• thatisgreat

BF i början av december -10

Hoho? några fler plussare där ute?

Jag tänkte att vi som har BF i början av december kunde följas åt alla veckor och genom alla graviditetskrämpor och hormoner från helvetet. 
    Välkomna!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-31 11:05
    Nu har vi en BF-lista!
    det blir lite lättare att både snacka och få in alla datum rätt om vi har separata trådar

BF-listan! www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51698829.html
  • Svar på tråden BF i början av december -10
  • Trollungarnasmamma
    LillSnurr82 skrev 2010-12-10 13:54:48 följande:

Vi fick en dotter den 8:e december kl 22.43, 3530g och 49,5 lång..

Nu har vi äntligen fått komma hem.. Blev en jobbig förlossning på 11 timmar blev tappad 2 ggr och fostervatten som inte ville gå..men fick krystvärkar innan vattenavgång sen fick förlossningen avslutas med sugklocka då hennes hjärljud låg under 80 och ville inte stiga.. var 2 barnläkare med på slutet och 4 barnmorskor och en läkarstudent..så mycket folk. När hon kom ut var navelsträngen lindad runt hennes kropp och hon var mycket stressad och skrek inte..Hann knappt se henne, Hon fördes iväg och fick hjälp med andningen och ligga i kuvös.. min sambo fick då följa med, medans jag själv låg kvar på förlossningen och fick inte träffa henne på 2 timmar. Hon låg på avd 15 .Men hon kom snabbt igång med andningen och behövde inte ligga i kuvös längre då jag fick träffa henne 2 timmar efter förlossningen...Blev 2 nätter på special BB då dom ville hålla extra koll på henne och hennes andning. Men nu mår vi i alla fall bra alla 3 efter omständigheterna..
    Såååå söt Lite dramatik blev det då, men skönt att allt slutade perfekt grattis!!
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Nemi-10 ~*~♥~*~
  • Stoffe76

Tack mosterAnn och Lillsnurr!

Jag är verkligen sugen på att läsa ikapp i tråden, men hinner inte. Måste prioritera annat hela tiden. Men det kommer förstås dagar då tempot är lägre och man har hunnit sova ut.  

• Trollungarnasmamma

Grattis till er alla som fått era små underverk!!!Hjärta

Nu är våran tös snart 2,5 veckor, herregud vad fort det går...sover bra på nätterna, haft nån period då hon bökade massa, men hoppas det är slut på det
    Ska till BVC imon!!!

• LillSnurr82
    Trollungarnasmamma skrev 2010-12-14 20:25:37 följande:
    Såååå söt Lite dramatik blev det då, men skönt att allt slutade perfekt grattis!!

Tack så mycket!

Hon är verkligen perfekt, men vilken bäbis är inte det i sina föräldrars ögon??

• Trollungarnasmamma
    LillSnurr82 skrev 2010-12-15 13:28:43 följande:

Tack så mycket!

Hon är verkligen perfekt, men vilken bäbis är inte det i sina föräldrars ögon??

Precis & tur är väl det, annars är det nått knas!!
  • Stoffe76

Var på återbesök för PKU mm idag, eftersom vi åkte hem tidigt. Han har börjat gå upp (inte över födelsevikten, men över vikten på hemgångsdagen). Han fick återremiss på hörseltestet, men antagligen är det pga fosterfett i örat. Allt funkar bra, amningen tar ungefär all min tid, men så är det ju ett tag.

• Trollungarnasmamma
    Stoffe76 skrev 2010-12-15 20:49:44 följande:
    Var på återbesök för PKU mm idag, eftersom vi åkte hem tidigt. Han har börjat gå upp (inte över födelsevikten, men över vikten på hemgångsdagen). Han fick återremiss på hörseltestet, men antagligen är det pga fosterfett i örat. Allt funkar bra, amningen tar ungefär all min tid, men så är det ju ett tag.
    Våran tjeja klarade precis hörseltestet, vi testade en gång till efter hon badat & då gick det, säkert pga fosterfett sa de. Är inte ovanligt att man får en remiss & att då allt är bra sa de med
  • T J
    Stoffe76 skrev 2010-12-15 20:49:44 följande:
    Skönt att allt funkar bra. Här tar matningen också all tid. Började amma från början, men fick ge tillägg för att han krävde mat tidigare än jag hann med att få igång det. Sen fick jag aldeles såriga bröstvårtor och fick ta en paus i några dagar och bara pumpa istället. Nu har jag återgått till amningen igen, men måste ändå ge honom mer tillägg. När vi var på BVC i tisdags hade han gått ner i vikt sen i torsdags när vi åkte hem, så nu måste han äta mycket mer och minst var 3-4 timme, dygnet runt. Typiskt, eftersom han sover väldigt bra, och det är väldigt svårt att lyckas väcka honom, och få i honom mat, framförallt på natten och förmiddagen.
    Har dessutom lyckats få lite mjölkstockning och med det lite feberkänningar. Inget roligt alls, men det känns som det är på bättringsvägen.
  • ingensignatur

har alla fått sina bäbisar nn? :)
    Inatt hade jag min första vaknatt, usch vad hon haft ont i magen.. Men, jag fick iaf 2½månads lugn, så man får väl v ara nöjd :)

• 3 barns mamma84
    ingensignatur skrev 2010-12-18 12:43:07 följande:
    har alla fått sina bäbisar nn? :)
    Inatt hade jag min första vaknatt, usch vad hon haft ont i magen.. Men, jag fick iaf 2½månads lugn, så man får väl v ara nöjd :)
    Min e iaf 10 dagar idag igår HERREGUD jag ville slänga honom iväg haha igår var han ASS jobbig mammig herregud alltså kunde inte lägga ner honom alls utan han bara skreck och hade sig..
    Så jag gav upp han fick sova brevid mig i natt och JAAAAAAA jag fick sova hela natten haha han vanade 1 gång och klockan var prick 06.00 haha sen ammade jag honom bytte blöja och sen somnade vi om till klockan 10 hihi LYX säger jag bara !!
    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 081210♥
Svar på tråden BF i början av december -10