hennes massagerörelse? Är det bara jag som inte förstår har jag missat nåt här?
Men hon är ju en vuxen, myndig person som själv har valt att söka till programmet. Uppenbarligen klarar hon sig själv, hade ju egen firma ingen god man eller liknande, hur ska de då inte kunna sända programmet, eller snarare varför ska de inte sända det? Hon ville ju vara med, hade inget begåvningshandikapp och hennes syster var också med. Tycker inte man ska skälla på tv för att hon sökte till programmet.
Jag förvånas varje gång jag ser lyxfällan inför människors nonchalans till pengar och räkningar..
Jag har aldrig haft det bra ställt. Jobbar åt kommunen för en inte allt för hög lön och det har varit stunder då vi vänt på örena i familjen då sambon var utan jobb så försörjde jag hela fam på min lön och vi bor ändå i ett radhus på 108 kvadrat. Så får folk in netto mer än jag tjänar brutto och inte kan klara sig fast dom är singlar...
Jag har så otroligt svårt att fatta hur det kan bli så. Tragiskt!
Helt ärligt är det ju ni här i tråden som idiotförklarar henne. Antyder att hon kanske inte tar hand om sitt barn bra vilket är lågt att spekulera i.
Ja, hon skötte inte sina papper till företaget men hon är knappast ensam. Hon har sin ADHD som gör det medans andra bara inte orkar ta tag i det.
Varför är hennes anledning värre än andras?
Det är ni som omyndigförklarar henne här!
Det söker massvis med nötter med diverse problem till ett program som lyxfällan, men alla visas inte upp på TV för det. Det normala är en familj med hyfsat normala förhållanden men som slarvar och latar sig.
I det här fallet finns det ju två saker som skiljer från övriga klienter: det är uppenbart att hennes handikapp, hennes ADHD, är en viktig orsak till varför det ser ut som det gör och dessutom då det här med hennes sidoaktiviteter. Några Internet-klick bort så vet varenda klasskamrat till hennes dotter vad mamman sysslar med.
Just därför, för att inte outa henne för hela världen, så borde programmet inte ha sänts.