BF i början av december -10
Hoho? några fler plussare där ute?

Nu har vi en BF-lista!
det blir lite lättare att både snacka och få in alla datum rätt om vi har separata trådar

BF-listan! www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51698829.html
Hoho? några fler plussare där ute?
GRATTIS TILL ER ALLA!!
Många bebisar som tittat ut under dagarna
Vår tredje prins kom i onsdags 8/12 kl 14.33 och vägde 3900g och var 51 cm lång.
Är helt underbart att ha en liten bebis igen att pussa och snosa på
Blev en intensiv igångsättning/förlossning när det väl drog igång.....från 4 cm öppen tills han var ute på 30 min!!
Kände mig pigg så vi åkte hem redan igår,ska tillbaka på söndag för läkarundersökning och pku-test.
Trevlig helg och ha det gott i bebislyckan!!
Grattis allihopa!!! Vad roligt och härligt!!!
Och många otroliga berättelser och SNABBA förlossningar, får nästan lite panik 4 mil från närmaste förlossning...
Och alla ni andra som inte fått ännu, hoppas snart, snart!!! JAg har snart gått en vecka över tiden o trodde att de kanske skulle ha satt igång mig för tre veckor sedan... en lång o dryg väntan.
Grattis igen!!
Grattis alla!!!
Själv åkte vi in till förlossningen på söndagnatt. Måndag morgon kl 9.37 kom det en pojke till våran familj. På finlands nationaldag och en vecka innan BF. När vi kom in var jag öppen tre cm, öppnade mig till sju cm på 3 timmar men... sista tre kom aldrig så lite värstimulerande dropp och plopp så en halvtimma senare var han ute.
Millalill: Grattis till den lille sonen!
Grattis till alla som har fått sina bebisar!
Vi har fått vår också! Lille Hannes föddes efter en väldigt långdragen historia, med akut kejsarsnitt, på kvällen den 11/12. Jag åkte hem redan idag. BB var helt överfullt och jag kunde bara få eget rum i en natt, trots snittet. Personalen var jättebra, men hade inte tid att hjälpa mig upp ur sängen osv, sånt som man behöver hjälp med när man är snittad. Jag insåg att jag skulle få bättre service av maken, hemma. Rätt skönt att vara hemma. Synd bara att sjukvården inte klarar att många barn föds samtidigt.
Hur som helst, så är Hannes världens finaste och en kopia av sin syster som nyfödd. Det är lite läskigt, när man sätter på honom hennes gamla pyamas och så gör han samma min som hon gjorde i samma pyamas (som vi har foto på).
Nu måste jag sova. Sov knappt alls igår natt. Ammade hela tiden, trots tomma bröst. Mjölken kommer förhoppningsvis imorgon.