• höstäpple

Lyxfällan 25/3

Jag är mållös, efter bara 4 min in i programmet.

Spontanköpa en häst?
    Shoppa upp dagskassan från arbetet på väg hem från jobbet?

• Svar på tråden Lyxfällan 25/3
  • Göteborgsmamman75

Jag blev illa berörd av att hon hade en dotter. Hon la hur mycket som helst på hästen men inte ett öre till sin dotter. När hon hade två tusen kvar som hon skulle fundera över vad hon skulle lägga pengarna på - för mig hade det varit självklart att spara till dottern.

Hon var ju som ett barn själv vilket fick sin förklaring sen när det kom fram att hon hade adhd. Det mest skrattretande var ju den där sk terapeuten som verkligen inte fattade varför hon hade sitt beteende. Adhd personer brukar ju just ha den problematiken med dålig impulskontroll. Tyckte synd om tjejen, hon borde få hjälp och stöd, inte bli hånad i TV. Fast C och M var rätt snälla mot hene jämfört med vad de kan vara mot andra personer.

• Viggan

Ville bara säga att hon visst la pengar på sin dotter 4500 kronor på dottern och 5000 på hästen. inte för att det är bra  men jag vill vara lite rättvis, det är en väldig skillnad på inte ett öre och 4500....

• Moonis
    Viggan skrev 2010-03-26 12:32:22 följande:
    Ville bara säga att hon visst la pengar på sin dotter 4500 kronor på dottern och 5000 på hästen. inte för att det är bra  men jag vill vara lite rättvis, det är en väldig skillnad på inte ett öre och 4500....
    Precis, hon la pengar på henne också.
  • Waldo
    Miss Lau skrev 2010-03-26 09:36:53 följande:
    Jag tycker att gårdagens program var att gå över gränsen. Klart hon behövde hjälp, frågan är om det är etiskt försvarbart att visa upp sånt i teve.
    Jag håller med dig där

För det är frågan om hjälpen nådde ändra fram. Jag upplevde det som att hon hade en del andra problem som gjorde det besvärligt för henne att förstå och handskas med ekonomi på ett vettigt sätt
    Och att exponera det på bästa sändningstid var inte alls särkskilt vackert av dem.
  • fruis
    Vintermamma02 skrev 2010-03-26 22:13:45 följande:
    Enligt en annan känd sida där man kan få information, så verkar det som om flera har känt igen henne. Det verkar som om det inte bara är vanlig "massage" som hon säljer i sin salong...och hon gör tydligen även hembesök om man vill...
    Fy fan vad tragiskt. Varför, varför, varför väljer de att visa ett sådant program?
  • Leo1977

Jag tycker att det är ett bra program. Håller dock med om att spontanköpa en häst är galet. :)

• fruis
    Astarte skrev 2010-03-26 22:18:20 följande:
    Vad spelar det för roll vad C och M gör i tv när det kommer sånna inlägg på nätet. . . ? NU är jag mållös. . .(VARFÖR höll du inte bara käften om det där?!)
    För att det är en idiot från FB som vill fortsätta att sprida rykten som en kul grej...
  • figurehead

En otroligt sorglig historia. Kollade på programmet nyss.

Man märker ju på C och M:s beteende att det inte var ett normalt program. Det var inga kramar och lyckönskningar som det alltid är annars. De måste ha förstått från första stund att det är något som inte står rätt till med henne. Hon sa ju själv att hon har ADHD.

Kollade också upp tråden på FB och det var ju någon som hade besökt henne för "massage". Sen om han talar sanning eller inte, det kan ju inte jag svara på.

Tycker man kunde slopat att visa det här avsnittet av Lyxfällan.

• Themis

Jag såg programmet nu på Play och det var ju mest tragiskt, tyvärr.

Men jag förstår inte att en person i den sitsen alls får lov att starta företag.

Jag tycker att man borde tvingas göra ett elementärt kunskapstest på hur man fyller i skattedeklaration och vilka avgifter som ska betalas innan man får en F-skattsedel, just för att sådana personer inte ska sätta sig i skiten ännu mer. Hon kan nog vara anställd på en salong/spaanläggning, men knappast driva den.

Och att den budgeten skulle gå ihop (hon måste få ihop tio massager om dagen!) är nog tyvärr lika mycket bubbla som den hon var i innan de gjorde programmet.

Svar på tråden Lyxfällan 25/3